راهنمای سفر به پاتایا ، نگینی درخشان بر سینه گردشگری آسیا

به گزارش تور آلمان ارزان، در سال های اخیر یکی از شهرهای آسیا که هواداران بسیاری پیدا نموده، شهر پاتایا در تایلند است. تایلند خود جز کشورهای مقصد برای بسیاری از گردشگران در کل جهان به حساب می آید. در این کشور، شهرهای توریستی بسیار وجود داشته که یکی از این شهرهای توریستی، کوچک و ساحلی، پاتایا نام دارد. اگر قصد سفر به این شهر آسیایی دارید، در ادامه با راهنمای سفر به پاتایا همراه ما باشید. همچنین، لازم هست بدانید که ما در این مقاله سعی نموده ایم که در کنار هزینه های سفر به پاتایا، هرچند مختصر و کوتاه شما را با جاهای دیدنی پاتایا نیز آشنا کنیم تا در هنگام سفر، گیج و سرگردان نشوید.

راهنمای سفر به پاتایا ، نگینی درخشان بر سینه گردشگری آسیا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

معرفی

در قسمت جنوبی کشور تایلند و در کنار سواحل خلیج، شهر کوچکی به نام پاتایا وجود دارد. این شهر تا بانکوک 165 کیلومتر فاصله داشته و بی شک، این شهر را می توان یکی از پرطرفدارترین مقاصد در آسیا دانست. دلیل چنین موضوعی، جاهای دیدنی پاتایا بوده که هر فردی را به خود جذب می نمایند. در پاتایا می توانید از سواحل بسیار زیبای آن تا خیابان ها و فروشگاه ها لذت ببرید و از وقت خود بهترین استفاده ها را داشته باشید. در بین گردشگران این شهر، جوانان مجرد تا افراد مسن و خانواده ها را می بینیم که این خود نشان دهنده جذابیت آن برای هر فردی با هر سلیقه ای است.

آب و هوا

در این منطقه از کره زمین، آب و هوا در هر موقع از سال گرم است و از ماه می تا میانه نوامبر فصل پر باران این شهر به حساب می آید. از ماه دسامبر تا ماه آوریل، میزان بارش باران به حداقل می رسد و 1100 میلی متر میانگین بارش باران در طول سال است. به طور کلی آب و هوای این منطقه را در دسته بندی استوایی قرار می دهند.

چه زمانی به پاتایا سفر کنیم؟

تابستان ها، هوای شهر پاتایا بسیار گرم و شرجی بوده و از سوی دیگر، بارش باران بسیار زیاد است، به همین خاطر افراد کمتری تمایل دارند که در این موقع از سال به پاتایا سفر نمایند. در راهنمای سفر به پاتایا باید بدانید که بهترین زمان سفر، زمانی است که بارندگی ها به حداقل رسیده و این زمان بین ماه های دسامبر تا آوریل و دسامبر تا میانه فوریه است. اگر به دنبال کاهش هزینه های سفر به پاتایا هستید، سفر در زمانیکه گردشگران کمتری به این شهر می آیند، مناسب است. در این موقع از سال، هتل و دیگر خدماتی که احتیاج خواهید داشت، هزینه بسیار پایین تری دارند، اما باید از نظر آب و هوایی خود را آماده کنید، چون طوفان های شدید در این فصل از سال ممکن است، رخ دهند.

نکاتی برای سفر به پاتایا

اختلاف ساعتی پاتایا با تهران 3 ساعت و 30 دقیقه بوده که پاتایا از نظر زمانی جلوتر است. مردم این شهر به زبان های تایلندی و انگلیسی صحبت و از بات تایلندی به عنوان واحد پول رسمی استفاده می نمایند. جهت رانندگی در این شهر از سمت چپ است. کد تلفن کشور تایلند 0066 بوده و برای تماس با پلیس، آتشنشانی و فوریت های پزشکی باید به ترتیب از شماره های 1155، 199 و 1669 بهره ببرید.

هزینه های سفر به پاتایا

غذا

غذاهای مختلف و همچنین رستوران ها و غذاخوری های متفاوتی در شهر پاتایا وجود دارند که می توانید با توجه به ذائقه و همچنین بودجه ای که در نظر دارید، آن ها را انتخاب کنید. برای کاهش هزینه های سفر به پاتایا می توانید از غذاهای بومی و خیابانی بهره ببرید که برای یک وعده 40 تا 100 بات قیمت دارند. غذاهای دریایی یا غذاهای غربی هزینه بالاتری دارند و باید بین 150 تا 350 بات برای هر وعده هزینه کنید. رستوران های لوکس هزینه بالایی دارند و باید چیزی حدود 350 تا 1000 بات در چنین رستوران هایی کنار بگذارید. برای کمتر کردن هزینه های سفر به پاتایا اگر در جایی اقامت دارید که آشپزخانه دارد، می توانید مواد غذایی را تهیه و خودتان آشپزی کنید.

اقامت

با توجه به آنکه چه نوع اقامتگاهی را انتخاب می کنید، هزینه های سفر به پاتایا متفاوت هستند. اگر بخواهید هزینه کمتری داشته باشید، می توانید به یک میهمان خانه بروید که باید برای هر شب بین 600 تا 1000 بات هزینه کنید. هتل های معمولی و میهمان خانه هایی با سطح بالا برای هر شب بین 1000 تا 4000 بات دریافت می نمایند. بوتیک هتل گران تر تمام می گردد و باید بیش از 4000 بات هزینه کنید. در بعضی از سایت های رزرو هتل، تخفیف هایی برای هتل ها در نظر گرفته می شوند که می توانید برای صرفه جویی در هزینه های سفر به پاتایا از این سایت های رزرو آنلاین مانند بوکینگ بهره ببرید. با استفاده از سایت Airbnb می توانید آپارتمان ها و یا اتاق هایی را برای اجاره پیدا کنید. یکی دیگر از راه های کاهش هزینه های سفر به پاتایا این است که به خانه های افراد بومی بروید و می توانید این خانه ها را در سایت کوچ سرفینگ پیدا کنید. این گونه اقامت یا رایگان است یا هزینه بسیار کمی دارد.

حمل و نقل

اگر از وسایل حمل و نقل عمومی برای جا به جایی بهره ببرید، معمولا در روز بین 20 تا 50 بات هزینه خواهید کرد. اگر به دنبال اجاره اتومبیل و موتورسیکلت هستید، برای هر روز باید به ترتیب 800 و 150 الی 250 بات هزینه کنید.

چکار کنیم تا هزینه های سفر به پاتایا پایین بیایند؟

پاتایا را می توان جز شهرهای ارزان در بین شهرهای توریستی دانست. به همین دلیل، سفر ارزان قیمت و به صرفه در این شهر کار سختی نیست. در پاتایا توجه داشته باشید که برای هر کاری می توانید چانه بزنید و تخفیف خوبی بگیرید. کافی است از آن ها بپرسید که می گردد قیمت ها را پایین تر بیاورند. اگر زمان سفرتان از قبل معین است سعی کنید، بلیت هواپیما را زودتر رزرو نموده تا پول کمتری پرداخت کنید. در تایلند کمتر کسی انعام می دهد و به همین دلیل احتیاجی نیست که انعام بدهید. توجه داشته باشید که مراکز خرید بزرگ و لوکس، قیمت های بالاتری می دهند، پس برای خرید سوغات سعی کنید تا به بازارچه های محلی بروید. شما می توانید علاوه بر آنکه پولی را خرج می کنید، درآمد نیز داشته باشید. اگر عکاس یا بلاگر باشید، در تایلند می توانید درآمد اندکی از این راه داشته باشید.

غذاهای پاتایا

در پاتایا رستوران های مختلفی وجود دارند که می توانید در سفر خود هر کدام که بیشتر به ذائقه شما نزدیکتر بوده را امتحان کنید. اما با وجود چنین چیزی، پیشنهاد می کنیم که حتما غذاهای تایلندی را امتحان کنید. در کنار رستوران های مختلف شهر پاتایا، رستوران های محلی و رستوران هایی که غذاهای اصیل تایلندی را سرو نمایند نیز بسیار وجود دارند. بعضی از غذاهای بخصوص این کشور را در ادامه راهنمای سفر به پاتایا معرفی نموده ایم.

تام یوم گونگ

غذای ملی تایلند، تام یوم گونگ یا سوپ میگوی اسپایسی است و به همین دلیل، این غذای ملی را در هر رستورانی می توان پیدا کرد. غذای تایلندی طعم بخصوصی دارد که این طعم را صد در صد در این سوپ پیدا خواهید کرد. مواد تشکیل دهنده این غذا شامل میگو، سس ماهس طعم دار، چیلی، موسیر، علف لیمو و قارچ هستند. این غذا هم در بین مردم بومی و هم در بین گردشگران هواداران بسیاری دارد.

یوم وون سن

اگر به دنبال غذای رژیمی در راهنمای سفر به پاتایا هستید، به شما یوم وون سن یا نودل اسپایسی را پیشنهاد می کنیم. این ترکیب، غذای بسیار خوشمزه و دلچسبی بوده و مواد تشکیل دهنده نودل اسپایسی شامل نوع نودل شیشه ای، میگوی خشک شده، پیاز، کرفس لیمو، سیر، بادام زمینی و چیلی بسیار زیاد هستند.

سام توم

سام توم یا سالاد پاپای سبز اسپایسی، غذایی است که در بین افراد بومی هواداران بسیاری دارد و در هر رستوران و اغذیه فروشی در پاتایا پیدا می گردد. مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا شامل پاپایای خرده و خام، لوبیا سبز، گوجه، چیلی و ادویه ها و چاشنی هایی که طعم های تند، شیرین و ترش دارند، می گردد. بعضی از رستوران ها و افراد به این غذا مواد غذایی دیگری مانند بادام زمین، میگوی خشک شده و خرچنگ نیز اضافه می نمایند. گردشگرانی که به جاهای دیدنی پاتایا سفر می نمایند، بعضی عاشق این غذا و بعضی از آن متنفر هستند و حالت متعادلی در بین آن ها وجود ندارد.

پاد تای

یکی از غذاهای اصیل تایلندی، پاد تای یا همان نودل سرخ شده به سبک و سیاق تایلندی است. مواد تشکیل دهنده این غذای اصیل شامل نودل های پهن، تخم مرغ، گوشت های مختلف، میگو، پیاز، بادام زمینی، سس ماهی، شکر و چیلی است. این غذا به راحتی تهیه می گردد و می توانید آن را در بیشتر رستوران های بومی شهر پاتایا پیدا کنید.

گای یانگ خائو نیائو

یکی دیگر از غذاهای تایلندی که به راحتی در هر رستوران و اغذیه فروشی پیدا می گردد، گای یانگ خائو نیائو یا مرغ و برنج است. این غذا همانطور که معین بوده، از مرغ بریان و برنج تشکیل شده و معمولا بر روی آن سس ریخته می گردد.

خائو پاد گونگ

یکی از اصلی ترین پایه های آشپزی تایلندی، برنج سرخ شده یا خائو پاد گونگ است که همراه آن مواد غذایی دیگری سرو می شوند. نیمرو، تخم مرغ ترکیب شده با پیاز و سبزیجات و میگو موادی هستند که معمولا با برنج سرخ شده سرو می شوند. در این بین، برنج سرخ شده و میگو از همه پرطرفدارتر و معروف تر است. با توجه به آنکه هر فردی چه ذائقه ای دارد، میزان ادویه ها، طعم دهنده ها و سس ها کم و زیاد می شوند.

پلا پائو

برای هواداران غذاهای دریایی، غذای پلا پائو، ماهی گریل شده با طعم علف لیمو را در راهنمای سفر به پاتایا پیشنهاد می دهیم. این غذا در واقع یک ماهی تیلاپیلای درست بوده که در داخل دهان آن علف لیمو گذاشته شد. این ماهی به همراه نمک و علف لیمو طعم دار و سپس گریل می گردد. در واقع، در هنگام گریل کردن، روی این ماهی پر از نمک است و این کار باعث می گردد تا بافت آبدار ماهی خراب نگردد. همراه پلا پائو سس هایی مانند سس سیر و چیلی نیز سرو می شوند.

خائو تام

برای صبحانه غذایی به نام خائو تام یا سوپ برنج در راهنمای سفر به پاتایا پیشنهاد می گردد. البته، این سوپ برنج در زمان های دیگری از روز نیز صرف می گردد. مواد تشکیل دهنده سوپ شامل شامل برنج، گوشت، تخم مرغ، زنجبیل، سس ماهی، موسیر، پیازچه و علف لیمو است. گوشت استفاده شده در این پوره به شکل چرخ نموده یا تکه های کوچک هست. طعم سوپ برنج بسیار خوب بوده، پس حتما آن را امتحان کنید.

خایو نیائو ما موآنگ

یکی از دسرهای تایلندی خایو نیائو ما موآنگ یا برج با طعم انبه است. این دسر در واقع برنج پخته شده به همراه قطعات انبه است که روی آن را با سس نارگیل پوشش می دهند. این دسر بسیار خوشمزه و شیرین است و دلیل آن را می توان استفاده از انبه های بسیار خوشمزه این منطقه دانست.

جاهای دیدنی پاتایا

مجسمه بزرگ بودا

در قسمت جنوبی بر روی تپه جنگلی، مجسمه طلایی بودا را می بینیم که جز مهمترین جاهای دیدنی پاتایا به حساب می آید. این مجسمه بسیار بزرگ دارای 12 متر ارتفاع است. در کنار این مجسمه طلایی، چند مجسمه کوچ دیگر وجود دارد. در این محدوده، افراد بسیاری برای آرامش و عبادت حضور داشته و منظره ای که از روی این تپه مشاهده می کنید، بسیار زیبا و دیدنی است.

پناهگاه حقیقت

یکی از بناهایی که معماری زیبایی را در راهنمای سفر به پاتایا به خوبی نشان می دهد، پناهگاه حقیقت است. این بنای باشکوه از چوب ساخته شده و در هر جایی از آن منبت کاری هایی را می بینیم. این بنا با عبارت شکوه بهشت که روی زمین بازسازی شده، در بین مردم شهرت دارد. پناهگاه حقیقت به این دلیل ساخته شد تا به تمامی مذاهب و عقاید احترام گذاشته گردد، به همین خاطر، در معماری آن مفاهیمی مانند ارتباط بشر با جهان، چرخه زندگی، آرمان شهر دیده می شوند. زمانیکه به بازدید از این بنا می روید، می توانید از دیدن نمایش هایی مانند بوکس تایلندی و دیگر نمایش های فرهنگی این کشور لذت ببرید.

معبد Yansangwararam

بر روی یکی از تپه های شهر پاتایا، معبد بسیار زیبایی به نام Yansangwararam وجود دارد که در بین درخت های نخل قرار گرفته است. این معبد دارای معماری بسیار زیبایی در راهنمای سفر به پاتایا بوده و در آن اشیا و آثاری مربوط به بودا قرار دارند. برای دسترسی به این معبد که یکی از جاهای دیدنی پاتایا بوده، 299 پله وجود دارد. در قسمت شرقی این معبد دریاچه ای قرار داشته که بر روی آن یک عمارت چینی ساخته شد. این معبد یکی از نمادهای نشان دهنده فرهنگ و جامعه پاتایاست.

مینی سیام

اگر بخواهید خیلی سریع و در ابعاد کوچک از جاهای دیدنی پاتایا و همچنین بعضی از جاذبه های مشهور جهان دیدن کنید، مینی سیام مکان مورد نظر شما است. توجه داشته باشید که اگر می خواهید به مینی سیام بروید، از روز قبل، بلیت آن را رزرو کنید. اگر کودک همراه خود دارید، مینی سیام مکان بسیار جذابی برایش در راهنمای سفر به پاتایا خواهد بود.

موزه هنر در بهشت

یکی از جاهای دیدنی پاتایا، موزه هنری و خیالی هنر در بهشت است که در آن بخش های موضوعی مختلفی وجود دارند. در این موزه بخش هایی مربوط به مصر باستان تا زندگی در زیر آب به نمایش گذاشته شده که برای هر فردی جذاب خواهند بود.

موزه باور کنی یا نه

در شهر پاتایا چندین موزه وجود داشته که یکی از این موزه های جذاب موزه باور کنی یا نه ریپلی است. در واقع در این موزه شما با جهان بیشتر آشنا می شوید و از چیزهایی که در جهان رخ داده و خبر نداشته اید، آگاهی می یابید. این موزه که یکی از دیدنی های راهنمای سفر به پاتایا به حساب می آید، با الهام از کتاب باور کنی با نه رابرت لروی ریپلی در پلازای رویال گاردن پاتایا، شکل گرفته است. ریپلی به قسمت های مختلفی از جهان سفر نموده و با رویدادها و اتفاقات بسیاری رو در رو شده بود، به همین دلیل او از این اتفاقات تصاویری تهیه می نماید و در قالب یک کتاب در می آورد. با بازدید از این موزه که دارای 300 نمایشگاه در 10 گالری است، با حقایقی آشنا می شوید که شاید باور آن برای شما سخت باشد و متوجه می شوید که چقدر از جهان و اتفاقاتی که در آن می افتد، عقب هستید.

موزه بطری های شیشه ای

در بین جاهای دیدنی پاتایا می توانید به موزه ای با عنوان موزه هنرهایی با بطری بروید که در نوع خود جالب توجه است. در این موزه، مدل های مختلفی از بناها و لندمارک ها را می بینید که در بطری هستند. این موزه را به افرادی که به دنبال هنر و خلاقیت هستند، حتما پیشنهاد می کنیم. در ابتدای ورود برای شما فیلمی در مورد این هنر پخش می گردد تا با آن بیشتر آشنا شوید، سپس می توانید به هر قسمت از موزه که می خواهید، بروید. در روزهای بارانی یکی از گزینه های خوب برای بازدید، این موزه ها هستند که سرپوشیده اند.

موزه خرس تدی

یکی دیگر از جاهای دیدنی پاتایا، موزه خرس تدی است که بسیاری به این موزه علاقمندند. در این موزه انواع عروسک ها پولیشی از هر حیوانی موجود بوده و تم کلی ساختمان آن، خرس تدی است. به این موزه، جزیره تدی نیز گفته می گردد. برای بادید از آن توجه داشته باشید که باید بین ساعات 9 صبح تا 22 مراجعه کنید و برای بازدید از این مکان باید حداقل 2 ساعت زمان بگذارید.

کوه بودا

در پاتایا تورهای مختلفی برگزار می شوند که یکی از این تورها بازدید از کوه بودا است. کوه بودا در واقع کوهی از جنس سنگ آهک بوده که در سال 1966 میلادی توسط لیزر بر روی آن تصویر بودا حکاکی شد. این تصویر از طریق کامپیوتر طراحی شده و بعد از حکاکی روی خطور ایجاد شده را با طلا می پوشانند. این کوه در منطقه بسیار زیبا و جذابی قرار گرفته است که با حضور در این مکان علاوه بر بازدید از این کوه از طبیعت اطراف آن نیز لذت خواهید برد. رو به روی کوه بودا، معبدی وجود دارد که می توانید از آن دیدن کنید. برای ورود به این معبد باید لباس های به خصوصی را بپوشید. در این محدوده فروشگاه ها و مغازه های اغذیه فروشی وجود دارند و برای بازدید از این کوه باید بین ساعات 8 صبح تا 17 مراجعه کنید. ضمناً برای ورود به این محدوده احتیاج به پرداخت هزینه نیست.

بام پاتایا

اگر به تپه Pratumnak بروید، منظره بسیار زیبایی از شهر پاتایا را خواهید دید. به این مکان بام پاتایا یا پاتایا ویوپوینت گفته می گردد. بام پاتایا از جمله جاهای دیدنی پاتایا بوده که در بیشتر مواقع افراد بسیاری در آن حضور دارند. در این منظره سواحل این شهر و همچنین خلیج را می بینید. بام پاتایا هم روز و هم شب جذابیت خود را دارد و در هر زمانی می توانید به این مکان بیایید و از دیدن مناظری که پیش روی شما بوده، لذت ببرید. برای بازدید از بام پاتایا که یکی از جذابیت های راهنمای سفر به پاتایا هست، باید بین ساعات 7 صبح تا 21 اقدام کنید.

پاتایا پارک

در یکی از سواحل شهر پاتایا، پارکی به نام پاتایا پارک وجود دارد که از شهرت بسیاری برخوردار است. این پارک دارای ساحل بسیار آرامی بوده که هر خانواده ای را به خود جذب می نماید در این لندمارک، برج دیده بانی وجود دارد که هم برای پرش و هم برای بازدید استفاده می گردد. این برج دارای 240 متر ارتفاع است. در برج دیدبانی این پارک سه رستوران گردان وجود داشته که مناظر بسیار زیبایی را به همراه دارند و در آن ها غذاهای بین الملل با کیفیت بسیار خوبی سرو می شوند. علاوه بر این برج، در این پارک بخش های دیگری نیز وجود دارند که از جمله این بخش ها می توان به پارک آبی و شهربازی (فان پارک) اشاره نمود که لحظات بسیار خوبی را می توان در آن ها گذراند. این پارک برای هر فردی با هر سلیقه ای مناسب بوده و هر کسی با توجه به نوع تفریحاتی که دوست دارد، می تواند در این پارک اوقات خوشی داشته باشد. برای بازدید از برج دیده بانی و شهربازی باید به ترتیب بین ساعات 11 صبح تا 22 و 10 صبح تا 19 مراجعه کنید. این پارک هزینه ورودی دارد.

پارک سنگی میلیون سال و مزرعه کروکودیل ها

یکی از فضاهای بسیار عجیب طبیعی شهر پاتایا که به دور از مرکز شهر قرار گرفته، پارک سنگی میلیون سال است. در این پارک صخره هایی با شکل ها و فرم های بسیار عجیبی را می بینیم که در کنار آن ها از کروکودیل ها و درخت های فسیلی استفاده شد. در واقع در این پارک هدف نشان دادن باقی مانده های باستان است. سازنده این پارک تاجر بومی بوده که به طبیعت بسیار علاقمند بود و به همین خاطر، در سال 1992 میلادی که این پارک را ساخت، درخت های پرورشی تایلندی را که مانند بن سای هستند و همچنین سنگ ها و صخره هایی با شکل های مختلف را به این مکان آورد. در حال حاضر، بخشی از این پارک که در واقع نیمی از آن را تشکیل می داد، متعلق به باغ وحش و مزرعه کروکودیل هاست. در این باغ وحش می توانید حیوانات و غذا خوردنشان را از نزدیک ببینید. این پارک بسیار شگفت انگیز را به افرادی که به طبیعت و مکانی آرام علاقه دارند، بسیار پیشنهاد می کنیم. برای بازدید از پارک سنگی که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی پاتایا بوده، باید بین ساعات 8 صبح تا 17 مراجعه کنید.

پارک آبی رامایانا

اگر به دنبال تفریحات آبی در کنار خانواده هستید، به شما پارک آبی رامایانا را پیشنهاد می کنیم. در این پارک بسیار بزرگ وسایل تفریحی، امکانات و تجهیزات بسیاری وجود دارند و همچنین می توان در این مکان فعالیت هایی مانند والیبال و زومبا را انجام داد.

باغ وحش ببرها

یکی از مکان هایی که برای بچه ها بسیار جذاب خواهد بود، باغ وحش ببرها است که در سال 1997 میلادی ساخته شد. در این باغ وحش علاوه بر ببرها، حیوانات دیگر و پرنده وجود دارند. از جمله این حیوانات می توان به فیل و کروکودیل اشاره نمود. در واقع، این باغ وحش دارای 4 بخش بوده که یک بخش مختص ببرها، بخش های دیگر مختص کروکودیل ها، حیوانات دیگر و نمایش استعداد است. باغ وحش ببرها دارای مساحت 400 هزار مترمربعی بوده و در همین باغ وحش می توانید با زنی ملقب به ملکه عقرب ها که در گینس رکورد دارد، ملاقات داشته باشید. ملکه عقرب ها به همراه 5000 عقرب به مدت 33 روز در یک اتاق 12 متری زندگی می کرد. برای بازدید از این باغ وحش باید بین ساعات 8 صبح تا 18 مراجعه کنید.

آکواریوم جهانی زیر آب

در کنار باغ وحش یکی دیگر از مکان های بسیار جذاب برای بچه ها، آکواریوم است. آکواریوم جهانی زیر آب پاتایا، اولین آکواریوم مدرن این کشور است که در آن گونه های مختلفی از آبزیان زندگی می نمایند. از جاذبه های این آکواریوم این بوده که می توانید بعضی از موجودات را لمس کنید یا با بطری به ماهی های کپور غذا دهید.

باغ گیاه شناسی استوایی نانگ نوچ

اگر به گیاهان و فضاهای باغی علاقمند هستید، در پایاتایا پیشنهاد می کنیم که به باغ گیاه شناسی استوایی نانگ نوچ سری بزنید. در این مجموعه چندین باغ مانند باغ اروپایی رنسانسی، باغ درخت آرایی و باغ فرانسوی وجود دارند که در هر کدام از این ها گیاهان و درخت های متفاوت و جذابی دیده می شوند. قدم زدن در چنین فضایی بسیار جذاب خواهد بود و همچنین، می توانید دوچرخه ای کرایه کنید و با دوچرخه این فضای زیبا را بگردید. در این مجموعه تالاری برای فعالیت های فرهنگی و نمایش هایی مانند پایکوبی های سنتی نیز وجود دارد.

جزیره مرجانی

در شهر پاتایا سواحل بسیاری وجود دارند که به دلیل رونق گردشگری در این شهر، اکثر سواحل شلوغ هستند و در آن ها ساختمان های بسیاری ساخته شده، اما اگر به دنبال ساحلی با آرامش هستید، به شما جزیره مرجانی را معرفی می کنیم. جزیره مرجانی مکان بسیار آرامی بوده که برای افرادی که به دنبال آرامش هستند، بسیار مناسب است. برای رسیدن به جزیره مرجانی باید 7.5 کیلومتر از ساحل پاتایا توسط فرابر دور شوید. طبیعت این جزیره بکر و دست نخورده بوده و این خود یکی از عوامل موثر برای دیدن این جزیره است.

ساحل جامتین

یکی از سواحل بسیار خوب و یکی از جاهای دیدنی پاتایا که فاصله کمی با مرکز این شهر دارد، ساحل جامتین است. در این ساحل می توانید ساعاتی را به دور از شلوغی های شهر باشید و آرامش کسب کنید. این ساحل علاوه بر آنکه مکان مناسبی برای آفتاب دریافت و استراحت است، برای تفریحات آبی که هواداران بسیاری دارند، نیز بسیار مناسب هست. در این ساحل چندین رستوران و کافه وجود داشته که می توانید غذای خود را هم در آن ها میل کنید. در نزدیکی ساحل جامتین، پارک آبی کارتون نتورک آمازون قرار گرفته است که اگر دوست داشته باشید، می توانید به این پارک هم سری بزنید.

بازار شناور

یکی از جاهای دیدنی پاتایا که بین گردشگران از محبوبیت بسیاری دارد، بازار شناور است. در این بازار حدود 114 مغازه شناور وجود داشته که هر کدام غذاها، میوه ها، اشیا و سوغاتی های مختلفی را می فروشند. می توانید قایق هایی را که برای 4 نظر گنجایش دارند، اجاره و هم از این بازار و هم از اطراف آن بر روی آب دیدن کنید. این بازار مکان بسیار مناسبی برای آشنایی بیشتر و لمس فرهنگ مردم بومی از نزدیک است. این بازار شناور به 4 بخش تقسیم شده که در هر بخش محصولاتی متفاوت از 4 بخش تایلند به فروش می رسند. برای بازدید از این بازار باید بین ساعات 10 صبح تا 23 مراجعه کنید.

بازار ماهی ناکلوا

در نزدیکی پاتایا شهر کوچکی به نام ناکلوا قرار داشته که در این شهر بازار معروف ماهی فروشان وجود دارد. در این بازار ماهی های تازه و مرغوبی را می توان خریداری کرد. علاوه بر ماهی در این بازار، مواد غذایی و میوه نیز به فروش می رسد. در حوالی این مکان، رستوران هایی قرار داشته که در آن ها می توانید هم غذاهای دریایی و هم محلی را میل کنید. اگر به فرهنگ مردم این منطقه و همچنین آشنایی بیشتر با آن علاقمندید، این بازار مکان بسیار مناسبی است.

واکینگ استریت

یکی از خیابان های بسیار پرطرفدار در بین مسافران و گردشگران، واکینگ استریت است. واکینگ استریت، خیابان بسیار شلوغی بوده که در آن فروشگاه ها، مغاره ها، کافه ها و رستوران های مختلفی وجود دارند. قدم زدن در این خیابان و همچنین خیابان های اطراف آن بسیار جذاب خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 640

به "راهنمای سفر به پاتایا ، نگینی درخشان بر سینه گردشگری آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پاتایا ، نگینی درخشان بر سینه گردشگری آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید