افتتاح فاز نخست پروژه گردشگری گلوگاه در سال 96

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران/مازندران معاون فرماندار گلوگاه از افتتاح فاز اول پروژه آبادگران در این شهرستان در ابتدای سال 96 اطلاع داد.

افتتاح فاز نخست پروژه گردشگری گلوگاه در سال 96

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط کانادا از ایران هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

یاسر جعفری خورشیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه گردشگری آبادگران در گلوگاه در سال 1382 شروع شد اما پس از مدتی فعالیت و پیشرفت فیزیکی به دلیل مسائلی از ادامه فعالیت خود بازماند و تا سال 1394 این پروژه مسکوت باقی ماند اما از سال گذشته با پیگیری هایی که از سوی تباکی فرماندار گلوگاه صورت گرفت مشکل اصلی این پروژه که سند مالکیت بود حل شد.

وی اضافه کرد: مجموعه اقامتی توریستی دریای آرام گلوگاه با سرمایه گذاری شرکت مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران، در زمینی به وسعت 77 هکتار در حاشیه دریای خزر واقع در پنج کیلومتری شهر گلوگاه واقع شده است. مجموعه ای که در حال احداث است در چهار فاز اقامتی، گردشگری، مشتمل بر 1800 واحد اقامتی شامل 300 واحد ویلائی و 1500 واحد آپارتمانی و دارای تاسیسات خدمات رسانی جانبی شامل ابنیه اداری، فروشگاه، سالن برگزاری مراسم و جشن ها، مجموعه فرهنگی مذهبی، هتل و مجموعه ورزشی است.

معاون فرماندار گلوگاه یادآور شد: شرکت آبادگران ایران با توجه به موقعیت این منطقه به عنوان یکی از قطب های چهارده گانه توریستی کشور با در نظر دریافت نزدیکی به دریا، جنگل و محور مواصلاتی کشور این منطقه را انتخاب و پس از کسب مجوزهای قانونی و اقدامات ستادی لازم عملیات اجرائی خود را در سال 82 شروع کردند و پس از سال ها مسکوت ماندن پروژه به دلیل مشکل سند مالکیت، در سال گذشته این مشکل، رفع و در تابستان 95 مجددا عملیات اجرایی آن شروع شد.

جعفری اظهار کرد: جلسه آنالیز مسائل پروژه آبادگران با حضور نمایندگان اداره های کل گردشگری و شرکت گاز، روسای ادارات محیط زیست، آب و فاضلاب شهری و شرکت گاز شهرستان، معاون فرماندار گلوگاه و نماینده شرکت آبادگران ایران در گلوگاه برگزار گردید و از مصوبات این جلسه رفع شدن مشکل گازرسانی با مساعدت شرکت گاز، اجرای خط انتقال آب و یاری به اخذ تسهیلات از سوی اداره کل گردشگری مازندران بوده است.

وی اضافه کرد: شرکت آبادگران ایران اعلام نموده که حجم سرمایه گذاری در فاز اول این پروژه بالغ بر 25 میلیارد تومان و تا به امروز 22 میلیارد تومان تماما از محل آورده های این شرکت هزینه شده است که فاز اول این پروژه با مساحت بیش از 13 هکتار شامل 115 واحد ویلا، یک مرکز خرید و یک رستوران است که با بهره برداری از آن برای بیش از 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می نماید و تا به امروز حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا نیمه اول سال 96 افتتاح می گردد.

معاون فرماندار گلوگاه ادامه داد: به همین دلیل شرکت آبادگران برای تکمیل فاز اول پروژه درخواست اعطای تسهیلات 16 میلیارد تومانی را دارند و اداره کل گردشگری مازندران ارائه طرح توجیهی دقیق این پروژه را خواهان شده و در صورت تایید و موافقت دستگاه مربوطه، این تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پرداخت می گردد.

جعفری اعلام کرد: با توجه به موقعیت خاص پروژه گردشگری آبادگران گلوگاه که در فاصله 150 متری با دریای خزر واقع شده است و از طرفی واقع شدن در حاشیه تالاب بین المللی میانکاله که در فصول پاییز و زمستان و مهاجرت پرندگان منظره بسیار زیبایی را خلق می نماید و همچنین فاصله 3 کیلومتری با جاده سراسری و فاصله 5 کیلومتری با جنگل؛ این مجموعه به عنوان دهکده توریستی و گردشگری گلوگاه این قابلیت را دارد که تا چند سال آینده تبدیل به قطب گردشگری شرق مازندران گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 912

به "افتتاح فاز نخست پروژه گردشگری گلوگاه در سال 96" امتیاز دهید

1 کاربر به "افتتاح فاز نخست پروژه گردشگری گلوگاه در سال 96" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح فاز نخست پروژه گردشگری گلوگاه در سال 96"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید