اجرای طرح تربیت بلد محلی به صورت پایلوت در 2 استان کشور

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران، رضا زارعی صبح آدینه در مراسم افتتاحیه جهت سبز کوهستان (قله سماموس) در فرمانداری رودسر با اشاره به اینکه پس از ثبت این کوه همکاری های بسیاری در ثبت قرارگاه های کوهستانی فدراسیون انجام گرفته است، اظهار کرد: طرحی سیمرغ کوه های ایران از چهار سال پیش در فدراسیون کوهنوردی شروع شده است.

اجرای طرح تربیت بلد محلی به صورت پایلوت در 2 استان کشور

وی با بیان اینکه این طرح با هدف توسعه جهانگردی و ورزشی در دامنه کوهستان شروع شده است، اضافه نمود: با اقتباس از منطق الطیر عطار 30 قله مرتفع در 30 استان کشور را تبدیل در این طرح به عنوان سیمرغ نامگذاری کند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به اینکه کوه سماموس یکی از این 31 قله است، گفت: در این مدت بیشترین صعود به نسبت با ورود جهانگرد به قله سماموس در مقایسه با سایر نقاط کشور شاهد بوده است.

وی به بعضی از دغدغه های مجمع هیئت کوهنوردی اشاره و توضیح داد: بیشتر صعودها به قله سماموس از سمت استان مازندران انجام می گردد و آن هدف اصلی که فدراسیون دارد تحت شعاع قرار گرفته است.

زارعی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز شاهد یک راستا سبز و ایمن در سماموس از سمت گیلان و جواهر دشت هستیم، گفت: امیدواریم با تبلیغات مناسب و با ساخت خانه کوهنوردی به امرار معاش بیشتر جامعه محلی یاری کنیم.

وی از جمله طرح های دیگر فدراسیون در این راه را تربیت بلدها و امدادگر محلی، آموزش کوهنوردی روستایی با رویکرد یاری به اقتصاد جامعه محلی با همکاری هلال احمر کشور بیان کرد و ادامه داد: طرح بلد محلی در دو استان به صورت پایلوت اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1481

به "اجرای طرح تربیت بلد محلی به صورت پایلوت در 2 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح تربیت بلد محلی به صورت پایلوت در 2 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید