قبل از سفر به حساب خودتان برسید

به گزارش تور آلمان ارزان، بلیطم کجاست؟، وای مدارک هم نیست!، زود باشید دیر شد! و صدها جمله شبیه همین دقیقا روز پرواز. حس بدی است، نه؟ اگر می خواهید در روز مسافرت این طور به حسابتان نرسند، قبل از مسافرت خودتان به حساب تان برسید. نگران نباشید چون دفتر حساب و کتاب قبل از مسافرت را ما آماده نموده ایم. شما فقط بخوانید، ولی یک روز قبل از مسافرت.

قبل از سفر به حساب خودتان برسید

جستجو و رزرو بلیط اتوبوس در خبرنگاران

قبل از مسافرت حواسمان به چه چیزهایی باشد؟

از پیدا نکردن بلیط و مدارک، فراموش کردن وسایل تا به همراه داشتن بار اضافی، همگی تجاربی مشترک اما تلخ بین اکثر مسافران هستند. اگر می خواهید در روز مسافرت و پرواز دچار این آشوب نشوید، چند دقیقه دفتر حساب و کتاب قبل از مسافرت را بخوانید تا خیالتان راحت گردد.

تاخیر را زودتر بدانید: خیلی پیش می آید که مسافران بعد از تاخیرهای چند ساعتی در فرودگاه دیگر خسته و آزرده خاطر می شوند و به قول نسبتا معروف، سفری که نکوست، از پروازش پیداست. اگر نمی خواهید در فرودگاه معطل شوید، تاخیر پرواز را قبل از مسافرت از این دو منبع آنالیز کنید:

  • به وبسایت فرودگاه سر بزنید
  • با بخش خدمات مشتریان تماس بگیرید و سوال کنید.

چمدان هایتان را سبک و سنگین کنید: میزان باری که مجاز به حمل هستید، با توجه به ایرلاین و کلاس پروازی فرق می نماید. پس قبل از مسافرت خودتان چمدان هایتان را وزن کنید تا آن جا شما را معطل ننمایند.

مدارک ضروری، همواره دم دست: کارت ملی و گذرنامه اصلی ترین مدارک شناسایی شما هستند و در فرودگاه و هتل برای احراز هویت حتما به آن ها احتیاج خواهید داشت. گواهی نامه رانندگی، دفترچه بیمه و کارت های بانکی هم می توانند کار شما را راه بیندازند.

مدارک خاصی با خودتان دارید؟ اگر قرار است که مدارکی مانند برگه های پزشکی، سند و… با خودتان ببرید، حتما قبل از مسافرت یک فهرست از آن ها بنویسید و مطمئن شوید که همه شان را برداشته اید.

مدارک را هر جایی نگذارید: مدارک مهم، اوراق بهادار، اشیاء قیمتی، زیورآلات و… را داخل چمدان نگذارید. قبل از مسافرت آن ها را در کیف دستی همراه تان بگذارید تا در تمام طول سفر حواس تان به آن ها باشد.

لباس هایتان را چروک نکنید: برخی وقت ها سفرها طولانی هستند و چمدان ها کوچک. جور این قضیه را هیچ چیزی بیشتر از لباس های چروکیده نمی کشد. اگر نمی خواهید لباس هایتان چروک شوند، قبل از مسافرت یکی از دو کار را (یا هر دو) را انجام بدهید:

  • لباس هایتان را به جای تا کردن، لوله (رول) کنید
  • از کسیه های وکیوم بهره ببرید

لوازم ضروری را کجا می گذارید؟ لوازم شخصی و پزشکی (مانند عینک یا دارو)، شارژر موبایل، شارژر دوربین، هدفون و… را در زیپ کیپ یا جعبه های کوچک بگذارید تا هم سر جای شان بمانند و هم دم دست باشند.

بسته های خاص برای اشیای خاص: برای جلوگیری از نشت شامپو، کرم و لوازم بهداشتی، درپوش آن ها را بردارید، یک تکه کیسه پلاستیکی روی درِ آن ها قرار دهید و بعد درشان را ببندید. برای محکم کاری بیشتر می توانید با نوارچسب، درپوش ها را چسب کاری کنید.

شکستنی ها را چکار کنیم؟ اشیای شکستنی را داخل چمدان نگذارید و بعد از بسته بندی با خودتان به داخل هواپیما ببرید.

کمی کارآگاه بازی کنید: سفر بالا و پایین های زیادی دارد. برای مبادا، یک جاساز پول داشته باشید. یک قوطی خالیِ ضدعرق (برای آقایان) یا رژ لب تمام شده (برای خانم ها) را حسابی تمیز و خشک کنید و مقداری اسکناس را لوله کنید و داخل آن بگذارید. اگر جاساز خلاقانه تر و امن تری داری به ما هم بگویید.

محض احتیاط…: می توانید نام و نام خانودادگی و شماره تماس تان را روی روی یک آویزه (تگ) بنویسید و به دسته چمدان و کیف دستی تان آویزان کنید. البته به هیچ وجه به حدی روی این آویزه ها اطلاعات ندهید که امکان سواستفاده باشد.

پول نقد یادتان نرود: درست است که این روزها بیشتر به جای پول نقد از کارت های بانکی استفاده می کنیم، اما همه جا هم نه. یادتان باشد حتما برای هزینه هایی مثل کرایه تاکسی و… قبل از مسافرت پول نقد بردارید. بهتر است مبلغ را کمی بیشتر در نظر بگیرید تا در صورت پیشامدهای غیرمترقبه مسئله ای نداشته باشید.

کمی چاشنی خلاقیت: برای اینکه پس از پرواز چمدان تان را روی نقاله بار راحت پیدا کنید، یک روبان یا کاموای رنگی به دسته چمدان تان ببندید تا از باقی چمدان ها متمایز گردد.

اول ایمنی بعد سفر: اگر سفرتان دسته جمعی است و خانه تان خالی می گردد، از یکی از آشنایان بخواهید در خانه شما بماند. یا لوازم و اشیای قیمتی خود را به کسی بسپارید و حتما به مدیر ساختمان یا یکی از همسایه ها که می شناسید و مورد اعتمادتان است، اطلاع بدهید که در سفر هستید.

به موقع بخوابید! بدترین چیز در روز سفر خواب ماندن و رفتن عجولانه به سمت فرودگاه است. اگر شاغل هستید، روز قبل از مسافرت بهتر است یکی دو ساعت زودتر از محل کارتان به منزل بروید، این طوری بعد از انجام دادن تمام نکات بالا، باز هم فرصت کافی برایتان باقی می ماند که استراحت کنید.

همه چیز آماده است؟

معمولا هدف از مسافرت، تفریح و خوش گذارنی است. اجازه ندهید که مسائل کوچکی که فقط با چند دقیقه زمان گذاشتن می گردد حلشان کرد، خدشه ای به این لذت وارد نمایند. چطور؟ همین فهرست کارهای قبل از مسافرت را بخوانید کافی است.

ضمناً اگر تجربه جالبی در خصوص سفر و کارهای قبل از آن دارید، برای ما تعریف کنید.

منبع: علی بابا
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 383

به "قبل از سفر به حساب خودتان برسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از سفر به حساب خودتان برسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید