فیلیپین: چین از سه خط قرمز ما عبور کند، وارد جنگ می شویم

به گزارش تور آلمان ارزان، دولت رودریگو دوترته دریک چرخش آشکار سیاسی هشدار داده است در صورتی که چین از سه خط قرمز این کشور در دریای مورد منازعه جنوبی چین عبور کند ، با پکن وارد جنگ خواهد شد.

فیلیپین: چین از سه خط قرمز ما عبور کند، وارد جنگ می شویم

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا این برای نخستین بار است که دوترته رئیس جمهوری فیلیپین پس از روی کار آمدن در سال 2016 چین را به اقدام نظامی در دریای جنوبی چین و در آبهایی که مانیل در بخشی از آن ادعای مالکیت دارد، تهدید می نماید.

به گزارش رسانه های آسیا، در پی گسترش فعالیت های نظامی پکن در دریای جنوبی چین فیلیپین که پیشتر اعلام نموده بود با این کشور در خصوص حقوقش در این دریا گفت وگو می نماید، به یکباره موضعی سخت را در قبال چین اتخاذ کرد.

رودریگو دوترته پیشتر دراظهاراتی که در مانیل استار و رسانه های فیلیپینی انعکاس یافته بود اظهار داشت: مانیل در این دریا دو سیاست می تواند داشته باشد یا تساهل را درپیش بگیرد و یا اینکه با چین وارد یک نزاع نظامی گردد.

روینمودهای دو سال گذشته فیلیپین به پکن به گونه ای بود که بعضی از رسانه های غربی از مانیل به عنوان یکی از استانهای چین یاد می کردند.

دوترته اما نخستین هشدارهایش را در سال 2017 پس از سفر به چین در خصوص این اختلاف ارضی مطرح نموده بود.

وی پس از این سفر گفت: پاسخ من در این زمینه تعیین است ، چین و فیلیپین دو کشور دوست هستند و ما نمی خواهیم با پکن وارد منازعه شویم ، اما اگر مجبور شویم،وارد این جنگ خواهیم شد.

به نظر می رسد دوترته در روزهای گذشته تحت فشار بیشتری از مخالفان چین اظهارات تندتری علیه پکن را مطرح نموده است.

پیتر کایتانو وزیر امور خارجه فیلیپین نیز در این زمینه گفت که سه خط قرمز برای چین در خصوص فعالیت در این پهنه آبی مطرح و از پکن خواسته تا آنها را زیر پا نگذارد.

به گزارش شبکه خبر آسیا، اولین خط قرمز فیلیپن شامل عدم ورود چین و ساخت و ساز دریایی ونظامی این کشور در منطقه تحت مالکیت مانیل با عنوان Scarborough Shoal است ، که در 100 مایلی سواحل فیلیپین قرار گرفته است.

دوترته دومین خط قرمز خود را هر نوع اقدام اجباری چین علیه نیروهای دریایی مرزی فیلیپین در منطقه Scarborough Shoal دانسته که کشتی های ماهیگیری مانیل نیز در این منطقه فعالیت دارند.

طبق این گزارش چین پیشتر نیروهای فیلیپینی را در این منطقه تهدید نموده بود.

مانیل همچنین منطقه Sierra Madre را در جزایر اسپارتلی دریای جنوبی چین از دیگر مناطق تحت مالکیت خود اعلام نموده است .

ماه گذشته نیروهای نظامی آمریکا و فیلیپین در سواحل جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی چین رزمایش مشترک نظامی برگزار کردند.

چین ادعا می نماید اکثر دریای جنوبی چین، محلی که ارزش تجارت دریایی سالانه آن 3 میلیارد دلار است، به این کشور تعلق دارد، اما برونئی، مالزی، تایوان، ویتنام و فیلیپین نیز بخشی هایی از این دریا را متعلق به خود می دانند و همین موضوع سبب ایجاد مسائل اختلافات میان پکن و پنج کشور حوزه جنوب شرق آسیا در این منطقه شده است.

مانیل و پکن سال هاست برسر اختلافات زیاد در خصوص بخش های ادعایی در این پهنه آبی استراتژیک درگیر بوده اند اما از سال 2016 پس از روی کار آمدن دوترته ، وی اظهار داشت که برخلاف گذشته درصدد است تا به وسیله گفت وگو و همکاری با چین اختلافات دوجانبه را مدیریت کند.

اما اظهارات جدید دوترته نشان می دهد که این کشور چرخشی آشکاردر سیاست های خود در قبال چین اتخاذ نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 642

به "فیلیپین: چین از سه خط قرمز ما عبور کند، وارد جنگ می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین: چین از سه خط قرمز ما عبور کند، وارد جنگ می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید