تغییر موضع رئیس اتحادیه فوتبال آلمان در قبال اوزیل

به گزارش تور آلمان ارزان، رئیس اتحادیه فوتبال آلمان می گوید می توانسته رویکردی متفاوت نسبت به ماجرای اخیر مسعوت اوزیل داشته باشد.

تغییر موضع رئیس اتحادیه فوتبال آلمان در قبال اوزیل

به گزارش خبرنگاران، مسعوت اوزیل به خاطر عکسی که پیش از شروع مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گرفت، به شدت مورد انتقاد آلمانی ها نهاده شد. هافبک ترکیه ای الاصل آرسنال پس از ناکامی آلمان در جام جهانی 2018 روسیه ضمن اشاره به نژادپرستی سران اتحادیه فوتبال آلمان از تیم ملی این کشور اعلام بازنشستگی کرد.

رینهارد گریندل، رئیس اتحادیه فوتبال آلمان در خصوص عکس دریافت اوزیل و گوندوگان با اردغان که هر دو متولد گلزن کرشن آلمان هستند، گفته بود: بدون شک اتحادیه فوتبال آلمان شرایط خاص بازیکنان ما با پیشینه مهاجرتی شان را درک می نماید و برای آن احترام قائل است اما فوتبال و اتحادیه فوتبال آلمان طرفدار آن دسته از ارزش هایی است که آقای اردوغان به اندازه کافی برای آنها احترام قائل نیست. بنابراین، اینکه ملی پوشان ما خودشان را درگیر کارگروه انتخاباتی او نمایند، حرکت خوبی نیست و قطعاً همسو با کوشش های ائتلافی اتحادیه فوتبال آلمان نبوده است.

گریندل که به نظر اکنون رویکردی متفاوت نسبت به گذشته دارد، به روزنامه بیلد آلمان گفت: با توجه به حملات نژادپرستانه، می توانستم در مقاطعی موضعی روشن تر بگیرم و از مسعوت اوزیل حمایت کنم. باید واضح صحبت می کردم. چنین حملات نژادپرستانه ای غیرقابل قبول است. متأسفم که مسعوت احساس نموده که از سوی اتحادیه فوتبال آلمان طرد گردیده است. مهم است که بگویم من حرفی در مورد عملکرد ورزشی اوزیل پس از جام جهانی نزدم. برای من واضح است که ما به صورت تیمی برنده می شویم و به صورت تیمی هم بازنده می شوم. اینکه ما یک بازیکن را مسئول حذف تیم از گردنه رقابت ها بدانیم، مضحک است.

گریندل اما از اینکه اوزیل پس از ماجرای عکس دریافت با اردوغان همانند هم تیمی اش به طور علنی توضیحی در خصوص این ماجرا نداد، گله مند است. او در این باره گفت: ایلکای گوندوگان پس از دریافت عکس با رئیس جمهور اردوغان، بیانیه ای واضح و قابل فهم منتشر کرد. دوست داشتم اوزیل هم چنین کاری می کرد چون با توجه به بحث هایی که بین هواداران به وجود آمده بود، آنها هم پرسش هایی در این مورد در ذهن شان به وجود آمده بود. این نباید به عنوان انتقاد از عملکرد ورزشی وی تفسیر گردد. دوست داشتم مسعوت چنین توضیحی می داد، حتی اگر ما فاتح جام جهانی می شدیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 119

به "تغییر موضع رئیس اتحادیه فوتبال آلمان در قبال اوزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر موضع رئیس اتحادیه فوتبال آلمان در قبال اوزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید