بازسازی خانه: بازسازی کاخ چهل ستون بعد از 50 سال

به گزارش تور آلمان ارزان، بازسازی کاخ چهل ستون و ایوان ستون دار آن پس از 50 سال انجام می گردد.

بازسازی خانه: بازسازی کاخ چهل ستون بعد از 50 سال

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ناصر طاهری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت:

در بازسازی آثار سعی شده تا اولویت با بناهای تاریخی و مکان هایی باشد که ثبت جهانی شده و از مقاصد مهم گردشگری بین المللی و داخلی باشند و در حال حاضر در شهر اصفهان بناهایی مثل مسجد امام (ره)، عالی قاپو و چهل ستون بیش از سایر بناها احتیاجمند بازسازی هستند و باغ تاریخی فین کاشان نیز در اولویت بازسازی است.

به گفته طاهری، بودجه و اعتبار کامل برای بازسازی گنبد مسجد تامین شده است، اما همچنان بازسازی 9 تَرک از کل گنبد به جای مانده و برای اتمام کامل بازسازی گنبد دو سال دیگر زمان احتیاج است.

طاهری در ادامه بیان نمود که بازسازی کاخ چهل ستون و ایوان ستون دار آن پس از 50 سال انجام می گردد و تا سرانجام سال به اتمام می رسد. امروز جزئیات این بنای تاریخی در حال بازسازی است و بازسازی گران در حال بازسازی تزئینات سازه چوبی و بعلاوه دو پوش سازه چوبی در هر دو عمارت چهل ستون و عالی قاپو هستند. بعلاوه کوشش شده در بازسازی آثار چوبی سیستم های اعلام و اطفا حریق به کار گرفته گردد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان درباره شرایط راه آبه صفوی زیر مسجد امام (ره) گفت:

لایروبی این آبراهه به سرانجام رسیده و متوجه شده ایم که این راه آبه به دو سوی غرب و شمال اصفهان کشیده می گردد، اما به علت اینکه در بعضی نقاط ارتفاع این آبراه به 30 سانتی متر می رسد امکان حرکت و کاوش وجود ندارد.

طاهری در سرانجام به بازسازی کاخ هشت بهشت اشاره نمود و اضافه کرد که طی سه قرارداد بازسازی این کاخ انجام خواهد گرفت و تکمیل سازه های چوبی طبقه دوم و استحکام بخشی بخش مرکزی و پشت بام را در دستور کار قرار داده ایم.آبراهه پیرامون کاخ نیز احیا شده و اصلاحات حوض روبروی کاخ نیز بر اساس سوابق تاریخی در حال اجرا است.

منبع: کجارو / خبرآنلاین
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2173

به "بازسازی خانه: بازسازی کاخ چهل ستون بعد از 50 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: بازسازی کاخ چهل ستون بعد از 50 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید