تکمیل پروژه های گردشگری قم نیازمند 887 میلیارد تومان تسهیلات است

به گزارش تور آلمان ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: برای تأمین احتیاجهای گردشگری تسهیلات 887 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی احتیاج است که بانک های استان بیش از 50 درصد این تسهیلات را می توانند تأمین نمایند.

تکمیل پروژه های گردشگری قم نیازمند 887 میلیارد تومان تسهیلات است

اگر علاقمند به سفر با بهترین کانادا تور هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از قم، عیسی رضایی صبح امروز در هفدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار گردید، با اشاره به اینکه سالانه از 5 میلیون گردشگری که وارد کشور می شوند نیمی وارد قم می شوند گفت: در حال حاضر 10 هزار و 237 تخت اقامتی در استان وجود دارد که از این تعداد 30 هزار تخت در چشم انداز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: تأسیسات و اماکن اقامتی قم 237 واحد بوده و 92 واحد مجتمع های گردشگری در استان قم فعال است.

به گفته وی، مشکل اصلی استان در زمینه تسهیلات است که در این زمینه 27 مورد اماکن اقامتی با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد با سرمایه گذاری 1293 میلیارد تومان و ایجاد 1144 فرصت شغلی در حال اجرا بوده و در این راستا 324 میلیارد تومان تسهیلات احتیاج است.

رضایی بابیان اینکه هیچ کدام از بانک های استان برای پرداخت تسهیلات اعلام آمادگی نکرده اند گفت: برای تأمین احتیاجهای گردشگری تسهیلات 887 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی احتیاج است که بانک های استان بیش از 50 درصد این تسهیلات را می توانند تأمین نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ایجاد 3 هتل پنج ستاره، شهرک صنایع دستی، مجتمع گردشگری و فعالیت مناطق نمونه گردشگری از مهم ترین پروژه های بزرگ گردشگری استان قم برشمرد.

وی ادامه داد: تأمین زیرساخت های لازم مناطق نمونه گردشگری از مهم ترین اقدامات برای توسعه و ارتقای فعالیت ها در این حوزه است.

رضایی بابیان اینکه راه اندازی بازارچه های موقت و دائمی صنایع دستی از طرح های مهم در حال پیگیری است، گفت: هزار مترمربع برای راه اندازی این بازارچه ها در حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص)، حاشیه پل علیخانی، محدوده ایستگاه منوریل و مجتمع پذیرایی امیرکبیر برای ایجاد بازارچه موقت و فصلی جانمایی شده که احتیاجمند حمایت استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: بازار کهنه و تیمچه فرش برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در استان مدنظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 902

به "تکمیل پروژه های گردشگری قم نیازمند 887 میلیارد تومان تسهیلات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل پروژه های گردشگری قم نیازمند 887 میلیارد تومان تسهیلات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید