فعالیت 2000 کسب و کار اینترنتی در کشور

به گزارش تور آلمان ارزان، عضو هیات مدیره کسب و کار های مجازی گفت: حدود 10 سال است که کسب و کار های اینترنتی در کشور به طور رسمی فعالیت دارند و حدود 2 هزار کسب و کار اینترنتی دارای مجوز در کشور فعالیت دارند.

فعالیت 2000 کسب و کار اینترنتی در کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کار های مجازی در برنامه سعادت آباد رادیو تهران درباره فعالیت کسب و کار های اینترنتی در کشور، گفت: افرادی که می خواهند از فروش آف لاین به آنلاین وارد شوند ابتدا باید محصولات خود را برای فروش در پاساژ های اینترنتی بگذارند و اگر از فروش خود راضی بودند می توانند این کار را به صورت مستقل انجام دهند.

وی ادامه داد: حدود 10 سال است که کسب و کار های اینترنتی در کشور به طور رسمی فعالیت دارند. اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی در حال حاضر 4 ساله است و حدود 2 هزار کسب و کار اینترنتی دارای مجوز در کشور فعالیت دارند.

عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کار های مجازی با این شرح که صرفا ای نماد برای کسب و کار های اینترنتی کافی نیست، اضافه نمود: مردم باید از کسب و کار هایی خرید نمایند که در کنار نماد اعتماد الکترونیکی، جواز کسب هم باید داشته باشند.

آلفت نسب ابراز داشت: اگر مسئله ای برای خریداران پیش آید می توانند به صورت آنلاین به سایت اتحادیه مراجعه نموده و مشکل خود را اعلام نمایند. تخلف کسب و کار های مجوز دار و عضو اتحادیه حتما توسط اتحادیه پیگیری می گردد.

عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کار های مجازی درباره شرایط کسب و کار های اینترنتی در ایام کرونایی، گفت: بعد از کرونا در بعضی از کسب و کار ها مثل سوپرمارکت ها، حوزه محتوا (برگزاری کلاس های آموزشی)، بازی و سرگرمی رشد بسیار خوبی داشتیم.

وی متذکر شد: در ابتدای شیوع کرونا تاکسی های اینترنتی کمی دچار مشکل شدند. همین طور در حوزه گردشگری هم دچار رکود شدیم، اما در کل تصور ما بر این است که کسب و کار های آف لاین هم باید به این سمت حرکت نموده و خدمات آنلاین ارائه دهند.

الفت نسب در پاسخ به اینکه چرا بعضی فروشگاه های اینترنتی حتی با عرضه تخفیف دار باز هم اجناس خود را گرانتر می فروشند؟، بیان داشت: در خرید اینترنتی به راحتی می توان فروشگاه های مختلف را مشاهده و اجناس آن ها را با هم مقایسه کرد.

عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کار های مجازی اضافه نمود: ذات فروشگاه اینترنتی در کشور ما با تخفیف همراه است. با تمام تبلیغاتی که برای فروشگاه های آنلاین انجام می گردد، همچنان 98 درصد مردم ترجیح می دهند به صورت حضوری خرید نمایند.

وی اضافه نمود: برای موارد گرانفروشی بر اساس فصل هشتم قانون نظام صنفی مردم می توانند با مراجعه به سایت اتحادیه www.ecunion.ir به صورت آنلاین شکایت خود را اعلام نمایند. حداقل 5 روز زمان احتیاج است تا کسب و کار به ما پاسخ دهد تا ما این تخلفات را پیگیری کنیم.

الفت نسب با ذکر اینکه هر 60 روز یکبار وب سایت ها توسط بازرسان ما مورد نظارت قرار می گیرند، گفت: در کنار گزارش بازرسان، اگر مردم موارد مشکوک را به ما اطلاع دهند آنالیز میدانی هم صورت خواهد گرفت، اما در بعضی موارد مردم شکایت دارند چرا سایت ها نمی توانند محصولات را به موقع و با قیمت یکسان تحول دهند.

عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کار های مجازی توضیح داد: در پاسخ باید گفت بیشتر این سایت ها اجناس سفارشی را در انبار ندارند و آن ها را از بازار تهیه می نمایند؛ به همین دلیل در بعضی مواقع با نوسان قیمت یا تاخیر در تحویل روبرو هستیم؛ ضمن اینکه این شرایط برای فروشگاه های آف لاین (فیزیکی) هم مصداق دارد.

وی گفت: اگر مردم از کیفیت محصول شکایت داشته باشند می توانند به ما اعلام نمایند تا ما هم به سازمان تعزیرات گزارش دهیم.

الفت نسب درباره افرادی که می خواهند در این حوزه سرمایه گذاری نمایند، گفت: در حال حاضر پاساژ های اینترنتی به سرعت رشد دارند؛ چون فروش اینترنتی کاری بسیار سخت است.

عضو هیات مدیره و انجمن صنفی کسب و کار های مجازی یادآور شد: افرادی که می خواهند از فروش آف لاین به این حوزه وارد شوند، ابتدا باید محصولات خود را برای فروش در پاساژ های اینترنتی بگذارند و اگر از فروش خود راضی بودند می توانند این کار را به صورت مستقل انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1658

به "فعالیت 2000 کسب و کار اینترنتی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 2000 کسب و کار اینترنتی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید