کوشش های جدید قرقیزستان برای خروج شرکت های هواپیمایی از لیست سیاه اتحادیه اروپا

به گزارش تور آلمان ارزان، معاون وزیر حمل و نقل قرقیزستان گفته است برای سه ماهه بعدی امسال میلادی درخواستی مبنی بر خروج شرکت های هواپیمایی قرقیزستان از لیست سیاه اتحادیه اروپا تنظیم نموده و به کمیسیون اروپایی و اتحادیه اروپا خواهند داد.

کوشش های جدید قرقیزستان برای خروج شرکت های هواپیمایی از لیست سیاه اتحادیه اروپا

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آکی پرس، به گفته جنیشبیک نوگویبایف، معاون وزیر حمل و نقل قرقیزستان، وزارت حمل و نقل قرقیزستان درخواستی در مورد خروج شرکت های هواپیمایی قرقیز از لیست سیاه اتحادیه اروپا در سه ماهه دیگر امسال میلادی به این اتحادیه و کمیسیون اروپایی ارائه خواهد نمود. وی در گفت و گو با کمیته حمل و نقل مجلس این کشور گفته است آخرین ارزیابی ها و نظارت ها نیز در این زمینه انجام شده است.

به گفته معاون وزیر حمل و نقل قرقیزستان، در امسال ممکن است قرقیزها شاهد حل این مشکل و صدور مجوز پرواز هواپیماهای آن ها بر فراز اتحادیه اروپا باشیم.

پیش از این در ماه مه، نوگویبایف گفته بود که 16 هواپیما از شرکت هواپیمایی غیرنظامی قرقیزستان واجد شرایط پرواز در مسیرهای کوهستانی، طولانی و حتی محلی هستند. 7 هواپیمای مسافربری این کشور نیز به استانداردهای بین المللی دست یافته اند.

لازم به ذکر است پیش از این اتحادیه اروپا بنا بر مسائل امنیتی و محیط زیستی، تمام شرکت های هواپیمایی قرقیزستان را در لیست سیاه خود قرار داده و اجازه پرواز بر فراز آسمان های این اتحادیه را به این شرکت ها نمی داد. این در حالی است که دیگر کشورهای آسیای مرکزی و روسیه نیز با این مشکل روبرو بودند، اما هواپیماهای روسی سریعا از این محدودیت خارج شده و قزاقستان نیز از سال 2016 تمامی شرکت های هواپیمایی خود را از این لیست سیاه خارج نموده است.

قرقیزستان به همین دلیل همکاری هایی را با سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) و انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (یاتا) به منظور ارتقاء سطحی کیفی و ایمنی هواپیماهای خود شروع نموده است.

13 شرکت هواپیمایی قرقیزستان از سال 2006 در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 366

به "کوشش های جدید قرقیزستان برای خروج شرکت های هواپیمایی از لیست سیاه اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش های جدید قرقیزستان برای خروج شرکت های هواپیمایی از لیست سیاه اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید