دود پاسکاری اداره ها در چشم متقاضیان مسکن مهر خرم آباد

به گزارش تور آلمان ارزان، نبود آب، گاز و برق در بیش از 163 واحد مسکن مهر خرم آباد سبب شده متقاضیان این واحدها پس از گذشت سال ها و با وجود پرداخت هزینه انشعاب هنوز دربه در اجاره مسکن باشند.

دود پاسکاری اداره ها در چشم متقاضیان مسکن مهر خرم آباد

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد حریق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، طرح مسکن مهر در دولت دهم در راستای بهبود شرایط مسکن از سوی دولت و با هدف تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه اجرا و قیمت زمین را از قیمت مسکن حذف کرد و واحدهای مسکونی را به صورت اجاره 99 ساله در اختیار اقشار کم درآمد قرار داد، اوایل سال 92 دولت دهم مسکن مهر را با پیشرفت 70 درصدی تحویل دولت یازدهم داد اما چون دولت تدبیر و امید اعتقادی به آن نداشت عملاً آن را رها کرد و همین بی تفاوتی دولت های یازدهم و دوازدهم به مسکن مهر منجر به بحران گرانی خانه در کشور و به تبع آن استان لرستان شد.

متاسفانه طرح ملی مسکن مهر در شهرستان خرم آباد که می توانست مشکل مسکن بسیاری از افراد را حل نماید در اجرا با مسائل بسیار زیادی روبرو و سبب شد با گذشت چندین سال بیش از 163 واحد مسکن مهر در منطقه کمالوند خرم آباد به دلیل نبود زیر ساخت هایی همچون آب، برق و گاز خالی بمانند، واحدهایی که معطل پاسکاری ادارت شدند در حالی که این واحدهای مسکونی می تواند گره ای از مشکل اقشار کم درآمدی که تمام دارایی خود را برای این واحدها هزینه نموده و امروز توانایی پرداخت اجاره بهاء را ندارند باز کند.

نبود زیر ساخت در مسکن مهر خرم آباد

یکی از متقاضیان مسکن مهر کمالوند خرم آباد در این باره گفت: مشکل ما با دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز است، پول نصب انشعابات را سال 88 کامل پرداخت نموده ایم ولی تا به امروز خبری از انشعاب نیست.

اصغر مرادی اضافه نمود: به نظر شما این کار درستی است با افرادی مانند من که پول را پرداخت نموده ایم اینگونه رفتار می نمایند!؟ این واحدها بنا بود با 36 میلیون آورده متقاضی تحویل داده شوند ولی تا به امروز 76 میلیون تومان پرداخت نموده ایم اما بازهم خبری از خانه نیست.

وی مطرح نمود: برای تکمیل واحد مسکن مهر 20 میلیون قرض نموده ام و به پیمانکار داده ام که خانه را تحویل دهد ولی هنوز خبری از مسکن نیست. بنده راننده ماشین هستم و شغل رسمی ندارم، با وجود این شرایط مالی دیگر توان پرداخت اجاره بها را ندارم چون هرچه داشتم برای مسکن مهر پرداخت کردم.

مستاجران چشم انتظار تحویل مسکن مهر

پیمانکار مسکن مهر کمالوند خرم آباد نیز اعلام کرد: در 163 واحد فاز دوم مسکن مهر کمالوند و دو بلوک 18 واحدی فاز یک مشکل آب دارند. در حالی که اداره آب و فاضلاب در دو مرحله جهت نصب انشعاب آب پول دریافت می نماید، در بخش اول که مربوط به هزینه ساخت است و پیمانکار پول پرداخت می نماید پول کامل به آب و فاضلاب پرداخت و نامه تسویه حساب مبنی بر اینکه هیچ گونه بدهی نداریم گرفته شده است.

فتح الهی اضافه نمود: مرحله دوم پرداختی به آب و فاضلاب نیز مربوط به اداره راه و شهرسازی است جهت خرید انشعابات است که ظاهرا پرداخت شده است.

پیمانکار مسکن مهر کمالوند مطرح نمود: ظاهرا بین آب و فاضلاب و مسکن مهر درپروژه های دیگری که دارند مشکل وجود دارد و اداره آب و فاضلاب از این بابت می خواهد با تحت فشار قرار دادن راه و شهرسازی بتواند طلب هایی که از جاهایی دیگر از این اداره دارد وصول کند. با توجه به پیگیری های اجرا شده ظاهرا طی این هفته بناست پیمانکار جدید انتخاب وانشعابات آب نصب گردد.

واگذاری واحدهای مسکونی معطل انشعاب

رئیس اداره اقتصاد و مسکن راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: از تعداد 43 هزار واحد مسکن مهرخود مالکی و دولتی در استان تا به امروز بالغ بر 40 هزارو 500 واحد تکیمل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

محمد علوی کیا اضافه نمود: حدود 2 هزار و 500 واحد تکمیل نشده مسکن مهر در استان عمدتا پروژه های بدون متقاضی با درصد پیشرفت پایین هستند که قرار است در قالب طرح مسکن ملی مشخص تکلیف شوند.

وی مطرح نمود: تعدادی دیگر از پروژه ها دارای عارضه حقوقی اند و تا مشخص تکلیف حقوقی امکان کار نداریم و همچنین حدود هزار واحد دیگر از واحدها در سه قالب خود مالک اند که بنا بوده توسط تعاونی ها ساخته شوند ولی ساخته نشده، تعدادی دیگر نیز در قالب تفاهم نامه سه جانبه بوده که اداره کل راه و شهرسازی مستقیم قرار داد بسته که بیش از 95 درصد آنها تکمیل شده و پیش بینی می گردد تا آذر ماه تحویل متقاضیان شوند و تعدادی دیگر از هزار واحد مربوط به تعاونی های مسکن اند که عمدتا در شهرستان خرم آباد، بروجرد و پلدختر قرار دارند.

نبود آب، گاز و برق در واحدهای مسکن مهر

علوی کیا مطرح نمود: با آغاز ساخت مسکن مهر کلیه انشعابات برق، گاز و آب این واحدهای مسکونی از محل تسهیلات این طرح خریداری شده و پول به حساب شرکت های خدمات رسان واریز شده وهمچنین همزمان برای هزینه اجرای شبکه یک سوم توسط وزارت راه و شهرسازی، یک سوم توسط استانداری تامین و یک سوم باقی مانده نیز از محل منابع داخلی وزارت نیرو تامین وبه شرکت های خدمات رسان پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: پس از واریز هزینه اجرای شبکه ها شرکت های خدمات رسان متعهد شده اند تمام شبکه سایت مسکن مهر را تکمیل و انشعابات آب، برق و گازنصب شوند ولی متاسفانه با گذشت چندین سال از آماده شدن سایت در فاز یک مسکن مهر کمالوند دو پروژه 54 واحدی و یک پروژه 162 واحدی هنور شبکه گازاجرا نشده، شبکه برق تکمیل نشده وهمچنین کنتورهای آب و برق نصب نشده است، در فاز دوم مسکن مهر کمالوند نیز حدود 160 واحد تکمیل شده و آماده تحویل به متقاضی اند که مشکل شبکه برق دارند و کنتور آب نصب نشده و حتی در قسمت پایین سایت هنوز شبگه گاز، برق و آب اجرا نشده است.

وعده های بی عمل

رئیس اداره اقتصاد و مسکن راه و شهرسازی لرستان گفت: مسائل شرکت های خدمات رسان سایت های مسکن مهر خرم آباد بارها در جلسات شورای مسکن مطرح شده، طی آخرین جلسه شورای مسکن در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال جاری دستگاه های خدمات رسان قول دادند طی یک ماه مسائل مسکن مهر حل گردد که متاسفانه تا به امروز اقدامات به تاخیر افتاده است.

مدیریت توزیع برق شهرستان خرم آباد نیز اضافه نمود: جهت نصب کنتور در فاز یک و دو مسکن مهر کمالوند خرم آباد مسئله ای نداریم. جهت نصب انشعاب برق هر واحدی که مسکن و شهرسازی معرفی کند بلافاصله کنتور نصب می گردد و در این رابطه مشکل خاصی نداریم.

مهران امیری مطرح نمود: مسکن و شهرسازی باید برای نصب کنتور برق به این شرکت اعلام سرانجام کار کند که ما نیز جهت نصب انشعاب اقدام کنیم این در حالی است که بعد از اعلام مسکن و شهرسازی متقاضیان جهت نصب کنتور به شدت پیگری خواهند کردولی تا به امروز متقاضی که ساکن مسکن مهر باشد ولی برق نداشته باشد به اداره برق مراجعه ننموده است.

در به دری متقاضیان مسکن مهر

مدیر آب و فاضلاب شهرستان خرم آباد در رابطه با گلایه ساکنان فاز یک و دو مسکن مهر کمالوند خرم آباد مبنی بر مشکل آب این منطقه اعلام کرد: متاسفانه بعضی واحد های مسکن مهر که به صورت تعاونی هستند، رابط تعاونی ها جهت پرداخت اقساط جهت تسویه حساب خرید انشعاب مراجعه ننموده است.

فرج قاسمی گفت: از کلیه متقاضیان و ساکنان فاز یک و دو مسکن مهر کمالوند که مشکل نصب انشعاب کنتور آب دارند به وسیله تعاونی ها پیگیری نمایند و چنانچه تعدادی به صورت گروهی حق اشعاب را پرداخت نموده اند با مراجعه به امور مشترکین شرکت آبفا شهرستان خرم آباد در صورتی که مشکل بدهی نداشته باشند بلافاصله انشعاب آنها وصل خواهد شد.

با توجه به بیان گوشه ای از مسائل متقاضیان مسکن مهر کمالوند خرم آباد امیدواریم مسئولان مربوطه در استان صدای این قشر از جامعه، که خانه دار شدن آنها امروز به معضلی جدی تبدیل شده و مورد بی مهری قرار گرفته اند را بشنوند و فکری اساسی برای برطرف دغدغه های اساسی مردم نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1255

به "دود پاسکاری اداره ها در چشم متقاضیان مسکن مهر خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دود پاسکاری اداره ها در چشم متقاضیان مسکن مهر خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید