با مقرون به صرفه ترین ایرلاین دنیا آشنا شوید

به گزارش تور آلمان ارزان، سفر با هواپیما مزیت های زیادی دارد و به همین علت بسیاری از افراد برای دسترسی راحت به مقصد سفر خود از هواپیما استفاده می نمایند تا سریع به مقصد برسند. اما گران بودن قیمت بلیط هواپیما یکی از دغدغه های همیشگی افراد برای سفر هوایی محسوب می گردد و بعضی مسافران به همین علت از سوارشدن به هواپیما محروم می مانند. مقرون به صرفه ترین ایرلاین های دنیا دقیقاً باهدف ارائه خدمات به افراد بیش تر برای سفر هوایی راه اندازی شده اند.

با مقرون به صرفه ترین ایرلاین دنیا آشنا شوید

در این ایرلاین ها بسیاری از خدمات اضافی همانند سرویس غذا و خدمات جانبی همانند حمل بار رایگان حذف شده تا هزینه سفر هوایی به کمترین میزان برسد. در صنعت هوانوردی چیپ فلایتز (cheap flights) یا ایرلاین ارزان هم یک گزینه محبوب برای سفر است و افرادی که به سفرهای بدون تجملات علاقه دارند، معمولاً این سبک پروازها را برای مسافرت هوایی ترجیح می دهند تا در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنند. اگر در پی خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما هستید، قبل از خرید بلیط حتماً این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران را تا پایان دنبال نمایید تا شما را با بلیط ارزان ترین ایرلاین های جهان آشنا کنیم.

معرفی 17 مورد از ارزان ترین ایرلاین های جهان

سفر با هواپیما به خصوص برای مسیرهای طولانی یک گزینه ایده آل محسوب می گردد ولی هزینه زیادی هم روی دست مسافران می گذارد که شاید این موضوع برای همه خوشایند نباشد. در واقع مسافرانی که محدودیت بودجه برای سفر خود دارند، به علت گران بودن قیمت بلیط هواپیما از سفر هوایی منصرف شده و خود را با سایر وسایل نقلیه به مقصد موردنظر می رسانند. ارزان ترین ایرلاین های جهان دقیقاً باهدف قراردادن مسافرانی که بودجه محدودی دارند وارد رقابت با شرکت های معروف هوایی شده اند. بعضی از ایرلاین های ارزان جهان فقط برای مسیرهای پروازی خاصی خدمات ارائه می دهند و شرایط برای خرید بلیط این ایرلاین ها کاملاً رقابتی است. در ادامه قصد داریم 17 مورد از ارزان ترین ایرلاین های جهان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با یک بلیط ارزان قیمت به مقصد موردنظر خود سفری مالی داشته باشید.

1- اسکای مارک ایرلاینز (Skymark Airlines)

اسکای مارک ایرلاینز یکی از محبوب ترین و ارزان ترین ایرلاین های جهان است که دفتر مرکزی آن در شهر توکیو مرکز کشور ژاپن قرار گرفته است. این شرکت از سال 1998 میلادی فعالیت خود را شروع نموده و در حال حاضر یکی از پیش گامان ارائه بلیط پرواز ارزان قیمت در جهان محسوب می گردد. این شرکت هواپیمایی بیش از 30 فروند هواپیما دارد و در 15 مسیر هوایی مختلف در داخل کشور ژاپن مسافران جابه جا می نماید.

2- تایگر ایرویز (Tiger Airways)

تایگر ایرویز (Tiger Airways) جز ارزان ترین ایرلاین های جهان محسوب می گردد، این شرکت هوایی از سال 2003 فعالیت خود را با افتتاح دفتر مرکزی این شرکت در کشور سنگاپور شروع نموده و در حال حاضر 19 فروند هواپیمای ایرباس A320 برای جابه جایی مسافران به منطقه ها جنوب شرق آسیا و بعلاوه استرالیا، چین و هند دارد.

3- اسپایس جت (SpiceJet)

اسپایس جت سومین هواپیمایی ارزان قیمت کشور هند بر اساس سهم بازار است، این شرکت که در لیست ارزان ترین ایرلاین جهان هم قرار گرفته است در سال 2004 به وسیله کالانتی ماران یکی از بزرگترین هنرمندان هندی راه اندازی شده است. این ایرلاین در حال حاضر در 51 مسیر هوایی مختلف به مسافران خدمات ارائه می دهد، این شرکت برای افزایش تعداد مشتریان خود ابتکارات زیادی به خرج داده و در بعضی از پروازهای داخلی بلیط با قیمت کمتر از 23 پوند هم عرضه می نماید.

4- هواپیمایی ایرعربیا (Air Arabia)

هواپیمایی ایرعربیا (Air Arabia) یکی از پیروز ترین ایرلاین های ارزان قیمت خاورمیانه از نظر تعداد مسافران است. این شرکت هواپیمایی که نام آن در لیست ارزان ترین ایرلاین های جهان هواپیمایی هم قرار گرفته است، از سال 2003 فعالیت خود را شروع نموده و در حال حاضر به 81 مقصد مختلف در قاره اروپا، شمال آفریقا، هندوستان، آسیای میانه و منطقه خاورمیانه پرواز دارد. دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر شارجه کشور امارات متحده عربی واقع شده تا هزینه های عملیاتی پرواز به حداقل برسد. زیرا هزینه سوخت گیری در فرودگاه بین المللی دبی بسیار زیاد است و این شرکت هواپیمایی با این تکنیک قیمت بلیط های خود را کاهش داده است.

5- وست جت ایرلاینز (WestJet Airlines)

وست جت ایرلاینز یکی از پیروز ترین شرکت های هوایی ارزان قیمت کانادا است، این ایرلاین به لحاظ تعداد مسافران رقابت شدیدی با شرکت هواپیمایی ایر کانادا دارد و در میان تمام هواپیمایی های مستقر در آمریکای شمالی در رتبه 9 به لحاظ تعداد مسافر قرار گرفته که یک رکورد مطلوب محسوب می گردد. این شرکت که از سال 1996 میلادی راه اندازی شده یکی از ارزان ترین ایرلاین های جهان است که با 101 فروند هواپیما فلت مسافران را به مقاصد متعدد در ایالات متحده، آمریکای مرکزی، مکزیک و کارائیب جابه جا می نماید.

6- ایر آسیا (AirAsia)

ایر آسیا پیشتاز مفهوم هواپیمایی های ارزان در منطقه آسیا است، این ایرلاین باسابقه یکی از ارزان ترین ایرلاین جهان محسوب می گردد که دفتر مرکزی آن در کشور مالزی واقع شده است. این ایرلاین در حال حاضر به بیش از 400 مقصد مختلف پرواز دارد، برندهای ایر آسیا ایکس، تای ایر آسیا، ایر آسیا جاپان، ایر آسیا فیلیپین و ایر آسیا اندونزی هم جز زیرمجموعه های این ایرلاین هستند و مسافران را به مقاصد مختلف جابه جا می کنند.

7- جت بلو ایرویز (JetBlue Airways)

جت بلو ایرویز یکی از محبوب ترین هواپیمایی های ارزان قیمت در جهان است که دفتری مرکزی آن در شهر نیویورک ایالات متحده واقع شده است. این شرکت هواپیمایی در سال 1999 میلادی تأسیس شده و در حال حاضر به 75 مقصد مختلف در داخل ایالات متحده، آمریکای جنوبی و حوزه کارائیب پرواز دارد. جت بلو ایرویز یکی از ارزان ترین ایرلاین های جهان است که 172 فرونده هواپیمای فلت برای جابه جایی مسافران خود دارد. جالب است بدانید که جت بلو ایرویز (JetBlue Airways) تنها ایرلاینی بود که حتی پس از فاجعه 11 سپتامبر هم تعداد پروازهای آن کاهش پیدا نکرد و مسافران زیادی تمایل داشتن با پروازهای این ایرلاین سفر کنند.

8- رایان ایر (Ryanair)

رایان ایر یک شرکت هواپیمایی ایرلندی است که به علت ارزان بودن پروازهای خود معروفیت زیادی پیدا نموده و جز یکی از برترین ایرلاین های جهان محسوب می گردد. رایان ایر به عنوان یکی از ارزان ترین ایرلاین های جهان سابقه طولانی در صنعت هوایی دارد و فعالیت خود را از سال 1984 میلادی شروع نموده است. این شرکت در حال حاضر 300 هواپیمای بوئینگ برای تردد مسافران دارد، این شرکت یکی از اصلی ترین ایرلاین هایی اروپا است که پرواز ارزان قیمت به بیش از 160 مختلف در این قاره دارد. اگر برای سفر در داخل قاره اروپا در پی پرواز ارزان قیمت هستید، بلیط های رایان ایر برای مسیرهای کوتاه پرواز داخل قاره اروپا گزینه بسیار مناسبی است.

9- ایزی جت (EasyJet)

ایزی جت یکی از معتبرترین هواپیمایی های ارزان اروپا است، این شرکت هواپیمایی بزرگ در حال حاضر به بیش از 130 مقصد پرواز دارد. ایزی جت در سال 1995 میلادی به وسیله سر استلیوس حاجی-یوآنو یکی از ثروتمندان یونانی تأسیس شده و با 190 فروند هواپیما مسافران به مقاصد مختلف می رساند. این شرکت هواپیمایی یکی از ارزان ترین ایرلاین های جهان است که در شهرهای لندن، اسکاتلند، ایرلند، فرانسه، ایتالیا و سوئیس دفتر دارد. ایزی جت از نظر اعتبار بهتر از رقیب خود رایان ایر به شمار می آید به خصوص از زمانی که رایان ایر اعلام نموده که میخواهد برای استفاده از سرویس بهداشتی در طول پرواز از مسافران خود یک یورو هزینه دریافت کند! گران قیمت ترین بلیط این ایرلاین در حال حاضر در طولانی ترین مسیرهای قاره اروپا فقط 112 دلار است و به لحاظ قیمت بسیار ارزان محسوب می گردد.

10- سوت وست ایرلاینز (Southwest Airlines)

شرکت هواپیمایی سوت وست (Southwest Airlines) یکی از قدیمی ترین و ارزان ترین ایرلاین های جهان است که از سال 1969 میلادی فعالیت خود را شروع نموده و به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل هوایی مسافربری در داخل آمریکا شناخته می گردد. این شرکت در حال حاضر 586 فروند هواپیما به مقاصد مختلف برای جابه جایی مسافران خود دارد که در نوع خود یک رکورد محسوب می گردد. این هواپیمایی بعلاوه خوراکی ها و نوشیدنی ها را به صورت رایگان به مسافران ارائه می دهد، استفاده از اینترنت بی سیم هنگام پرواز و حتی چمدان ها هم در طول سفر با این ایرلاین رایگان است.

11- اسپریت ایرلاینز (Spirit Airlines)

اسپریت ایرلاینز (Spirit Airlines) یک شرکت هواپیمایی آمریکایی است که در زمینه پروازهای ارزان قیمت خدمات ارائه می دهد. این شرکت از نظر مالی به عنوان یکی از ارزان ترین ایرلاین های جهان شناخته می گردد، ویژگی اصلی اسپری ات ایرلاینز این است که قیمت های پایین را ارائه می دهد و مسافران برای خدمات اضافی باید حتماً هزینه بپردازند. این شرکت هوایی علاوه بر استان های مختلف آمریکا به سایر کشورهای جهان هم پرواز دارد. شرکت هواپیمایی اسپری ات ایرلاینز (Spirit Airlines) طرح های تخفیفی متنوعی دارد و در حال حاضر قیمت مناسب ترین بلیط این شرکت 80 دلار است.

12- فرانتیر ایرلاینز (Frontier Airlines)

در لیست ارزان ترین ایرلاین های جهان نام شرکت هواپیمایی فرانتیر هم به چشم می خورد، این ایرلاین که در سال 2015 تأسیس شده در حال حاضر به بیش از 80 مقصد در داخل آمریکا و سایر کشورهای جهان پرواز دارد. میانگین قیمت بلیط پروازهای این ایرلاین از 22.5 دلار شروع می گردد که واقعاً برای یک سفر هوایی ارزان است.

13 -آمریکن ایرلاینز (American Airlines)

این شرکت هواپیمایی از سال 1926 میلادی فعالیت خود را در استان تگزاس آمریکا شروع نموده و به عنوان بزرگ ترین هواپیمایی جهان علاوه بر پروازهای مسافربری در سایر حوزه ها هم فعالیت دارد. این شرکت به عنوان یکی از ارزان ترین ایرلاین های جهان در حال حاضر به بیش از 350 مقصد مختلف در 50 کشور جهان پرواز دارد و میانه قیمت بلیط های این ایرلاین در حدود 42 دلار است.

14 - یونایتد ایرلاینز (United Airlines)

شرکت هواپیمایی یونایتد که دفتر مرکزی آن در شهر شیکاگو واقع شده است جز ارزان ترین ایرلاین های جهان محسوب می گردد که از 1926 میلادی فعالیت خود را شروع نموده و به 48 کشور مختلف جهان پروازهای بین المللی انجام می دهد. این شرکت هواپیمایی با حذف خدمات مختلفی همانند حمل بار، غذا و انتخاب صندلی در طول سفر هوایی توانسته هزینه های سفر هوایی را کاهش دهد.

15 - ایر کانادا روژ (Air Canada Rouge)

ایر کانادا روژ یکی از ایرلاین های معروف جهان است که دفتر مرکزی آن در کشور کانادا واقع شده و در حال حاضر مسافران را در مسیرهای مختلف در قاره آمریکای شمالی، اروپا و آفریقا جابه جا می نماید. این شرکت هواپیمایی سابقه طولانی در جابه جایی مسافران با بلیط ارزان قیمت دارد و اغلب پروازهای این شرکت با هواپیماهای ایرباس انجام می گردد. تنوع خدمات و درعین حال هزینه ارزان بلیط باعث محبوبیت این ایرلاین کانادایی در بین گردشگران شده است.

16 - اسکای ایرلاین (Sky Airline)

گردشگران که در پی خرید ارزان ترین بلیط هواپیما برای سفر به کشورهای منطقه آمریکای جنوبی هستند، خرید بلیط از اسکای ایرلاین (Sky Airline) را برای سفر به کشورهای برزیل، آرژانتین و شیلی ترجیح می دهند. این شرکت یکی از ارزان ترین ایرلاین های جهان است که به مسافران خود فقط اجازه حمل یک ساک دستی کوچک به داخل هواپیما را می دهد و مسافران برای حمل بار بیشتر باید هزینه جداگانه بپردازند.

جمع بندی

ایرلاین های ارزان قیمت نه تنها به مسافران امکان می دهند با هزینه کمتر به مقاصد مختلف سفر کنند، بلکه بعضی از این شرکت های توانسته اند با ارائه خدمات منحصر به فرد علاوه بر هزینه در سایر حوزه ها هم نظر مسافران را جلب کنند. مسافران با انتخاب مناسب ایرلاین و اطلاعات دقیق درباره قیمت ها و خدمات می توانند تجربه سفری مطمئن و ارزان را به دست آورند.

بعلاوه توجه به قوانین و مقررات هر هواپیمایی و رعایت نکات ایمنی در سفرهای هوایی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای سفر هوایی به شهرهای مختلف ایران و جهان در روزهای مختلف سال و بازدید از جاذبه های گردشگری می توانید از سایت خبرنگاران بلیط هواپیما به مقصد موردنظر خود را با برترین قیمت و دراسرع وقت تهیه کنید. خبرنگاران بلیط ایرلاین های مختلفی را به مقصد شهرهای مختلف ایران و جهان در همه روزهای سال عرضه می نماید، جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه می توانید با کارشناسان خبرنگاران ارتباط بگیرید.

سؤالات متداول

1- ارزان ترین ایرلاین های جهان کدام است؟

بعضی از ارزان ترین ایرلاین های جهان شامل شرکت هوایی رایان ایر، مینی جت، جت بلو، و جنوب وست ایرلاینز هستند.

2- ارزان ترین ایرلاین های قاره آسیا کدام است؟

سبو پاسیفیک (Cebu Pacific) در فیلیپین و ایندی گو (IndiGO) در لیست ارزان ترین ایرلاین جهان قرار دارند که دفتر مرکزی آن ها در قاره آسیا واقع شده است.

3- ارزان ترین ایرلاین های قاره اروپایی کدام است؟

رایان ایر یکی از بزرگترین و محبوب ترین ایرلاین های ارزان قیمت اروپا است، بعلاوه ایرلاین های ایزی جت (.EasyJet) و ویز ایر (Wizz Air) هم جز ارزان ترین ایرلاین های قاره اروپا محسوب می گردد.

4- آیا هزینه پایین این ایرلاین ها به کیفیت خدمات آنها آسیب می زند؟

تا حد زیادی این ایرلاین ها توانسته اند با بهینه سازی هزینه ها و ارائه خدمات اساسی به مسافران به ارزانی معروفیت یابند. بااین حال تجربه مسافران نشان می دهد که بعضی از این ایرلاین ها در ارائه خدمات اضافی و فرهنگ سازمانی ممکن است تفاوت داشته باشند.

5- آیا این ایرلاین های ارزان قیمت تنها در داخل کشور محبوب هستند یا پروازهای بین المللی هم ارائه می دهند؟

بسیاری از این ایرلاین ها پروازهای داخلی و بین المللی را ارائه می دهند و به مقاصد مختلف در سراسر جهان پرواز انجام می دهند.

6- آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد کشورهای خارجی از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله افرادی که قصد سفر به کشورهای مختلف جهان را دارند برای خرید بلیط هواپیما از ایرلاین های داخلی و خارجی می توانند به صورت 24 ساعته به سایت خبرنگاران مراجعه کنند و فقط با استفاده از کارت های عضو شتاب بلیط خود را از این سایت معتبر تهیه کنند، خرید انواع بلیط هواپیما از سایت خبرنگاران بسیار راحت است.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2538

به "با مقرون به صرفه ترین ایرلاین دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مقرون به صرفه ترین ایرلاین دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید