سفرهای بوشهر به قطر معطل چیست؟

به گزارش تور آلمان ارزان، مجید علی نازی درباره ترمینال مسافری بوشهر و سفر از این بندر به مقصد قطر، شرح داد: ترمینال مسافری بوشهر آمادگی لازم را دارد و الان هم داریم آن را در حد یک ترمینال بین المللی تجهیز می کنیم؛ البته در حال حاضر هم این ترمینال فعال است و همین الان هم سفرهای داخلی به جزایر هم جوار مانند جزیره خارک و بندر گناوه از سوی همین ترمینال مسافری بوشهر سرویس دهی می گردد.

سفرهای بوشهر به قطر معطل چیست؟

وی ادامه داد: با وجود این ما منتظر سرمایه گذار خصوصی در بخش تامین شناور مسافربری مناسب هستیم؛ اگر نه خود سازمان بنادر در حوزه ایجاد و فراهم کردن زیرساخت و بستر پذیرش مسافر مسئله ای ندارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به اینکه بخش خصوصی در چه صورت تمایل به سرمایه گذاری در این بخش دارد، شرح داد: ما در پی دریافت سوخت یارانه ای برای این شناورهای مسافری هستیم و این موضوع را به صورت توافقی بین وزارت راه، وزارت گردشگری و وزارت نفت پیگیری می کنیم؛ اگر این مساله محقق گردد، برای سرمایه گذار و برگشت سرمایه کاملا قابل توجیه است.

علی نازی در پاسخ به اینکه آیا در صورت فراهم شدن امکان سفرهای دریایی بین ایران و قطر، مسافر هم در این مسیر وجود دارد، گفت: اگر بستر مناسبی وجود داشته باشد، ما در این مسیر مسافر هم داریم.

وی درباره مقاصد قطر از مبدا بوشهر نیز بیان نمود: سازمان بنادر در هر یک از سه بندر قطر که پذیرش مسافر داشته باشند، می تواند این خط کشتیرانی را ایجاد کند.

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به اینکه این اعلام آمادگی از سوی بخش خصوصی چه زمانی انجام می گردد، اظهار کرد: چند بخش خصوصی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند و ضروری است استانداردهای بالای مسافری بین المللی را ایجاد نمایند که بتوانیم آنها را برای این موضوع پذیرش کنیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2482

به "سفرهای بوشهر به قطر معطل چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای بوشهر به قطر معطل چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید