دوربین شگفت انگیر آیفون 15 پرو

به گزارش تور آلمان ارزان، در حالی که هنوز کاربران منتظر رونمایی از آیفون 14 هستند، اطلاعاتی در مورد دوربین متفاوت آیفون 15 گزارش شده است.

دوربین شگفت انگیر آیفون 15 پرو

به گزارش خبرنگاران، یکی از مدل های آیفون 2023 ممکن است دارای لنز پریسکوپ باشد. گفته می شود که لنز پریسکوپ قابلیت زوم 10 برابری را ارائه می دهد. لنز پریسکوپ را می توان در بسیاری از گوشی های هوشمند اندرویدی شاخص مشاهده کرد.

تقریبا دو سال از اولین باری که شنیدیم آیفون آینده با لنز پریسکوپ عرضه می شود می گذرد. در سال 2020، Ming-Chi Kuo، افشاگر فضای مجازی، پیشنهاد کرد که آیفون 13 دارای لنز پریسکوپ خواهد بود، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. سال گذشته، این افشاگر گزارش داد که آیفون 15 اولین آیفونی خواهد بود که با لنز پریسکوپ عرضه می شود. اکنون، گزارش تازهی ادعا می کند که یکی از مدل های آیفون 15 واقعاً با لنز پریسکوپ عرضه می شود.

لنز پریسکوپ به نسبت یک لنز تله فوتو قدرت بزرگنمایی بیشتری دارد و در ماژول دوربین برخی گوشی هوشمند تعبیه شده است.

طبق گزارش اخیر وبسایت MacRumors، یکی از افشاگران دنیای فناوری به نام Jeff Pu، پیش بینی Kuo را تأیید کرده است و احتمال داده که حداقل یکی از آیفون هایی که در سال 2023 عرضه می شوند دارای لنز پریسکوپ خواهد بود. این لنز تازه قابلیت های زوم بهتری در مقایسه با مدل های قبلی خود ارائه می دهد. به گفته این افشاگر، لنز پریسکوپ در مدل های منتخب سری آیفون 15 دارای قابلیت زوم 10 برابری است که به مراتب بهتر از زوم 3 برابری آیفون 13 خواهد بود.

لازم به توضیح است که دوربین های حرفه ای لنز هایی دارند که از سطح سنسور فاصله می گیرد تا بتواند به سوژه عکاسی نزدیک تر شود و بدون افت کیفیت، عکس های بهتری از سوژه های دورتر ثبت کند. اما در مورد دوربین های گوشی های هوشمند به دلیل ضخامت کم این گوشی ها چنین قابلیتی در آن ها وجود ندارد. برای جبران این کمبود از لنز های پریسکوپ استفاده می کنند. ساختار این لنز ها به سازندگان اجازه می دهد که فضای بیشتری برای حرکت لنز فراهم کنند تا بتوانند قابلیت زوم بدون افت کیفیت را برای کاربران به وجود بیاورند. این ویژگی یکی از نکات برجسته گوشی گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ است.

با توجه به اینکه آیفون 15 در سال 2023 عرضه می شود، به نظر می رسد که اپل زمان کافی برای ساخت لنز پریسکوپ صرف خواهد کرد. همچنین، ما نمی دانیم که کدام مدل آیفون 15 دارای لنز پریسکوپ است، اما احتمال زیادی وجود دارد که مدل Pro یا Pro Max یا هر دو از آن استفاده کنند.

در حال حاضر این تمام اطلاعاتی است که در مورد آیفون 15 داریم، اما نکات جالبی در مورد آیفون 14 وجود دارد که ممکن است از آن بی اطلاع باشید. مدت زیادی است که در مورد استفاده از بریدگی قطره ای نمایشگر به جای سوراخ پانچ در آیفون صحبت می شود، اما ممکن است دیگر اینطور نباشد، زیرا گزارش اخیر نشان می دهد که سوراخ پانچ آیفون آینده با یک سوراخ پانچ بیضی شکل جایگزین می شود. همچنین، گزارش شده است که آیفون 14 دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و 8 گیگابایت رم است که بالاترین میزان در هر دو زمینه خواهد بود.

منبع: 91mobiles

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2165

به "دوربین شگفت انگیر آیفون 15 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین شگفت انگیر آیفون 15 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید