از آرنولد تا راک؛ 15 ورزشکار که به بازیگران حرفه ای تبدیل شدند

به گزارش تور آلمان ارزان، بازیگری و دیده شدن در صفحه تلویزیون و سینما آن قدر جذابیت دارد که هرکسی حتی یک بار هم که شده دوست داشته باشد امتحانش کند. این قضیه برای افراد مشهوری که در عرصه های دیگر مانند تجارت، سیاست، ورزش و… چهره ای شناخته شده هستند جذابیت بیشتری دارد و حتی راه رسیدن به بازیگری گاهی برایشان هموارتر است. در حالی که بیشتر ورزشکاران، رقابت و حضور در زمین های بازی را انتخاب کردند، بعضی هم هستند که سعی در درخشیدن زیر نور چراغ های هالیوود دارند؛ بعضی به عنوان شخصیت های کلاسیک در فیلم های پرفروش و دیگران در آثار فراموش نشدنی گیشه.

از آرنولد تا راک؛ 15 ورزشکار که به بازیگران حرفه ای تبدیل شدند

همان طور که می دانیم بسیاری از ورزشکاران، در ورزش دلخواه خود تأثیرگذار ظاهر می شوند، برخی دیگر بعد از مدتی بازنشسته می شوند و صندلی مربیگری را انتخاب می نمایند. سایر ورزشکاران که استعداد و علاقه ای در خود می بینند یا توسط مدیران و کارگردان ها به خاطر اندام، چهره و قابلیت های دیگرشان پیشنهاد بازی در فیلم دریافت می نمایند، در سینما به ستاره های بزرگی تبدیل می شوند. برخی اوقات متوجه می شوند که استعداد بازیگری آن ها به اندازه ضربه فنی کردن حریف، ضربه زدن به توپ و یا انداختن آن در سبد چشمگیر است.

در ادامه 15 ورزشکاری که چه در دوران فعالیت ورزشی چه بعد از بازنشستگی و یا کنار گذاشتن آن در فیلم حضور داشتند و در بازیگری موفقیت کسب کردند نام بردیم.

1. آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger)

شوارتزنگر مدت ها قبل از اینکه فرماندار کالیفرنیا باشد، چهار بار آقای دنیا و قهرمان بین المللی پاورلیفتینگ اتریش بود و بعدها به بزرگترین قهرمان اکشن نسل خود یا هر نسل دیگری تبدیل شد. اگرچه او در فیلم کلاسیک نابودگر (The Terminator) به کارگردانی جیمز کامرون فقط 18 خط صحبت می نماید، اما با یک جمله به یاد ماندنی شد: برمی گردم.

او علاوه بر این فیلم به یاد ماندنی که باعث شهرتش شد، در فیلم های کونان بربر (Conan the Barbarian) محصول 1982، غارتگر (Predator) محصول 1987، یادآوری کامل (Total Recall) و بسیاری از فیلم های دیگر هم به نقش آفرینی پرداخت. امروزه، ما آرنولد شوارتزنگر را به عنوان یک بازیگر و کارآفرین برجسته می شناسیم و فراموش می کنیم که او زمانی یک ورزشکار بود.

  • 15 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر؛ مرد عضلانی اکشن های نوستالژیک

2. کریم عبدالجبار (Kareem Abdul-Jabbar)

کریم عبدالجبار یکی از برترین بازیکنان تاریخ NBA و یکی از بهترین های لیکرز بود که پیراهن این تیم را به تن کرد. عبدالجبار مانند لبرون یک نام ماندگار است و تقریبا هر هوادار معمولی او را به خاطر دستاوردهایش در این عرصه می شناسد.

در سال 1980، کریم به عنوان کاپیتان در کنار لزلی نیلسن و جولی هاگورتی در فیلم هواپیما (Airplane) بازی کرد. به عنوان یک ورزشکار، به خصوص در یک ورزش سخت مانند بسکتبال، یافتن وقت برای انجام هر کار دیگری سخت است؛ چه رسد به بازی در یک فیلم. علاوه بر این ما هیچ وقت غول قد بلند فیلم بازی مرگ (Game of Death) که با بروس لی مبارزه کرد را از یاد نخواهیم برد، که او هم کریم عبدالجبار بود. باید اضافه کنم که او در فیلم فلچ (Fletch) محصول 1985 هم حضور داشت.

3. کارل ویدرز (Carl Weathers)

ویدرز قبل از اینکه به عنوان قهرمان سنگین وزن فیلم برنده اسکار راکی با نام آپولو کرید شناخته گردد، در ایالت سن دیگو فوتبال بازی می کرد، که چهار فصل با اوکلند ریندرز (Oakland Raiders NFL) و BF CFL معروف به شیرها بازی کرد.

او بعد از آن در فیلم های دیگری از جمله راکی 2 (Rocky II) محصول 1979، راکی 3 (Rocky III) محصول 1982، راکی 4 (Rocky IV) محصول 1985، غارتگر (Predator) محصول 1987، هپی گیلمور (Happy Gilmore) محصول 1996 هم به نقش آفرینی پرداخت.

4. مایک تایسون (Mike Tyson)

مایک تایسون معروف به مایک آهنی (Iron Mike) با 20 سال و 4 ماه و 22 روز جوان ترین مبارز برنده کمربند قهرمانی سنگین وزن (WBC ، WBA و IBF) قبل از باخت به باستر داگلاس در توکیو در یکی از بزرگترین مبارزات ناراحت نماینده تاریخ ورزش بود.

تایسون که زندگی شخصی اش خود یک فیلم سینمایی جذاب است، با بازی در نقش های کوتاه در فیلم هایی مانند آشنایی با مادر (How I Met Your Mother) و خماری Hangover جایش را در سینما محکم کرد. فیلم های دیگری که تایسون در آن ها حضور داشت شامل راکی بالبوا (Rocky Balboa) محصول 2006، خماری 2 (The Hangover Part II) محصول 2011 بود.

5. لبرون جیمز (Lebron James)

همه می دانند که کینگ جیمز کیست. مسلما به عنوان یکی از بهترین بازیکنان بسکتبال NBA در تمام دوران، او یک نام درخشان است. چیزی که هواداران لبرون نمی دانستند این بود که او در فیلم فاجعه (Trainwreck) به کارگردانی جود آپاتو استعداد بازیگری اش را به خوبی نشان داد. اگرچه در این فیلم با ایمی شومر و بیل هادر بازی می کرد، لبرون برای اولین حضورش در سینما، بسیار خوش درخشید.

حرفه بازیگری او هنوز به خاتمه نرسیده است. در آینده ای نزدیک، لبرون جیمز در دنباله هرج و مرج فضایی (Space Jam) بازی خواهد نمود که در سال 1996 ستاره بسکتبال دیگری نیز در آن حضور داشت. لبرون همچنین در فراوری فیلم هم دست داشته است و به احتمال زیاد بعد از بازنشستگی نام او را بیشتر خواهیم شنید.

  • دنباله Space Jam را کارگردان سریع و خشن با حضور لبرون جیمز می سازد

6. لارنس تیلور (Lawrence Taylor)

لارنس تیلور یک هیولا در زمین فوتبال و به عبارتی یک هالک ترسناک با عطش برنده شدن بود. او یکی از پر درآمدترین بازیکنان فوتبال آمریکایی تاریخ خودش بود.

تیلور قبل از بازی در فیلم هر یکشنبه کذایی (Any Given Sunday)، کار خود را در فیلم پسر آب (Waterboy) محصول 1989 آغاز کرد. او در این فیلم در تیمی با بازی آل پاچینو و به کارگردانی دنیس کوئید در نقش یک جانباز پیر بازی می نماید. او علاوه بر این ها در فیلم های در جهنم (In Hell) محصول 2003، شفت (Shaft) محصول 2000 و چندین فیلم دیگر بازی کرد.

7. تری کروز (Terry Crews)

اگر سریال بروکلین نه نه (Brooklyn Nine-Nine) با بازی تری کروز را ببینید، حتما تعجب خواهید کرد که او یک فوتبالیست حرفه ای سابق و عضو NFL در دهه 90 بود، هر چند که هرگز پایش به لیگ باز نشد. مطمئنا او از بازیگری نتیجه بهتری گرفته!

دیگر فیلم هایی که او در آن ها حضور داشته شامل سندی وکسلر (Sandy Wexler) محصول 2017، مخلوط (Blended) محصول 2014 و تعداد زیادی سریال و شو که اکثرا کمدی و طنز هستند می گردد.

8. ژان کلود ون دام (فرانکی) (Jean-Claude Van Damme)

ژان کلود ون دام بدنساز، بازیگر و بدلکار بلژیکی است. ون دام در حدود پنجاه فیلم بازی نموده. این بازیگر بلژیکی با فیلم های اکشن هنرهای رزمی متعدد مشهور شد. علاوه بر این، ژان کلود به 5 رشته هنرهای رزمی تسلط داشته و همچنین به عنوان فیلم نامه نویس، کارگردان، تهیه نماینده، تدوین گر و کارگردان بر روی بیش از ده فیلم کار نموده است.

از جمله فیلم هایی که او در آن ها به عنوان بازیگر حضور داشته می توان به ما جوان می میریم (We Die Young) محصول 2019، بانسر (The Bouncer) محصول 2018، آب سیاه (Black Water) محصول 2018 و… اشاره نمود.

  • آمازون یک سریال با بازی ژان-کلود ون دام می سازد

9. جیسون استاتهام (Jason Statham)

استاتهام بازیگر فیلم های اکشن، دو نقش اول فیلمش را به لطف گای ریچی به دست آورد. در حالی که او اکنون در فیلم ها به عنوان یک مرد سرسخت شناخته می گردد، در واقع یک شناگر ماهر بود و از جمله در انگلیس در بازی های مشترک المنافع 1990 شرکت کرد.

دیگر فیلم هایی که او در آن ها حضور داشت: قفل، انبار و دو بشکه باروت (Lock, Stock and Two Smoking Barrels) محصول 1998، قاپ زنی (Snatch) محصول 2000، ارواح مریخ (Ghosts of Mars) محصول 2001 و…

  • بهترین فیلم های جیسون استاتهام به ترتیب نمرات منتقدان

10. تری برادشاو (Terry Bradshaw)

تری بردشاو چهار بار قهرمان سوپر بول و کوارتر مدافع افسانه ای پیتسبورگ استیلرز بود. امروزه بسیاری بردشاو را به عنوان گوینده رادیو یا مربی سابق می شناسند اما بسیاری فراموش می نمایند که بردشاو نقش بزرگی در فیلم شکست در اجرا (Failure to Launch) داشت، فیلمی با بازی متیو مک کانهی و سارا جسیکا پارکر.

بردشاو در این فیلم که نقش پدر مک کاناهی و شوهر کتی بیتس را بازی می کرد، بسیار با استعداد عمل کرد. او یک نقش خنده دار عالی در این فیلم داشت. بنابراین چه هوادار فوتبال باشید و چه هوادار تری بردشاو، این فیلم تماشایی است. او همچنین در سریال های متاهل… بچه دار (Married… with Children ) محصول 1987-1997 ، خانواده امروزی (Modern Family) هم حضور داشت.

11. ری آلن (Ray Allen)

ری آلن یکی دیگر از ستاره های بسکتبال است که به این لیست راه پیدا می نماید و شانس درخشش در فیلم او بازی را برد (He Got Game) سال 1998 را پیدا کرد. ری آلن فقط دو سال در حرفه بسکتبال بود که در کنار دنزل واشنگتن بازی کرد و به خاطر بازی در نقش عیسی شاتلزورث ستایش شد.

آلن در طول دوران بسکتبال خود به بازی در نقش های جزئی در فیلم ها و نمایش ها ادامه داد و اگرچه اکنون بازنشسته است، بدون شک ممکن است در آینده ای نزدیک او را در سینما ببینیم.

12. جیم براون (Jim Brown)

جیم براون با عملکردی بی نظیر به عنوان یکی از برترین مهاجم های توپ بر فوتبال در تاریخ NFL توجه های زیادی را به سمت خود معطوف کرد. وقتی بازنشسته شد به حرفه بازیگری روی آورد که حتی شهرت و محبوبیتش را دوچندان کرد.

جیم براون در سال 1969 در 100 اسلحه (100 Rifles) بازی کرد. او که زودتر از موعد بازنشت شد، ادعا می نماید به این دلیل است که در فیلم ها موفقیت اقتصادی بیشتری نسبت به آنچه که در 9 سال فعالیت ورزشی اش داشته، پیدا نموده است. می توانید در فیلم های شورش (Riot) محصول 1969، مریخ حمله می نماید (Mars Attacks!) محصول 1996، هر یکشنبه کذایی (Any Given Sunday) محصول 1999 و… شاهد دیگر نقش آفرینی های براون باشید.

13. جت لی (Jet Li)

جت لی، رزمی کار ماهر رشته ووشو که اکثرا در فیلم های رزمی و اکشن او را دیده ایم، از سن خیلی کم این ورزش را آغاز کرد و در آن موفقیت های چشمگیری داشت. بعدها آموزش کنگ فو را آغاز کرد و در سال 1974 به عنوان یکی از بهترین های کنگ فو از سوی دولت چین انتخاب شد. او توانست 5 بار مقام قهرمانی ووشو چین را از آن خود کند.

لی که در سن خیلی کم در فیلم معبد شائولین بازی نموده بود، پس از مدتی به هالیوود رفت و توانست در فیلم های بسیاری که اکشن و رزمی بودند حضور پیدا کند. از جمله این فیلم ها می توان به استاد (The Master) محصول 1989، روزی روزگاری در چین (Once Upon a Time in China) محصول 1991، آخرین قهرمان در چین (Last Hero in China) محصول 1993 و… اشاره نمود.

14. دواین جانسون (راک) (Dwyane Johnson)

دواین جانسون قبل از اینکه تبدیل به یکی از بزرگترین ستارگان سینما گردد، در WWE یک قهرمان معروف به راک بود و قبل از آن در رشته راگبی هم فعالیت داشت.

جانسون اکنون یک بازیگر برجسته در باکس آفیس است و نقشی مهم در سری فیلم های سریع و خشمگین (Fast and Furious) دارد و همچنین در بی شمار فیلم اکشن و ماجراجویی دیگر بازی می نماید. تعدادی از فیلم هایی که او در آن ها حضور داشته در ادامه آورده شده است؛ سری فیلم های جومانجی (Jumanji)، آسمان خراش (Skyscraper) محصول 2018، رمپیج (Rampage) محصول 2018 و…

  • 15 فیلم برتر راک (دواین جانسون)؛ پردرآمدترین بازیگر هالیوود

15. جان سینا (John Cena)

جان سینا قبل از ورود به حرفه بازیگری، قهرمانی های متفاوت زیادی در دوره حرفه ای کشتی خود به دست آورده، از جمله 5 قهرمانی کمربند یونایتد استیتس، چهار قهرمانی کمربند تگ تیم، و رکورد بزرگش یعنی قهرمانی 16 دوره دنیا و همچنین دو بار قهرمانی مسابقات رویال رامبل.

سینا در سال 2015 در فیلم فاجعه (Trainwreck) ظاهر شد و در سال 2018 به ترتیب در فیلم های بازدارندگان (Blockers) و بامبلبی (Bumblebee) نمایش های کمدی و اکشن خود را به نمایش گذاشت و علاوه بر این ها شاهد بازی او در فیلم سریع و خشمگین هم هستیم که در آینده نزدیک اکران خواهد شد.

  • جان سینا از جزئیات فیلم سریع و خشمگین 9 می گوید
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1725

به "از آرنولد تا راک؛ 15 ورزشکار که به بازیگران حرفه ای تبدیل شدند" امتیاز دهید

2 کاربر به "از آرنولد تا راک؛ 15 ورزشکار که به بازیگران حرفه ای تبدیل شدند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آرنولد تا راک؛ 15 ورزشکار که به بازیگران حرفه ای تبدیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید