آیپد پرو 2022 شاید به نمایشگر 14.1 اینچی و 16 گیگابایت رم در مدل پایه مجهز شود

به گزارش تور آلمان ارزان، اینطور که به نظر می رسد، اپل می خواهد امسال یک مدل از آیپد پرو 2022 را به نمایشگر 14.1 اینچی و 16 گیگابایت رم در مدل پایه مجهز کند تا بدین ترتیب گلکسی تب S8 اولترای سامسونگ بی پاسخ نماند.

آیپد پرو 2022 شاید به نمایشگر 14.1 اینچی و 16 گیگابایت رم در مدل پایه مجهز شود

اپل در زمینه تولید تبلت، بهترین شرکت حال حاضر در جهان به شمار میرود و اگرچه شرکت های اندرویدی در پاسخ به آیپدها و آیپد پروهای این شرکت، یک سری محصولات را هر سال راهی بازار می کنند اما در نهایت این کنندگان اپل هستند که در جلب رضایت کاربران عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارند.

البته سامسونگ امسال تا حدودی توانست معادلات را بر هم بزند. شرکت کره ای از گلکسی تب S8 اولترا به عنوان قدرتمندترین تبلت خود رونمایی کرد که یک تبلت واقعا همه چیز تمام در همه بخش هاست. این محصول را می توان جدی ترین رقیب آیپد پرو 2022 به حساب آورد اما اینطور که به نظر می رسد، اپل سعی دارد یک مدل از آیپد پروها را آنقدر قدرتمند طراحی کند که قابل مقایسه با محصول سامسونگ نباشد.

به لطف تراشه قدرتمند M1 و یک سری قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری کم نظیر دیگر، حتی آیپد پرو 12.9 و 11 اینچی اپل از سال گذشته به صورت کلی بهترین تبلت هایی هستند که اکنون می توانیم خریداری کنیم اما ظاهرا مدل نوی که به زودی شاهد رونمایی از آن خواهیم بود، از M2 به عنوان قلب تپنده بهره می گیرد تا بدین ترتیب توان سخت افزاری مک بوک ها را داشته باشد. همچنین نمایشگر آن 14.1 اینچی خواهد بود تا کاربرانی که به خاطر این قابلیت، شیفته کننده سامسونگ شدند، یک گزینه جایگزین در جهانی محصولات اپل هم داشته باشند.

اما پرسش اینجاست که اپل برای سیر نگه داشتن این تراشه قدرتمند که اتفاقا چند روز پیش هم معرفی شده و گفته می شود 18٪ از لحاظ پردازشی، 35٪ از لحظ گرافیکی و 40٪ از لحاظ پردازش عصبی از نسل قبل بهتر است، چه قابلیت های سخت افزاری دیگری را در نظر گرفته است؟ نمایشگر 14.1 اینچی یک نکته مثبت است که بار دیگر به آن اشاره می کنیم. اکنون کاربران قادر هستند از توان سخت افزاری آیپد پرو نو در نمایشگری بسیار بزرگ تر از نسل قبل بهره ببرند که تجربه فوق العاده لذت بخش و شیرینی هم خواهد بود. اما نکته هیجان انگیز ماجرا اینجاست که اپل می خواهد مدل پایه این آیپد پرو 14.1 اینچی را به 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت حافظه رم مجهز کند تا بدین ترتیب گلکسی تب S8 اولترا یک محصول میان رده در مقابل آن به حساب بیاید!

اگرچه افشاگری که این خبر را در توییتر منتشر کرده، خیلی سابقه زیادی ندارد اما هرآنچه که پیش تر گفته بود به حقیقت تبدیل شد. از طرفی راس یانگ، یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری هم گفت که این محصول واقعا چنین مشخصاتی خواهد داشت اما در سال 2022 راهی بازار نخواهد شد بلکه اپل می خواهد اوایل سال 2023 آن را در دسترس قرار دهد. او همچنین مدعی شد این محصول قابلیت های خوبی نظیر نمایشگر mini-LED و فناوری پروموشن دیسپلی خواهد داشت که یعنی از نمایشگر 120 هرتزی با فناوری های مجذوب کننده اپل هم پشتیبانی خواهد کرد.

بر می گردیم به آیپد پرو 14.1 اینچی تا ببینیم چه شایعات دیگری پیرامون این محصول مجذوب کننده و مورد انتظار منتشر شده است. اینطور که به نظر می رسد، اپل می خواهد این محصول را در قدرتمندترین مدل، به 4 ترابایت حافظه داخلی مجهز کند تا این پرسش به وجود بیاید که آیا بهتر نبود شرکت آمریکایی یک لپ تاپ معرفی می کرد؟ اپل پیش تر مخالف سفت و سخت ترکیب سخت افزارها با یکدیگر بود و مایکروسافت را هم به خاطر سرفیس پروها به سخره می گرفت. مثال جالب یخچال و مایکرو ویو هم از اپل آمد که گفت اگر این دو را با هم ترکیب کنیم، نتیجه خوبی از آب در نخواهد آمد اما اکنون می بینیم که اپل مرزهای بین تبلت و لپ تاپ را در نوردیده است.

اگر فکر می کنید این اتفاق غیرممکن است، باید بگوییم آیپد پرو 12.9 اینچی سال گذشته که M1 را به عنوان قلب تپنده در خود می بیند، در حال حاضر در پنج مدل با حافظه داخلی 128/256/512 گیگابایت، 1/2 ترابایت در دسترس واقع شده است. آیا محال است مدل نو 4 ترابایت حافظه داخلی داشته باشد؟ قطعا خیر، چون اپل می خواهد دو مدل 128/256 گیگابایتی را حذف و مدل پایه را به 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز کند. طبیعتا این کار فضا را برای طراحی یک مدل با ظرفیت بیشتر فراهم می کند.

اندازه رمی که برای آیپد پرو 14.1 اینچی در نظر گرفته می شود یقینا نباید بیشتر از 32 گیگابایت باشد چون تراشه M2 از اندازهی بیشتر پشتیبانی نمی کند. اما نکته اینجاست که این محصول برای تبدیل شدن به بهترین تبلت بازار آن هم با اختلاف زیاد، اصلا نیازی به این همه رم هم ندارد.

اپل اگر دست به قیمت پایه این محصول نزند، قطعا تقاضایی که برای خرید آن وجود خواهد داشت، سر به فلک می کشد و شرکت آمریکایی اصلا شاید در رسیدگی به آن ها با مشکل روبرو شود. حال باید دید چه خبرهای بیشتری در رابطه با این آیپد پروی مورد انتظار منتشر می شود و آیا واقعا این محصول با چنین مشخصه هایی در دست ساخت واقع شده است یا خیر.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2309

به "آیپد پرو 2022 شاید به نمایشگر 14.1 اینچی و 16 گیگابایت رم در مدل پایه مجهز شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو 2022 شاید به نمایشگر 14.1 اینچی و 16 گیگابایت رم در مدل پایه مجهز شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید