صفر تا صد سفر به فرانکفورت

به گزارش تور آلمان ارزان، فرقی نمی کند با تور راهی سفر می شوید و یا خودتان شخصا بلیط هواپیما خریده اید و یک سفر ماجراجویانه را پیش رو دارید، این اطلاعات برای هر چه خاطره انگیز شدن سفر شما، به کارتان می آید.

صفر تا صد سفر به فرانکفورت

معرفی شهر فرانکفورت

فرانکفورت یکی از پربازدیدترین شهرهای آلمان است که بسیار مورد توجه گردشگر ها قرار گرفته است و افراد زیادی برای گردش و تفریح در آن لحظه شماری می نمایند. شهر مدرن و جذابی که قلب مالی آلمان به شمار می رود و در مرکز آن با انبوهی از آسمان خراش های بلند و لوکس روبرو می شوید. در مجموع فرانکفورت با ترکیبی از جاذبه های تاریخی، مدرن و بوستان های سرسبز و تفریحات شبانه اش، گزینه وسوسه نماینده ای برای سفر به شمار می رود.

فرانکفورت، این شهر اروپایی یکی از عظیمترین شهرهای کشور آلمان به شمار می رود. وسعت آن را برابر با 630 کیلومتر مربع می دانند و جمعیت ساکن در آن را در حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر تخمین می زنند.

دانستنی های کاربردی

ویزا: می خواهد

واحد پول: یورو (EUR)

زمان محلی: GMT+2

زبان رسمی: آلمانی

دین اغلب مردم: مسیحیت

بهترین فصل سفر: اوایل بهار و اواخر تابستان

سبک دیدنی ها و تفریحات: تاریخی، موزه گردی، شهرگردی، شب گردی و گردش در پارک ها

نوع برق شهری: 230 ولت / 50 هرتز

سوغاتی ها: کلاه فرانکفورتی، مدل ماشین کلاسیک، کیف چرم، صابون های دست ساز

بهترین جا برای اقامت: محله های مرکز شهر مانند Innenstadt و Altstadt مناسب برای بازدید اول، منطقه Nordend مناسب برای سفر خانوادگی، منطقه Bankenviertel مناسب برای بازدید از آثار تاریخی و موزه گردی، منطقه Bornheim مناسب برای اقامت مالی و بازارگردی، منطقه Bahnhofsviertel مناسب برای شب گردی

شماره های ضروری

کد تلفن آلمان: 49+

کد تلفن فرانکفورت: 69 و 335

شماره پلیس: 110

آتش نشانی و آمبولانس: 112

عبارات ضروری

راه های دسترسی به فرانکفورت

برای سفر به این شهر جذاب آلمانی، کافیست بلیط هواپیما تهران فرانکفورت یا تورهای فرانکفورت را تهیه کنید. خوب است بدانید برای رسیدن به فرانکفورت، در شرایط عادی پروازهای شرکت لوفت هانزا به طور مستقیم شما را به مقصد می رسانند.

راه های دسترسی از فرودگاه فرانکفورت به مرکز شهر

فرودگاه فرانکفورت، مهم ترین پایانه پروازهای لوفت هانزا و اصلی ترین فرودگاه بین المللی شهر است که در فاصله 12 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است. دیدن این مشخصات به این معنی است برای دسترسی از فرودگاه تا مرکز شهر یا اقامتگاه تان راه های متنوعی را در پیش رو دارید.

قطار: سریع ترین راه برای دسترسی به مرکز شهر استفاده از قطار است که ایستگاه آن درست زیر ترمینال 1 فرودگاه قرار گرفته است. این قطارها هر 30 دقیقه حرکت دارند و در عرض یک ربع شما را به مرکز شهر می رسانند. کرایه این قطارها بین 11 تا 17 یورو می شود.

اتوبوس: ایستگاه اتوبوس های شهری را می توانید مقابل ترمینال 1 و 2 پیدا کنید. هزینه اتوبوس سواری شما بسته به مسافتی که طی می کنید بین 4 تا 14 یورو خواهد شد.

تاکسی: تاکسی های فرودگاه آماده اند تا شما را به مقصدتان برسانند. حدود 20 دقیقه در راه خواهید بود و بسته به مسافت کرایه ای در حدود 26 تا 31 یورو در انتظار شماست.

اوبر: با اوبر هم می توانید این فاصله را طی کنید که کرایه ای در حدود 24 تا 17 یورو دارد.

دیدنی های معروف فرانکفورت

دیدنی ها و جاذبه های فرانکفورت بسیار متنوع اند و آشنایی با آن ها شما را برای گردش در این شهر آماده می نماید.

میدان رومربرگ: رومربرگ میدان اصلی و پرهیاهوی شهر است که در قلب فرانکفورت جا خوش نموده است. البته خود میدان وسعت چندانی ندارد و بیشتر این محوطه سنگفرش شده، مغازه های کوچک، ساختمان های قدیمی و کافه ها و رستوران های اطراف است که مردم را برای تجمع و گذران وقت دور هم جمع می نماید.

باغ گیاه شناسی پالم گاردن: پالم گاردن یا پالمن گارتن عظیم ترین باغ گیاه شناسی آلمان است که وسعتی برابر با 54 هکتار دارد. علاوه بر گیاهان بومی که در این باغ زیبا به چشم می خورند، گیاهان منطقه گرجهتی و نیمه گرجهتی نیز در گلخانه های مجموعه قرار دارند.

کلیسای فرانکفورت: کلیسای فرانکفورت، ساختمانی بلند و قرمز رنگ است که در قلب شهر خودنمایی می نماید. این کلیسا به سبک گوتیک بنا شده و قدمت آن به قرن چهارده میلادی برمی شود.

موزه اشتادل: اشتادل نه تنها مهم ترین موزه هنری کشور آلمان که یکی از معروف ترین ها در رده جهانی است. در موزه اشتادل طیف متنوعی از آثار هنری بی بدیل همچون نقاشی، عکاسی و تندیس های مشهور را در معرض نمایش گذاشته است.

خانه گوته: حتما تا به حال نام گوته، این نویسنده عظیم آلمانی به گوشتان خورده است. حالا که به فرانکفورت آمده اید وقتی بگذارید تا سری به موزه و خانه گوته عظیم بزنید و ببینید این نابغه در کجا زندگی می نموده و قدری با سرگذشتش بیشتر آشنا شوید.

منطقه موزه: منطقه موزه فرانکفورت شامل منطقه ای در شمال و جنوب رودخانه شهر است که 16 موزه درجه یک در آن قرار گرفته است. جالب آن که تمامی این موزه ها در سطح جهان حرف هایی برای گفتن دارند و بسیار قابل توجه اند.

باغ وحش فرانکفورت: باغ وحش جذاب و متفاوت فرانکفورت میزبان بیش از 4500 حیوان از 510 گونه مختلف است. وسعت این باغ وحش به 32 هکتار می رسد و دومین باغ وحش قدیمی آلمان به شمار می رود.

بازار کلین مارکت هال: یکی از قدیمی ترین بازارهای فرانکفورت است که در آن می توانید روح شهر را لمس کنید. بازاری پر از غرفه های کوچک و عظیم که انواعی از خوشمزه ها ومحصولات باغی و دامی در آن به فروش می رود.

حمل و نقل عمومی فرانکفورت

برای گردش در فرانکفورت وسایلی چون مترو، قطار شهری، اتوبوس، تراموا و تاکسی در اختیار شما هستند که به خوبی دسترسی شما به نقاط مختلف شهر را ممکن می نمایند.

انواع بلیت ها: برای پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی فرانکفورت 3 نوع بلیت وجود دارد؛ بلیت های تک سفره، بلیت های یک روزه و بلیت های هفتگی. اعتبار این بلیت ها به همان شکلی است که اسمشان بیان گر آن است. هزینه خرید آن ها نیز به ترتیب برابر است با 2.75 یورو، 5.35 و 25.70 یورو.

مترو و تراموا: مترو و تراموای فرانکفورت دسترسی شما به نقاط مهم شهر را فراهم می نمایند. در مجموع 9 خط ترکیبی مترو و تراموا و 90 ایستگاه وجود دارد. در خطوط مترو در ساعات اوج شلوغی هر 2 تا 5 دقیقه و از ساعت 8 شب به بعد هر 10 دقیقه یک قطار جدید از راه می رسد. خوب است بدانید شبکه متروی فرانکفورت را با نام U-Bahn می شناسند.

قطار شهری: قطار شهری فرانکفورت یا S-Bahn مجموعه قطارهایی است که از مرکز شهر به سمت حومه و شهرهای اطراف حرکت می نماید. در واقع برای دسترسی به فرودگاه فرانکفورت از همین قطارها استفاده خواهید کرد. در ساعات اوج هر 3 دقیقه و در سایر اوقات هر 15 تا 30 دقیقه یک قطار جدید حرکت دارد. خوب است بدانید خطوط فرودگاه 24 ساعته فعالیت دارند.

اتوبوس: اتوبوس ها نقشی فرعی در حمل و نقل عمومی فرانکفورت دارند چرا که سیستم ریلی شهر اغلب نقاط مهم را پوشش می دهد. دو نوع اتوبوس روزانه و شبانه در فرانکفورت فعالیت دارند که اتوبوس های شبانه بین 1 تا 4 صبح مشغول به کارند.

تاکسی: هزینه ورودی تاکسی های فرانکفورت 3.5 یورو است که به ازای یک کیلومتر اول 2 یورو و کیلومترهای بعدی جهت 1.75 یورو به کرایه شما اضافه می شود.

تاکسی های آنلاین: از تاکسیهای آنلاین فرانکفورت می توان به فری نو (FREE NOW)، تاکسی ای یو (Taxi EU)، اوبر (Uber)، جی7 (G7) و گت (Gett) اشاره نمود.

سیمکارت های آلمان

سه تا از مهم ترین اپراتورهای همراه در آلمان به ترتیب عبارت اند از تلکام، وودافون و O2. از این سه اپراتور، تلکام را می توان بهترین دانست که آنتن دهی، اینترنت پرسرعت و ایستگاه های وای فای رایگان از جمله خدماتش هستند. البته تلکام گران ترین و O2 ارزان ترین اپراتورها هستند.

غذاهای معروف آلمان

سفر به فرانکفورت فرصت خوبی است تا غذاهای سنتی آلمانی را بچشید. گرچه شاید طبق تصورات شما غذاهای آلمانی به سوسیس و کباب محدود شود، اما باید بدانید لیست متنوعی از خوشمزه ها در انتظار شماست. بعضی از بهترین غذاهای آلمان عبارت اند از: اشپاتزل (نودل تخم مرغ)، شنسل، سوسیس براتورتس و کوری ورتس، خوراک گوشت، خوراک سیب زمینی سرخ شده آلمانی و ماولتاشه (غذایی شبیه دامپلینگ).

جشنواره ها و فستیوال های فرانکفورت

فرانکفورت از جمله شهرهایی است که در طی فصول مختلف سال، میزبان بیش از صد فستیوال خیابانی، بازار محلی، جشن و آواز بومی و انواع رویدادهاست. بعضی از محبوب ترین های فرانکفورت عبارت اند از: فستیوال فولکلور ولچستداگ، فستیوال اپرا اسکوئر، فستیوال اصلی شهر، فستیوال جاز فرانکفورت و بازار کریسمس.

شرایط امنیت در فرانکفورت

فرانکفورت از شهرهای شلوغ و گردشگرپذیر است و بدیهی است که برای گشت و گذار در نقاط شلوغ شهر مانند مترو، روز بازارها و یا فستیوال ها، احتیاج است با حواسی دو چندان مراقب وسایل ارزشمند همراه تان باشید. همچنین اگر قصد شب گردی در مناطق قرمز و خاص شهر را دارید، احتیاج است بیش از پیش از خودتان مراقبت کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1806

به "صفر تا صد سفر به فرانکفورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد سفر به فرانکفورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید