سفر یک روزه به طبیعت و جاذبه های دیدنی پکن

به گزارش تور آلمان ارزان، جاذبه های طبیعت گردی پکن

شهر پکن را تنها به خاطر بناهای تاریخی و میدان بزرگش نمی شناسند. زمانی که به شهرهای معروف چین سفر می کنید، نمی توانید تنها به بازدید از بناهای تاریخی بسنده کنید. اینجا طبیعت و معماری در هم آمیخته اند و در حقیقت عاشقان تاریخ و بناهای قدیمی به نوعی عاشق طبیعت هم خواهند شد و برعکس. اگر علاقه ای به تماشای کاخ های سلسله مینگ در شهر ممنوعه ندارید یا خسته شده اید، به سراغ جاذبه های طبیعت گردی پکن بروید. این شهر با طبیعتی بی نظیر در هم آمیخته است و قایق سواری یا قدم زدن در کنار رودخانه ها و دریاچه های پکن و روی پل های آن، یکی از جاذبه های گردشگری پکن محسوب می گردد. در مجله گردشگری خبرنگاران این بار این بخش از زیبایی ها و جاذبه های پایتخت چین را به شما معرفی می کنیم.

سفر یک روزه به طبیعت و جاذبه های دیدنی پکن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

برای خواندن این مطلب، حدود 5 دقیقه زمان احتیاج دارید.

درون شهر پکن پر از دریاچه های مصنوعی و البته طبیعی است که اگر چه در تور پکن مقصدی با نام آن ها را برای توریست ها تعیین نمی نمایند اما بیشتر تورها از کنار آن ها می گذرند. جاذبه ها، جاذبه های طبیعت گردی پکن که شاید بدون هیچ گونه اطلاعی گردشگران و تورها از درون آن ها عبور نمایند اما تنها به دنبال بناهای تاریخی باشند تا اینکه نگاهی به طبیعت اطراف بیندازند. در اینجا سعی نموده ایم تا توجه گردشگران و مسافران پکن را در میان جاذبه های پکن به طبیعت این شهر معطوف کنیم. طبیعتی که تمام فرهنگ و آداب و رسوم چینی ها در بستر آن شکل گرفته است.

ساحل بیدایهه با شهری ییلاقی نزدیک پکن | Beidaihe

در شرق پکن شهری کوچک وجود دارد که در گذشته منطقه ییلاقی کمونیستی بود و اکنون به منطقه ای توریستی تبدیل شده است. سواحل این منطقه در میان مردم چین بسیار معروف بوده و امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری چین تبدیل شده است. در طبیعت اطراف آن، تمام آنچه که برای یک تفریح و گردش روزانه و پیک نیک احتیاج دارید، فراهم شده است.

اگر به کوهنوردی علاقه دارید صخره هایی با ارتفاع 153 متری را پیدا خواهید نمود که صخره نوردان دنیا را به سمت خود جذب می نماید. در کنار سواحل بیدایهه، پارک کوهستانی لیانگفنگ (Liangfeng Mountain Park) قرار گرفته است که مقصد طبیعت گردی در چین است.

برای شکم گردی اطراف خطوط ساحلی گزینه های زیادی دارید. گزینه هایی مانند رستوران هایی که غذاهای دریایی سرو می نمایند یا کافی شاپ ها و فست فودهایی که خوشمزه ترین دسرها را برای مهمانانشان آماده می نمایند.

اگر به دوچرخه سواری در کنار خط ساحلی و آب ها علاقه دارید، امکان کرایه دوچرخه در پارک تایگر راک (Tiger Rock Park) وجود دارد. خط ساحلی و جاده پر درختی به نام Xihaitan Lu را در پارک بیدایهه خواهید یافت که محیطی رمانتیک و دیدنی را برای گردشگران و دنیاگردانی که وارد این منطقه می شوند، فراهم می نمایند.

با قطار و در مدت 2 ساعت به این منطقه تفریحی و شهر ساحلی که قطعا همانند جاذبه های طبیعت گردی پکن جزو مکان های تفریحی آبی است، خواهید رسید.

  • نحوه دسترسی به دریاچه بیدایهه

از ایستگاه قطار پکن و در هر ساعت، قطاری برای این پارک آبی حرکت می نماید. با این وجود، جایگاه های هر قطار به سرعت فروخته می شوند. بنابراین اگر قصد بازدید از این دریاچه و پارک فوق العاده زیبا را دارید، برای خرید بلیط قطار آن، زودتر اقدام کنید.

  • ساعت حرکت قطارها: از 7:13 صبح تا 21:47 شب خواهد بود.

دریاچه جینهای، دریاچه ای برای ورزش های آبی | Jinhai Lake

اینجا با یکی از جاذبه های طبیعت گردی پکن روبرو هستید که برای ورزشکاران و عاشقان هیجان فوق العاده است. این دریاچه یکی از 3 منبع آب شهر پکن بوده و به همین دلیل بسیار تمیز است. حتی گفته می گردد که تمیزی آن به اندازه آب شرب شهر پکن است. دریاچه ای که با کوه ها پوشانده شده و سد بزرگی داشته که فضای گردشگری جذابی را ایجاد نموده اند. اگر به کوهنوردی و پیاده روی در طبیعت علاقه دارید، می توانید به ارتفاع 500 متری منطقه رفته و از بالا تمام منظره را تماشا کنید.

  • از تفریحات این دریاچه امکان کرایه قایق های پدالی یا کایاک های دو نفره و حرکت به سوی سواحل متروکه اطراف آن است.
  • برای تفریحات آبی و کمی هیجان انگیزتر به سراغ جت اسکی بروید.

شنا در این دریاچه ممنوع است اما می توان قایق هایی کرایه نمود و به سواحل خلوت تر رفت که برای شنا مناسب هستند. مکانی که تنها شما در آنجا حضور داشته باشید.

  • اگر به دنبال تفریحات ارزان تری هستید، سوار قایق های گروهی شده و برای نیم ساعت به تور دور دریاچه و جاذبه های اطراف بروید.
  • اقامتگاه بسیار زیبایی را در اطراف این پارک برای رزرو هتل خواهید یافت.
نحوه دسترسی به دریاچه جینهای

از دونگژیمن، اتوبوس شماره 852 را سوار شده و پس از 17 ایستگاه در ایستگاه اتوبوس پینگگو (Pinggu bus station) پیاده شوید. از این ایستگاه به سمت دریاچه جینهای اتوبوس شماره 45 را سوار شوید.

پارک بامبوی بنفش به سمت کاخ تابستانی | Purple Bamboo Park

معمولا هر گردشگری که وارد چین و پکن می شوند، به دیدن کاخ تابستانی می روند اما نمی دانند که در جهت دسترسی به این کاخ، یکی از شگفتی های طبیعت چین قرار گرفته است. برای ورود به کاخ تابستانی اگر جهت جاذبه های طبیعت گردی پکن را پیش بگیرید، به یکی از دیدنی ترین پارک های شهری پکن خواهید رسید. این پارک پر از جزیره ها، پل های کوچک اطراف آن ها و سه دریاچه تشکیل شده که با بامبو پوشیده شده اند. اگر قایقی برای بازدید از این جزیره ها و درختان بامبوی صورتی رنگ آن ها بگیرید، باید 40 یوآن و برای رفت و برگشت، 70 یوآن بپردازید.

هر چند که در این پارک ها تنها نخواهید بود و معمولا توریست های زیادی به دیدن این مناطق می آیند اما می توانید نقاط دیدنی خوبی برای بازدید پیدا کنید. همچنین گفته می گردد که ناحیه شمالی این پارک، خلوت تر از دیگر مناطق آن است.

برای رفتن به سمت کاخ تابستانی، قایق سوار شوید. این قایق ها جایگاه های پلاستیکی داشته و خب بوی طبیعت اطراف جاذبه های طبیعت گردی پکن را هم باید به آن اضافه کرد که از تجربه های جدید در سفر خواهند بود. در نزدیکی دروازه جنوبی می توانید به دیدن زندگی مردم محلی پارک بروید. در نهایت هم که یکی از میراث دنیای یونسکو را خواهید دید.

کاخ تابستانی به وسیله پارک بامبوی بنفش

سوار قایق هایی شوید که نیم ساعته گردشگران را به کاخ تابستانی می برند. روی جایگاه های کوچک این قایق ها بنشینید و از مناظر اطراف لذت ببرید. مناظر اطراف ابتدا پر از کارخانه های کوچک و محله هاب نزدیک آب است اما پس از مدتی که گذشت، به طبیعت و مکان هایی دور از ساکنین چینی می رسید. حجم عظیمی از طبیعت سرسبز که چشمان شما را می پوشاند. در طول جهت از مرداب ها با بامبوهای بنفش و از زیر چندین پل خواهید گذشت. به آرامی روی قایق بنشینید و از منظره لذت ببرید.

در نزدیکی این کاخ، باغ هارمونی لذت قرار گرفته که پیشنهاد می دهیم به دیدن آن در شمال شرقی کاخ بروید.

پارک های کوچک متنوعی را باز درون پارک بزرگتر خواهید دید.

  • نحوه دسترسی

برای رسیدن به این ناحیه، به ایستگاه مترو کتابخانه ملی بروید. می توانید خط متروی شماره 4 را سوار شوید. در نهایت به سمت پارک پیاده روی کنید. طی کردن کل این جهت از دونگژیمن (Dongzhimen) نزدیک به 30 دقیقه زمان می برد.

  • هزینه ورودی به کاخ تابستانی هم 30 یوآن است.

رودخانه لانگ کینگ جورج مانند برادر کوچکتر رودخانه لی | Longqing Gorge

از شلوغی پکن و جمعیت زیاد آن خسته شده اید و می خواهید به منطقه ای آرام و طبیعتی محسور نماینده بروید؟ پس به سوی رودخانه لانگ کینگ جورج با فاصله یک ساعت و نیم رانندگی بروید. مکانی که با قله های صخره ای باریک و صخره هایی در اشکال گوناگون پوشیده شده و شما را به یاد صخره ها و جنگل های جنوب شرقی آسیا و جنگل های گرجهتی می اندازد. این منطقه آنچنان با طبیعت اطراف دریاچه لی در گویلین شباهت دارد که مردم چین به آن رودخانه لی کوچک می گویند.

  • هزینه ورودی به پارک 40 یوآن است.

ابتدا وارد میدان فرهنگی پارک می شوید. مکانی که هر ساله در زمستان شاهد جشنواره یخ و برف لانگ کینگ بوده و جذابیت هایی مانند جشن هاربین (Harbin fest) دارد.

این پارک دارای بازی های متنوع است اما مهم ترین ویژگی آن یک پله برقی سرپوشیده دراز به شکل اژدهایی طلایی رنگ است که 258 متر طول دارد. درون این اژدها 6 پله برقی را می توان شمارد که شما را به بالای کوه می برد. تفریحات این پارک و رودخانه را در ادامه می خوانید:

  • قایق سواری روی رودخانه برای 15 دقیقه با هزینه 100 یوآن
  • بازدید از هوای مه آلود و صبح گاهی منطقه قبل از طلوع خورشید
  • بانجی جامپینگ با هزینه 200 یوآن
  • زیپ لاین با هزینه 50 یوآن
  • بازدید از بنایی تاریخی مربوط به سال 1065 میلادی به نام بنای الماس
  • کرایه قایق های پارویی 3 نفره و گردش روی یکی از زیباترین جاذبه های طبیعت گردی پکن
نحوه رسیدن به رودخانه لانگ کینگ جورج

اتوبوس تندرو 919 را از ایستگاه اتوبوس دشنگمن (Deshengmen) سوار شده و پس از گذشتن از 9 ایستگاه در یانگینگ دونگ گوآن پیاده شوید. پس از آن برای رسیدن به این رودخانه باید تاکسی بگیرید.

حدود 1 ساعت و 40 دقیقه زمان می برد تا از پکن به رودخانه و طبیعت اطراف آن برسید.

مرداب هانشیکیائو، مکانی برای تماشای پرندگان | Hanshiqiao

در شمال شرقی پکن، دریاچه ای قرار گرفته است که یکی از بهترین طبیعت های اطراف این شهر بوده و برای تماشای پرندگان مهاجر مکانی ایده آل است. جالب اینکه که فرودگاه پایتخت پکن در گذشته در این مکان بوده و هم اکنون به مکانی برای پرندگان هانشیکیائو تبدیل شده است. این مرداب، بزرگترین منطقه آبی در پایتخت چین بوده که منطقه وسیعی را در برگرفته و مکانی در نزدیکی پکن برای گردشگری و تفریح شده است.

این دریاچه، در نزدیکی پکن واقع شده و برای گشت و گذار و طبیعت گردی یک روزه در پکن عالیست.

به این دریاچه بروید، قایقی موتوری کرایه کنید و در اطراف نیزارها و درختان بید مجنون با قایق بچرخید و شاید اردک ها را به پرواز مجبور کنید. می توانید به آرامی در مناطق خشک دریاچه و در لابه لای درختان قدم زده و جوجه های پرندگان تازه از تخم بیرون آمده را در لانه پرندگان ببینید.

از دیگر امکانات مرداب هانشیکیائو امکان کرایه دوچرخه و رکاب زدن در اطراف دریاچه است. اینجا یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعت گردی پکن بوده که بازدید نماینده کمی دارد و در نتیجه با ازدحام جمعیت روبرو نخواهید شد. پس هنگام دوچرخه سواری با عابرین تصادف نخواهید کرد و تا جایی که چشم شما کار می نماید، تنها طبیعت را خواهید دید. مخصوصا اگر میان هفته وارد این پارک شوید! پس در تور چین حتما به تماشای این جاذبه بروید.

جاذبه های پارک و دریاچه هانشیکیائو پکن

به سمت پاویلیون یا سکوی بازدید پرندگان بروید. سالنی با تهویه مطبوع و بسیار بزرگ که 4 تلسکوپ برای بازدید پرندگان دارد. همچنین از پنجره های سرتاسری برای دید بهتر پوشیده شده است. در اینجا می توانید پرندگانی مانند عقاب، باز، قرقاول و جغد هم ببینید. پرندگانی که در پشت شیشه هایی برای بازدید عموم قرار داده شده اند.

  • در فضای باز بیرون هم اردک وحشی، حواصیل ها و دیگر پرندگان را می توانید تشخیص دهید.
نحوه رسیدن به دریاچه هانشیکیائو

اتوبوس شماره 918 را از دونگژیمن (Dongzhimen) سوار شوید (این اتوبوس از ساعت 05:40 صبح تا 07:30 بعد از ظهر حرکت دارد.) و به سمت یانگژن (Yangzhen) بروید. از یانگژن هم تاکسی گرفته تا شما را 10 دقیقه بعد به یکی از خلوت ترین جاذبه های طبیعت گردی پکن برساند.

حدود 2 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد تا از مرکز شهر پکن به اینجا برسید.

این جاذبه ها، تنها بخشی از جاذبه های طبیعت گردی پکن هستند که برای سفرهای یک روزه اطراف پکن و انجام تفریحات و ورزش های آبی مکان هایی فوق العاده هستند.

منبع: timeoutbeijing.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 549

به "سفر یک روزه به طبیعت و جاذبه های دیدنی پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر یک روزه به طبیعت و جاذبه های دیدنی پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید