تنها 10درصد شهروندان آلمانی خواهان پیروزی مجدد ترامپ هستند

به گزارش تور آلمان ارزان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که اگر آلمانی ها حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را داشتند تنها 10 درصد به ترامپ رأی می دادند و 56درصد رقیب دموکرات وی جو بایدن را انتخاب می کردند.

تنها 10درصد شهروندان آلمانی خواهان پیروزی مجدد ترامپ هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که اگر آلمانی ها می توانستند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشارکت کنند رأی آنها کاملا ً مشخص بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر این اساس، تنها 10درصد شهروندان آلمانی ترامپ را انتخاب می کردند و 56درصد به رقیب دموکرات وی جو بایدن رأی می دادند. 26درصد هم به هیچ یک از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی نمی دادند.

این نظرسنجی به سفارش خبرگزاری آلمان و توسط انستیتو یوگو اجرا شده است؛ بر این اساس بیشتر طرفداران همه احزاب پارلمانی آلمان به استثنای حزب افراطی جایگزینی برای آلمان حامی پیروزی بایدن هستند. تنها در بین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان تعداد حامیان ترامپ بیشتر از حامیان بایدن است.

بیشترین حمایت از بایدن در بین طرفداران حزب سوسیال دموکرات با 75درصد وجود دارد و در بین طرفداران این حزب تنها 3درصد از ترامپ حمایت می کنند. طرفداران حزب سبز هم 72درصد حامی بایدن و تنها 3درصد حامی ترامپ هستند. در بین طرفداران احزاب متحد مسیحی هم 72درصد طرفدار بایدن و 3درصد طرفدار ترامپ هستند. در بین طرفداران چپ ها این نسبت 67 در برابر 5 و در بین طرفداران حزب لیبرال دموکرات هم 59 در برابر 14 است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این نظرسنجی شهروندان آلمانی در پاسخ به این پرسش که چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد 44درصد اعتقاد داشتند که بایدن رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد شد و 25درصد هم بر این باور بودند که ترامپ در این انتخابات پیروز خواهد شد و 31 درصد هم گفتند اطلاعی در این باره ندارند.

نظرسنجی دیگری که توسط مؤسسه برتلزمن در بین 27 کشور اروپایی اجرا شده است نشان می دهد که تنها 10 درصد شهروندان اروپایی در صورت داشتن حق شرکت در انتخابات آمریکا به ترامپ رأی می دادند و 56 درصد بایدن را انتخاب می کردند.

البته در بین همه کشورهای اروپایی شرایط این طور نبود و در لهستان حامیان ترامپ با 38 در برابر 30 درصد بیشتر بودند.

این نظرسنجی همچنین از اعتماد پایین شهروندان اروپایی به دموکراسی آمریکا خبر می دهد. بر این اساس 52 درصد شهروندان اروپایی از اختلال در دموکراسی آمریکا سخن گفته اند و در آلمان افرادی که این نظر را داشتند 61 درصد بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1490

به "تنها 10درصد شهروندان آلمانی خواهان پیروزی مجدد ترامپ هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 10درصد شهروندان آلمانی خواهان پیروزی مجدد ترامپ هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید