راهنمای معین سایز النگو مناسب خود

به گزارش تور آلمان ارزان، زیورآلات همیشه پای ثابت استایل هایی است که روزانه مردم در سرتاسر جهان می سازند. حتما این جمله را شنیده اید که اکسسوریز تکمیل کننده استایل و ظاهر شما است. بدون آن ها انگار چیزی کم است. یکی از اکسسوری های پرطرفدار در بین افراد، النگو است. النگوها، با طراحی های متنوع و زیبا، از جمله زیورآلاتی هستند که همیشه محبوبیت خود را در جهانی مد و فشن حفظ نموده اند. اگرچه انتخاب یک النگو می تواند به سادگی براساس سلیقه و طراحی آن صورت گیرد، اما مشخص سایز النگو برای راحتی و زیبایی بیشتر، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مخصوصا اگر قرار است النگوی خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید. سایز مناسب النگو به راحتی حرکت و ظاهر شیک آن یاری می نماید. النگو نباید چندان تنگ باشد که به پوست فشار آورد و نه آنقدر گشاد که از دست خارج گردد و باعث اذیت شخص گردد.

راهنمای معین سایز النگو مناسب خود

در این مطلب از خبرنگاران مگ، با ارائه نکاتی کاربردی به شما یاری خواهیم کرد تا برترین سایز النگو را با توجه به روش های میزان گیری و پیشنهادات کارشناسان انتخاب کنید.

چرا انتخاب سایز مناسب اهمیت دارد؟

انتخاب سایز مناسب النگو به چند علت کلیدی مهم است:

راحتی: النگوهای تنگ باعث کاهش جریان خون و ایجاد ناراحتی می شوند و النگوهای بسیار گشاد می توانند دست شما را زشت جلوه دهند و در بدترین حالت از دست شما خارج شده و گم شوند.

جلوگیری از آسیب: النگوهایی که به پوست فشار می آورند یا بیش از حد حرکت می نمایند، احتمال شکستن یا افتادنشان بیشتر است.

زیبایی شناختی: سایز صحیح می تواند به تکمیل استایل شما یاری کند و آن را زیباتر و چشمگیرتر کند.

چگونه سایز النگو را معین کنیم؟

معین سایز النگو شامل میزان گیری دقیق مچ دست و اعمال چند قانون ساده است که در زیر دو روش آن را با متر نرم و بدون متر نرم توضیح می دهیم:

نحوه میزان گیری سایز النگو با نوار میزان گیری نرم

1.میزان گیری دور پهن ترین قسمت دست: برای میزان گیری دقیق، از یک متر نرم (مانند متر خیاطی) بهره ببرید. متر باید دور پهن ترین قسمت دست شما قرار گیرد و به میزان کافی راحت باشد.

2.افزودن فضای کافی: به میزان به دست آمده مقداری اضافه کنید تا النگو راحت باشد. معمولاً اضافه کردن 1 تا 2 سانتیمتر به میزان دقیق دور دست، فضای کافی برای حرکت آزاد النگو را فراهم می نماید.

3.توجه به طرح النگو: اگر النگویی با طرح های پیچیده یا قطعات برآمده انتخاب می کنید، بهتر است فضای بیشتری بگذارید تا حرکت این قطعات باعث آسیب دست و آزار شما نگردد.

نحوه میزان گیری سایز النگو بدون نوار میزان گیری نرم

از آن جایی که همه افراد نوار میزان گیری نرم یا انعطاف پذیر مانند متر خیاطی در خانه ندارند پس باید روش دیگری برای میزان گیری مچ دست و سایز النگو وجود داشته باشد. برای انجام این کار شما تنها به دو چیز احتیاج دارید؛ چیزی که بتوانید دور پهن ترین قسمت دست خود بپیچید و یک عدد خط کش.

بعضی از موادی که می توانید برای میزان گیری میزان مچ دست خود بهره ببرید عبارت هستند از:

  • نخ یا ریسمان
  • نخ دندان
  • نوار کاغذی
  • بند کفش
  • روبان

یکی از موارد بالا را انتخاب کنید و آن را دور دست خود بپیچید تا محکم باشد اما خیلی سفت نباشد. مطمئن شوید که نخ یا هر چیزی که استفاده می کنید صاف باشد و پیچ نخورده باشد. آن جایی که نخ به نقطه آغاز می رسد علامت بگذارید یا آن را قطع کنید. خط کش خود را روی یک سطح صاف قرار دهید و ابتدای نخ میزان گیری را روی نقطه آغاز بگذارید. حدود یک سانتیمتر به میزان آن اضافه کنید تا سایز النگو معین گردد.

جدول سایزبندی النگو

نام سایز النگوطول نوار (به سانتیمتر)سایز النگو
ریز بچگانه11.971-8
0 بچگانه12.971-10
1 بچگانه13.961-12
2 بچگانه14.961-14
0 زنانه15.962-0
1 زنانه16.962-2
2 زنانه17.952-4
3 زنانه18.952-6
4 زنانه19.952-8
5 زنانه20.952-10
6 زنانه21.942-12
7 زنانه22.942-14
8 زنانه23.943

در نظر گرفتن انواع النگو

همان طور که می دانید النگوها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند که هرکدام برای استایل ها و موقعیت های متفاوتی استفاده می شوند. این موضوع باعث می گردد تا در زمان میزان گیری و فهمیدن سایز النگو، به ساختار آن نیز توجه کنیم. بعلاوه اگر میخواهید سایز گردنبند و انگشتر خود را بدانید میتوانید از راهنما معین سایز گردنبند و راهنما معین سایز انگشتر بهره ببرید تا انتخابی صحیح و خریدی مطمئن داشته باشید. در زیر انواع النگوها را نام می بریم:

النگوهای ثابت: این طرح ها از حلقه ای یکپارچه تشکیل شده اند و قابلیت تغییر میزان ندارند. بنابراین انتخاب سایز مناسب بسیار ضروری است. چرا که با انتخاب اشتباه راه برگشتی وجود ندارد و النگوی موردنظر بلااستفاده می ماند.

النگوهای انعطاف پذیر: این نوع النگوها اغلب از مواد انعطاف پذیر ساخته می شوند یا به گونه ای طراحی می شوند که بتوان آن را به میزان مچ دست درآورد. این فرم از النگوها می توانند به میزان دلخواه تغییر نمایند، با این حال همچنان ضروری است که در انتخاب سایز مناسب النگو دقت گردد تا فرم و زیبایی آن حفظ گردد و بیش از میزان گشاد نباشد.

تاثیر جنس النگو در انتخاب سایز مناسب

جنس النگو نیز بر انتخاب سایز تاثیر می گذارد. در زیر به اختصار آن را توضیح داده ایم:

  • طلا: النگوهای طلا به میزان دقیق تری احتیاج دارند زیرا امکان تغییر سایز بعد از ساخت وجود ندارد. اگر احتیاج به تغییر سایز النگوی طلا بود باید از کارگاه های طلاسازی یاری بخواهید که این امر می تواند باعث تغییر فرم و شکل النگو گردد.
  • نقره: گاهی اوقات النگوهای ساخته شده از نقره پس از استفاده طولانی مدت در دست تغییر میزان می دهند. بنابراین باید با دقت میزان گیری شوند تا با گذشت زمان خیلی گشاد یا تنگ نشوند.
  • استیل و فلزات دیگر: این مواد معمولاً مقاوم تر هستند و تغییر فرم نمی دهند، بنابراین مانند طلا احتیاج به دقت در میزان گیری دارند.

نکات تکمیلی

برای خرید النگو با سایز مناسب باید نکات دیگری را نیز در نظر گرفت که در زیر اشاره می کنیم:

مدل های مختلف النگو را آنالیز کنید: بهتر است چندین مدل و سایزبندی مختلف را امتحان کنید تا بتوانید مدلی را پیدا کنید که به خوبی به دستتان می آید و سایزش مناسب با میزان مچ شما باشد.

توجه به فصل های سال: در فصول گرم، ممکن است دست شما به خاطر گرما کمی متورم گردد، پس انتخاب النگویی که کمی فضای بیشتر دارد می تواند عاقلانه باشد.

ملاحظات شخصی: اگر به طور معمول از النگوهای بزرگ تر استفاده می کنید یا النگو را در ترکیب با دستبند می پوشید و یا حتی آن را روی آستین های بلند خود می اندازید، در انتخاب سایز النگو، بیشتر دقت کنید تا بتوانید آن ها را به راحتی با هم ترکیب نموده و استایلی مجذوب کننده و زیبا داشته باشید.

کلام آخر

انتخاب سایز مناسب النگو موضوعی است که احتیاج به دقت و توجه خاص دارد. با دنبال کردن مراحل و نکات ارائه شده در این مطلب، می توانید از زیبایی و راحتی النگوهای خود بهره مند شوید و استایلی شیک و مجذوب کننده را برای خود به ارمغان بیاورید. همواره به خاطر داشته باشید که راحتی باید اولویت اول شما باشد، چرا که زیباترین النگوها هم بدون راحتی، نتیجه جالبی نخواهد داشت. با فهمیدن سایز مناسب، لذت استفاده از این زیورآلات زیبا برای شما دوچندان خواهد شد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مهر 1403 بروزرسانی: 29 مهر 1403 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2560

به "راهنمای معین سایز النگو مناسب خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای معین سایز النگو مناسب خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید