ترامپ به دنبال نظم بخشی به امنیت غرب آسیا با موضوع ریاض است

به گزارش تور آلمان ارزان، به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، هدف اصلی ترامپ نظم بخشی به امنیت خاورمیانه با موضوع ریاض و فروش تسلیحات به عربستان است.

ترامپ به دنبال نظم بخشی به امنیت غرب آسیا با موضوع ریاض است

از سفر با تور بهار 99 سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

داود احمدزاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در مورد نشست دونالد ترامپ با سران کشورهای عربی- اسلامی در ریاض، با اشاره به اینکه ترامپ به دنبال نظم بخشی به امنیت غرب آسیا با موضوع ریاض است، بیان داشت: ترامپ در رقابت­های انتخاباتی با هیلاری کلینتون، یکی از سیاست های خارجی خود را برخورد با گروه های تروریستی و تثبیت ثبات و امنیت در منطقه به ویژه خاورمیانه اعلام نموده بود.

وی با توجه به ادعاهای ضد تروریستی ترامپ در دوران انتخاباتی گفت: ترامپ بارها هیلاری کلینتون و اوباما را به ضعف در تصمیم گیری در حوزه امنیت خاورمیانه متهم نموده بود که برخورد آن چنانی با گروه های تروریستی و برهم زننده منافع آمریکا در منطقه نداشته اند. تیم امنیتی ترامپ بعد از به قدرت رسیدن وی در کاخ سفید، یکی از اهداف اصلی خود را نزدیکی مجدد به عربستان و بهبود روابط با این کشور که به عنوان لنگرگاه اصلی محور منافع غرب محسوب می شود، مشخص نموده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه منافع مالی، سیاسی و امنیتی مدنظر دولت آمریکا است، تأکید داشت: به نظر می­ رسد در صدر این منافع اولویت با مسائل مالی است. رکود حاکم بر کارخانه های اسلحه سازی آمریکا و شرایط نامناسب کارتل­ های مالی به ویژه در فراوری تسلیحات، ترامپ را وادار کرد که مجدداً اولویت سفر خود را در منطقه از ریاض آغاز کند.

وی با اشاره به فروش چند صد میلیارد دلاری تسلیحات پیشرفته آمریکایی به عربستان گفت: بر این اساس رونق مالی کارخانه های تسلیحات به جهت اصلی خود بازمی شود.

احمدزاده با تأکید بر اینکه برخورد با ایران به عنوان یکی دیگر از اولویت های ترامپ تعریف شده است، افزود: هم گرایی ایران با منافع کشورهای عراق و سوریه و همکاری­های استراتژیک با روسیه در سال های اخیر توانسته اوضاع را به نفع محور مقاومت تثبیت کند. همچنین جمهوری اسلامی ایران در مقابل اقدامات عربستان به عنوان مأمن اصلی گروه های تروریستی ایستادگی نموده است؛ بنابراین هدف اصلی ترامپ نظم بخشی به امنیت خاورمیانه با موضوع ریاض و فروش تسلیحات به این کشور است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 875

به "ترامپ به دنبال نظم بخشی به امنیت غرب آسیا با موضوع ریاض است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به دنبال نظم بخشی به امنیت غرب آسیا با موضوع ریاض است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید