المسلم: نسبت دادن فساد اقتصادی به من کار ایرانی ها است، رضوانی برای پس دادن فایل صوتی مکالماتم شرط گذاشت

به گزارش تور آلمان ارزان، مدیر اجرایی شورای المپیک آسیا فساد اقتصادی که به وی نسبت داده شده را کار ایرانی ها دانست.

المسلم: نسبت دادن فساد اقتصادی به من کار ایرانی ها است، رضوانی برای پس دادن فایل صوتی مکالماتم شرط گذاشت

به گزارش خبرنگاران، حسین المسلم، مدیر اجرایی شورای المپیک آسیا که همزمان به عنوان نایب رئیس فدراسیون دنیای شنا (فینا) فعالیت دارد و کاندیدای انتخابات این فدراسیون برای پست نایب رئیسی هم شده است، اتهاماتی که اخیراً به او در خصوص فساد اقتصادی نسبت داده شده اند را رد کرد و ادعا کرد که این امر از سوی مقامات ایرانی انجام شده است.

در آستانه برگزاری مجمع فدراسیون دنیای شنا که قرار است شنبه هفته آینده برگزار گردد و نایب رئیس جدید این فدراسیون هم انتخاب گردد، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه المسلم از مقامات شورای المپیک آسیا (OCA) خواسته است که 10 درصد از رقم هر قراردادی که به واسطه او میان این فدراسیون و حامیان اقتصادی اش برای تورنمنت های مختلف تحت نظارت این سازمان منعقد می گردد به عنوان حق کمیسیون به حساب وی واریز گردد.

در واقع این خبری بود که روزنامه های اشپیگل آلمان و تایمز انگلیس فاش و ادعا کردند که المسلم 57 ساله از شریک تجاری این شورا خواسته تا حق کمیسیون او را به حساب شخصی اش واریز کند و در این رابطه 20 دقیقه فایل صوتی ضبط شده نیز موجود است.

اکنون اما المسلم مدعی است که اتهامات نسبت داده شده به وی از سوی مقامات ایرانی سازمان دهی شده است چرا که با رد صلاحیت او از کاندیداتوری انتخابات فینا، کاندیدای ایرانی حاضر در فهرست نامزدهای این انتخابات (محسن رضوانی) به طور مستقیم به عنوان یکی از سه نایب رؤسای جدید فینا معرفی خواهد شد.

المسلم که به نوعی حامی اصلی شیخ احمد الفحد الصباح، رئیس شورای المپیک آسیا است، چندی پیش اظهارات شبهه برانگیزی در خصوص سهم هر یک از طرفین قراردادهای تجاری میان شورای المپیک آسیا و حامیان اقتصادی رویدادهای ورزشی تحت مدیریت این سازمان انجام داده و گفته بود: 82 درصد از درآمدها باید به شورای المپیک آسیا و کمیته های ملی المپیک اختصاص پیدا کند، 8 درصد دیگر به شرکتی که بازاریابی انجام داده و 10 درصد مابقی هم به ما می رسد. او اکنون تأکید دارد که منظورش از ما به شورای المپیک آسیا اشاره داشته نه شخص خود او.

المسلم در بوداپست پایتخت مجارستان گفت و گو با سایت insidethegames گفت: من تمام اتهامات را رد می کنم. خواسته ما این بود که از رقم قراردادها، شورای المپیک آسیا به علاوه آن 82 درصد، 10 درصد دیگر هم دریافت کند. این درخواست با هدف جلوگیری از عقد قراردادهای زیرمجموعه ای با شرکت های دیگر، مشابه کاری که ما در گذشته انجام داده بودیم است. ساز و کار تجارت همین است. ما برای شورای المپیک آسیا بهترین معاملات را می خواهیم. در نهایت از این معامله صرفنظر کردیم و هیچ توافقی صورت نگرفت. من از اینکه مدارک و مستندات مان مورد بازرسی قرار بگیرد و جزئیات آن معین گردد استقبال می کنم.

مدیر اجرایی شورای المپیک آسیا در ادامه ادعا کرد انتشار گزارش های حاکی از فساد اقتصادی او پروژه ای برای رد صلاحیت حضور او در جمه کاندیداهای نایب رئیسی فینا بوده است.

وی اضافه نمود: من آگاه شده ام که این گزارش که از 4 ماه پیش برای انتشار در تاریخ 19 جولای (چهارشنبه) تهیه شده است. این بخشی از کمپین رقابت انتخاباتی فینا است. ما تمام جلسات مان را در شورای المپیک آسیا چه به صورت صوتی چه به صورت مکتوب ضبط می کنیم و این یک فرآیند استاندارد است. انتشار آن فصل صوتی 20 دقیقه ای از مکالمات ما هم کار یکی از کارمندان سابق شورای المپیک آسیا در کویت بعد از اخراجش از این سازمان بوده که آن را ربوده است. او با آن فایل صوتی به ایران برگشت. سه سال پیش بعد از آن ماجرا بود که رئیس فدراسیون شنای ایران (محسن رضوانی) با من تماس گرفت و گفت که آن فایل صوتی در اختیار پلیس ایران است. او گفت که حاضر این است این فایل را به من پس دهد اگر من به ایران بروم و با او صحبت کنم که من نپذیرفتم.

رضوانی به تصاحب یکی از دو سهمیه آسیا در هئیت رئیسه فینا چشم دارد و دو رقیب او ژو جیلونگ از چین وطاها الکیشری از عمان هستند که هر دوی آنها از سوی فدراسیون شنای آسیا - سازمانی که تحت مدیریت یک کویتی دیگر به نام شیخ خالد محمد البدر الصباح قرار گرفته است - حمایت شده اند.

خولیو ماگلیونه، رئیس فعلی فدراسیون دنیای شنا هم که جزو حامیان المسلم است، رقیبی جدی از ایتالیا به نام پائولیو بارلی دارد که رئیس کنفدراسیون شنای اروپا است.

بارلی که کنفدراسیون های آسیا، اقیانوسیه و آفریفا مخالف انتصابش به عنوان رئیس فینا هستند شانس کمی برای پیروزی مقابل رقیب اروگوئه ای خود دارد و به همین دلیل تمرکز خود را روی کسب عنوان نایب رئیس ارشد فینا قرار داده است، پستی که او را در صورت استعفا یا کناره گیری ماگلیونه 81 ساله به هر علتی می تواند به ریاست نهاد حاکم بر شنای دنیا برساند.

المسلم با اشاره به این نبرد در ادامه مطرح کرد: تمام نبردی که الان در فینا وجود دارد برای کسب همین عنوان یعنی نایب رئیسی ارشد است. او (رضوانی) این اواخر مدت زیادی از وقتش را در سوئیس (مقر کنفدراسیون شنای اروپا) و ایتالیا (محل سکونت بارلی) سپری نموده که این به ضرر شنا است. مردم برای رسیدن به منافع شخصی شان در حال رنگ عوض کردن هستند.

مدیر اجرایی شورای المپیک آسیا اتهامی دیگر که به او در خصوص همدستی اش با شورای المپیک آسیا برای دادن رشوه ای یک میلیون دلاری به ریچارد لای، رئیس اتحادیه فوتبال گوام به منظور جانبداری از یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست فیفا در سال 2011 را رد کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 964

به "المسلم: نسبت دادن فساد اقتصادی به من کار ایرانی ها است، رضوانی برای پس دادن فایل صوتی مکالماتم شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المسلم: نسبت دادن فساد اقتصادی به من کار ایرانی ها است، رضوانی برای پس دادن فایل صوتی مکالماتم شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید