رشد 23 درصدی پایداری گردشگری در کردستان

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران/کردستان معاون گردشگری ادارە کل میراث فرهنگی و گردشگری در مورد شرایط گردشگری در استان کردستان گفت: شرایط گردشگری پایدار استان با توجه به تقویت زیر ساخت ها در این زمینه 23 درصد رشد داشته است.

رشد 23 درصدی پایداری گردشگری در کردستان

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

حمید اسکندری امروز 9 آذر در پنجمین نشست گردشگری که در اتاق بازرگانی سنندج برگزار گردید اظهار کرد: اقامت های بوم گردی در سطح استان رشد چشمگیری داشتە است و پیش بینی می گردد تا آخر امسال در سطح استان 40 اقامت بوم گردی داشتە باشیم.

بە گفتە وی اقامت های بوم گردی بە لحاظ تاسیسات اقامتی در سطح استان و بحث استاندارد سازی و ایمنی مورد ارزیابی قرار گرفتە اند کە حدود 90 درصد این واحدها بە لحاظ ایمنی و معماری و بهداشت، ستارەها و امتیازات لازم را کسب کردە و از این لحاظ استان کردستان در بین استان های ایران در رتبە سوم قرار گرفته است.

اسکندری در بحث رضایت گردشگری مطرح نمود: در زمینە گردشگری 811 نفر مشغول بە کار هستند کە در زمینەهای مختلف آموزش دیدە اند تا با ارائە خدمات لازم بە گردشگران بتوانیم موجب جلب رضایت گردشگران شویم.

معاون ادارە کل میراث فرهنگی و گردشگری تاکید نمود: با توجە بە اینکە استان کردستان بە لحاظ میانگین کشوری از میزان بالایی از گردشگر برخوردار است اما متاسفانە بە لحاظ درآمدهای مالی در سطح کشور در رتبه پایینی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکە از سنندج بیشتر بە عنوان کریدور عبوری استفادە می شد و هیچگونە ماندگاری اقامتی را در سطح استان نداشتیم اضافە کرد: برنامەهای صورت گرفتە و ایجاد مجتمع های گردشگری سبب افزایش 23 درصدی ماندگاری گردشگر در سطح استان و استان های اطراف شهر شده است و بە طبع ماندگاری گردشگر در توسعە مالی استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اسکندری در مورد خدمات مسافرتی بە عنوان بازوی موثر در سطح استان توضیح داد: 48 دفتر خدمات گردشگری در سطح استان فعال است.

وی در سرانجام خاطر نشان کرد: تبلیغات لازم در بحث گردشگری و کتاب راهنمای گردشگری کردستان کە در سال 96 از آن رونمایی شد سهم عظیمی در جذب گردشگرهای داخل و خارج از کشور بە این استان دارد.

معاون ادارە کل میراث فرهنگی و گردشگری در مورد شرایط گردشگری در استان کردستان گفت: شرایط گردشگری استان با توجە بە زیرساخت های استان شامل 32هتل، 24 مهمانپذیر، 85 خانە مسافر مجوزدار و 16 واحد اقامت بوم گردی با ظرفیت بالغ بر 3هزار و 511نفر در سطح استان 23 درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 780

به "رشد 23 درصدی پایداری گردشگری در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 23 درصدی پایداری گردشگری در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید