مجوز تمرینات انفرادی شمشیربازان در سالن داده شد، برای آخرین سهمیه ها کوشش می کنیم

به گزارش تور آلمان ارزان، رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: به شمشیربازان تیم ملی اجازه حضور در سالن ها به صورت انفرادی داده شده تا تمرینات خود را پیگیری نمایند.

مجوز تمرینات انفرادی شمشیربازان در سالن داده شد، برای آخرین سهمیه ها کوشش می کنیم

فضل الله باقرزاده در مصاحبه با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، درباره آغاز تمرینات تیم ملی شمشیربازی گفت: از طرف ستاد مبارزه با کرونا بخشنامه صادر شده که به شمشیربازان تیم ملی اجازه حضور در سالن ها به صورت انفرادی داده شده تا تمرینات خود را پیگیری نمایند. البته هنوز این بخشنامه به ما ابلاغ نشده اما با خبر هستم که تمرینات آنها قرار است با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و به صورت انفرادی در سالن های شمشیربازی صورت گیرد. البته آنها با هم رقابت نمی نمایند و مسابقه ای برگزار نخواهد شد و تنها در حد تمرین برای حفظ آمادگی جسمانی شان است.

وی در خصوص در اختیار قرار دادن بسته تمرینی از سوی کمیته ملی المپیک برای ورزشکاران اظهار کرد: چند وقت پیش کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت به دلیل شیوع ویروس کرونا و حضور ورزشکاران در قرنطینه خانگی، بسته ای از وسایل ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار دهد تا آنها بتوانند در خانه همچنان آمادگی خود را حفظ نمایند. این بسته در اختیار ورزشکاران ما قرار داده شده است. البته به کسانی که صددرصد سهمیه المپیک را گرفته اند، این بسته تمرینی داده شده است تا بتوانند تحت نظارت مرکز تیم های ملی و به صورت مجازی تمرینات را به خوبی انجام دهند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص شرایط تمرینی ورزشکاران در سایر شهرها اعلام نمود: شمشیربازانی که در شهرهای مختلف حضور دارند هم می توانند با توجه به این بخشنامه به صورت انفرادی در سالن ها حضور پیدا نمایند و با مربی خود در ارتباط باشند. آنها می توانند تمرین نمایند و از مربی درس بگیرند. البته این شرایط هم فراهم شده که این شمشیربازان در صورت احتیاج به تهران بیایند و از نزدیک با سرمربی خود در ارتباط باشند.

وی در خصوص زمان برگزاری مسابقات گزینشی المپیک گفت: آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک مسابقات زون قاره ای است که قرار است از 26 فروردین تا 10 اردیبهشت 1400 برگزار گردد. قاره آسیا و اقیانوسیه در این مسابقات حضور پیدا می نمایند و ما این شانس را داریم که در آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک در رشته های مختلف کوشش کنیم. در بخش مردان در رشته های اپه و فلوره یک نفر را معرفی می کنیم و در بخش سابر هم که چهار سهمیه گرفته ایم و دیگر سهمیه ای به ما تعلق نمی گیرد. در بخش دختران هم در سه رشته اپه، فلوره و سابر کوشش می کنیم تا بتوانیم به سهمیه برسیم.

باقرزاده تأکید کرد: ما اواخر سال 98 تمرینات خوبی را برای دختران و پسران در نظر گرفته بودیم اما متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این رقابت ها لغو شد. قرار بود مسابقات گزینشی قاره ای 29 فروردین به میزبانی کره جنوبی برگزار گردد که این مسابقات هم به تعویق افتاد. تمام کوشش ما بر این است که آخرین سهمیه های باقی مانده را در رقابت های قاره ای کسب کنیم. خوشبختانه در رشته های مختلف بهترین ها که سهمیه کسب کردند، دیگر نمی توانند شرکت نمایند و این فرصت خوبی برای ورزشکاران ماست تا بتوانند از آن استفاده نمایند و به سهمیه برسند. ما تمام کوشش خود را به کار می گیریم اما کسب سهمیه در این رشته ها قابل پیش بینی نیست.

رئیس فدراسیون شمشیربازی همچنین در خصوص مسابقات لیگ گفت: وقفه ای که به خاطر شیوع ویروس کرونا به وجود آمد باعث شد که ما با بعضی باشگاه ها مذاکره کنیم و آنها هم تمایل به حضور در لیگ نشان دادند. خوشبختانه فکر می کنم سال جاری لیگ بسیار خوبی خواهیم داشت.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1276

به "مجوز تمرینات انفرادی شمشیربازان در سالن داده شد، برای آخرین سهمیه ها کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز تمرینات انفرادی شمشیربازان در سالن داده شد، برای آخرین سهمیه ها کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید