وسایل مورد احتیاج سفر چیست؟

به گزارش تور آلمان ارزان، شاید با خودمان فکر کنیم که وسایل مورد احتیاج سفر اهمیتی ندارد و کافی است آن را در فکر مرور کنیم. ولی نوشتن یک فهرست از وسایل مورد احتیاج سفر به شما یاری می نماید سفری راحت تری داشته باشید.

وسایل مورد احتیاج سفر چیست؟

در هیچ دوره ای سفر رفتن مثل امروزه چشمگیر نشده بود و همان طور که می دانید گشتن و گردش به صنعت گردشگری تبدیل شده و زمینه های مختلف سفر از جمله طبیعت گردی پیشرفت شایانی داشته است. منظور از وسایل مورد احتیاج سفر در جاده ها این نیست که چندین چمدان بزرگ را با خود جابه جا کنیم بلکه براساس احتیاج سفر وسایل ضروری را با خود حمل کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

فهرست کاملی از وسایل مورد احتیاج سفر

نگاه سنتی ما معمولا برای سفرهای جاده ای برترین منطقه ها شمال ایران برای مسافرت است. ما ایرانی ها مخصوصا تهرانی ها، به صورت ناخودآگاه برای سفر به شمال کشور همیشه آماده ایم. در جمع آوری وسایل مورد احتیاج سفر مخصوصا لوازم سفر در ماشین باید لباس مناسب و راحت مناسب فصل بگذاریم.

لباس مناسب

بنا به اینکه به کدام منطقه طبیعی سفر می کنید یادتان باشد که لباس مناسب همراه داشته باشید. اگر قصد خوابیدن در چادرهای کمپینگ را دارید باید بدانید که معمولا در میان شب همیشه درجه هوای چند سانتی گراد پایین تر از روز است.

کفش مناسب

همیشه از کفش های کوه با مقاومت بالا بهره ببرید و با توجه به جهت نیز می توانید صندل های طبیعت گردی همراه داشته باشید. این صندل ها مناسب شهرهای ساحلی است و به هیچ وجه در جنگل گردی و کویر از آن استفاده نکنید.

عینک آفتابی

با توجه به اینکه در چه منطقه ای سفر می کنید عینک آفتابی مخصوص را لازم دارید. استفاده از عینک آفتابی به خصوص در فصل گرم بسیار مهم است.

کیسه خواب

از دیگر وسایل مورد احتیاج سفر برای طبیعت گردی کیسه خواب است. کیسه خواب را از کسی قرض نگیرید و یادتان باشد درجه دما کیسه خواب خود را چک کنید.

چادر مسافرتی

در سفرهای جاده ای خود که به مقاصد طبیعت گردی ختم می گردد، چادر مسافرتی از وسایل مورداحتیاج سفر است. برای راحتی سفر خود به وزن چادر مسافرتی در هنگام خرید توجه کنید .

کوله مناسب طبیعت گردی

اگر در جهت خود پیمایش دارید باید درنظر داشته باشید که چمدان و ساک اصلا گزینه های مناسبی برای حمل وسایل مورد احتیاج سفر شما نیستند و شما باید یک کوله خوب داشته باشید.

غذا و تنقلات

برای سفرهای جاده ای غذاهایی بردارید که فاسد نمی شوند. برترین نوع غذایی که می توانید تهیه کنید، غذاهای کنسروی هستند.

گازهای کوچک و ظروف سفری

امروز شما به راحتی می توانید ظروف سفری طبیعت گردی از قاشق، چنگال تا ظرف های غذاخوری کوچک تهیه کنید. گازهای کوچک سفر که دارای سوخت مایع گازی نیست از وسایل مورد احتیاج سفر به خصوص در تورهای جنگل گردی است.

زیرانداز

هنگام خرید لوازم سفر یک زیرانداز هم تهیه کنید. داشتن زیرانداز یکی از مهم ترین وسایل مورد احتیاج سفر و استراحت است. مقدار زیرانداز کاملا به شیوه سفر رفتن شما بستگی دارد.

جعبه یاری های اولیه

جعبه یاری های اولیه با گاز استریل، چسب زخم، باند، بتادین و قرص های ضد تهوع را در سفر همراه داشته باشید.

هد لامپ یا چراغ قوه

هد لامپ ها از وسایل طبیعت گردی است و کارایی آن را دست کم نگیرید. چراغ قوه ها نیز یکی دیگر از وسایل مهم سفر است و یادتان باشد نورهای گوشی همیشه کمتر از یک چراغ قوه است. اگر به سفر علاقه دارید، آبشارهای اطراف تهران، سرگرمی رایگان نیم روزی را بخوانید.

وسایل خرده ریز ولی واجب

وسایل بهداشتی: حوله، مسواک، خمیر دندان، شانه، دستمال مرطوب، ژل ضدعفونی، ضد آفتاب، پماد ضد حشره

وسایل جانبی: نخ و سوزن، کلاه آفتاب گیر، فندک، ژل آتش زا

مواد غذایی: تنقلات و مواد خوراکی، داشتن بطری آب اضافه

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری، مطلب چرا باید بازار تجریش را ببینیم؟ را خوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2316

به "وسایل مورد احتیاج سفر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسایل مورد احتیاج سفر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید