افزایش بیماری قلبی در زنان شاغل

به گزارش تور آلمان ارزان، اضطراب و استرس در محل کار، زنانی که کمتر از پنجاه سال دارند را در معرض خطر ابتلا به عوارض قلبی قرار می دهد. نتیجه تحقیقات محققان دانمارکی در زمینه های محیطی و اشتغال، حکایت از آن دارد که فشار کاری بر زنان زیر50 تا 60 سال اثر مخرب می گذارد. بر مبنای این تحقیق، پرستاران بیشتر از بقیه زنان، در معرض ابتلا به عوارض ناشی از اضطراب و استرس محیط کار قرار دارند.

افزایش بیماری قلبی در زنان شاغل

افزایش بیماری قلبی در زنان شاغل

اضطراب و استرس در محل کار، زنانی که کمتر از پنجاه سال دارند را در معرض خطر ابتلا به عوارض قلبی قرار می دهد. نتیجه تحقیقات محققان دانمارکی در زمینه های محیطی و اشتغال، حکایت از آن دارد که فشار کاری بر زنان زیر50 تا 60 سال اثر مخرب می گذارد. بر مبنای این تحقیق، پرستاران بیشتر از بقیه زنان، در معرض ابتلا به عوارض ناشی از اضطراب و استرس محیط کار قرار دارند.

بنیاد قلب انگلیس می گوید افرادی که در کار دچار استرس می شوند، باید کوشش نمایند تا با اتکا به مثبت نگری، عوامل استرس زا را از خود دور نمایند.

در این تحقیق محققان درباره فشار کار در بیمارستان ها از بیش از 12 هزار پرستار 45 تا 64 ساله سوال کردند و شرایط سلامت این افراد را به مدت 15 سال مورد آنالیز قرار دادند. طی این 15 سال 580 نفر از این پرستاران به علت ابتلا به عوارض موضعی قلبی، 369 نفر از آنان به علت ابتلا به آنژین و 138 نفر دیگر به علت بروز سکته قلبی در بیمارستان بستری شدند. پس با مدنظر قرار دادن فاکتورهای خطرناک نظیر سیگار کشیدن و دیابت، محققان به این نتیجه رسیدند آنهایی که دچار فشار کاری هستند، 35 درصد بیشتر از آن دسته از پرستارانی که می توانند فشارهای کاری را تحمل نمایند یا در کارشان فشار کمتری را متحمل می شوند، در معرض ابتلا به عوارض قلبی قرار می گیرند. اما زمانی که آنان نتایج را بر اساس سن و سال مورد آنالیز قرار دادند، متوجه شدند که عوارض و بیماری های قلبی، زنان 50 سال یا زیر 50 سال را بیشتر تهدید می نماید. محققان دانمارکی بیمارستان دانشگاه گلوستروپ می گویند : بر مبنای این تحقیق تعیین شد که سن ابتلا به عوارض قلبی در زنان پایین آمده است. آنها می افزایند : به نظر می رسد که فشارهای ناشی از کار، تأثیرات بسیار مخرب تری بر شرایط سلامت زنان جوان تر می گذارد. استرس قسمت طبیعی زندگی ما است، اما اگر بیش از حد مجاز باشد، ممکن است به صورت بیمارگونه جلوه کند و زندگی فرد را به خطر اندازد. داشتن استرس کم می تواند با به وجود آوردن انگیزش شغلی و بهبود عملکرد افراد، مثبت و سازنده عمل کند ولی در صورتی که استرس فرد زیاد گردد، نه فقط با اضطراب و افسردگی همراه خواهد بود بلکه موجب وقوع بیماری های جسمانی از جمله حملات قلبی، زخم معده و سکته می گردد.

استرس و فعالیت شغلی زنان و وقت کمتری که آنان صرف سلامتی خود می نمایند، علاوه بر احتمال بروز عوارض قلبی در زنان زیر سن 50 سالگی، موجب پایین آمدن ایمنی بدن زنان و ابتلای بیشتر آنان به بعضی از اختلالات هورمونی می گردد. جدیدترین یافته های علمی نشان می دهد که استرس نقش موثری در اختلالات هورمونی دارد به طوری که می تواند موجب به هم خوردن نظم دوره های ماهانه در زنان گردد و عوارض دیگری در سنین بالاتر از جمله ابتلا به مسائل روحی و ناباروری را به همراه داشته باشد.

منبع:نشریه کوچه ما، شماره 16.

منبع: راسخون
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2028

به "افزایش بیماری قلبی در زنان شاغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیماری قلبی در زنان شاغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید