مشهورترین و برترین بازارهای کریسمس آلمان

به گزارش تور آلمان ارزان، بازارهای کریسمس آلمان

در اواخر سال میلادی قرار داریم و کشورهای مسیحی جهان خود را برای برگزاری جشن کریسمس آماده می نمایند. آلمان یکی از کشورهایی است که مراسم کریسمس را با شور و حرارت خاصی برگزار می نماید. یکی دو ماه مانده به کریسمس بازارهای محلی در شهرهای مختلف آلمان؛ از نورنبرگ تا هامبورگ و از درسدن تا کلن به راه می افتند و انواع محصولات، تزئینات کریسمس، درخت کاج، لباس، صنایع دستی و هنری، خوراکی ها و غذاهای خوشمزه و سنتی و … را به مشتریان ارائه می نمایند. اگر در این مواقع به آلمان سفر کنید از تماشا و حضور در این بازارهای پرشور و حرارت و هیجان انگیز حتما لذت خواهید برد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با مشهورترین و برترین بازارهای کریسمس آلمان آشنا شویم.

مشهورترین و برترین بازارهای کریسمس آلمان

نورنبرگ، بازار کریسمس نورنبرگ | Christkindlesmarkt

یکی از مشهورترین و باشکوه ترین بازارهای کریسمس آلمان در شهر نورنبرگ قرار گرفته است. این بازار یکی از قدیمی ترین و معروف ترین بازارهای سنتی در کشور آلمان است و هرساله با شور و حرارت زیادی برگزار می گردد. مورخان معتقدند که این بازار از اوایل قرن هفدهم شروع به کار نموده است و به این ترتیب یکی از قدیمی ترین بازارهای کریسمس هم به شمار میرود. این بازار در میدان مرکزی شهر نورنبرگ برگزار می گردد و مردم از نقاط دور و نزدیک در این بازار شرکت می نمایند. در خلال برگزاری بازار، جشن ها و برنامه های مفرح زیادی به مناسب کریسمس و سال نو برگزار می گردد که بسیار سرگرم نماینده هستند. بازار کریسمس نورنبرگ از جشن ظهور در 2 دسامبر شروع می گردد و تا جشن کریسمس در 25 دسامبر ادامه دارد. اگر در این زمان به آلمان و شهر نورنبرگ سفر کردید حتما سری به این بازار هم بزنید و از حال و هوای کریسمسی و غذاهای خوشمزه سنتی و محل لذت ببرید.

برلین، بازار کریسمس لوسیا | Lucia Christmas Market

یکی دیگر از بازارهای کریسمس آلمان در مرکز آلمان، یعنی شهر زیبای برلین برگزار می گردد. البته در این شهر بازارهای کریسمس متعددی برگزار می گردد، اما بدون شک مشهورترین آن ها بازار لوسیا است. تنوع فرهنگی، قومیتی و نژادی شهر برلین باعث تنوع بازارها هم شده و در هر گوشه از این شهر می توانید بازارهای متفاوتی را ببینید. بازار کریسمس لوسیا در بخش شرقی منطقه مسکونی پرنتسلاور برگ برگزار می گردد و یکی از محبوب ترین بازارهای کریسمس آلمان در بین مردم محلی است. اگر به آلمان و شهر برلین سفر کردید حتما سری به این بازار هم بزنید. در بازار کریسمس لوسیا می توانید با رسم و رسوم و سنت های آلمانی برای جشن کریسمس آشنا شوید؛ آداب و رسومی که تحت تاثیر فرهنگ اسکاندیناوی قرار گرفته و تجربه ای بی نظیر از فرهنگ شمال اروپا را به شما ارائه می نمایند. پرچم های رنگارنگ و تزئینات و جشن های پر زرق و برق کریسمس غرفه های بازار را مزین نموده اند، آهنگ ها و موسیقی های سنتی در سرتاسر بازار شنیده می شوند و فروشندگان مختلف به فروش برترین و خوشمزه ترین غذاها و نوشیدنی های سنتی مشغول هستند.

مونیخ، بازار کریسمس ماریان پلاتز | Marienplatz Christmas Market

شهر مونیخ نیز یکی دیگر از برترین بازارهای کریسمس آلمان را برگزار می نماید که در کل آلمان بسیار معروف و پرطرفدار است. چیزی که این بازار را متمایز و خاص می نماید مکان قرارگیری بازار است. بازار کریسمس مونیخ در میدان مرکزی و توریستی شهر، یعنی میدان ماریان پلاتز قرار گرفته است. این میدان با ساختمان های تاریخی و باشکوه مثل تالار شهر قدیم و تازه احاطه شده است و قرن هاست که فستیوال ها و جشن های کریسمس و بازارهای محلی سال نو در این مکان برگزار می گردد. با نزدیک شدن کریسمس این میدان حال و هوایی پرشور می گیرد و ردیف های غرفه های چوبی در این میدان برپا می شوند. این غرفه ها با ریسه های رنگارنگ و تزئینات و چراغ های زیبا تزیین می شوند و یکی از برترین بازارهای کریسمس آلمان را به وجود می آورند. در این بازار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می گردد! اما مجذوب نماینده ترین غرفه ها در این بازار، غرفه های فروش غذاها و نوشیدنی های محلی و سنتی مونیخ هستند. اگر فکر می کردید که زمستان فصل مناسبی برای سفر به آلمان و مونیخ نیست، قبل از کریسمس به مونیخ سفر کنید تا نظرتان کاملا عوض گردد.

درسدن، بازار کریسمس Striezelmarkt

شهر درسدن میزبان قدیمی ترین بازارهای کریسمس آلمان است و طبق اسناد و مدارک، از قرن 15 میلادی این بازارها در شهر فعال بوده اند. بازار استریزل مارکت به خاطر شیرینی های معروفش به نام کیک اشتولن کریسمس معروفیت زیادی پیدا نموده است. بازار کریسمس درسدن در میدان مرکزی شهر و در منطقه ای تاریخی قرار گرفته و یکی از پرشورترین و برترین بازارهای کریسمس آلمان است.محوطه وسیع بازار با نزدیک شدن زمان کریسمس با چراغانی های رنگارنگ و زیبا تزیین می گردد و عروسک های سنتی کریسمس و همینطور بزرگ ترین هرم کریسمس کشور (Christmas Pyramid) هم در همین بازار برپا می گردد.

اشتوتگارت، مارکت پلاتز | Marktplatz

اگر دوست دارید حال و هوایی سنت تر و قدیمی تر را در بازارهای کریسمس آلمان تجربه کنید به اشتوتگارت بروید. در این شهر 5 میدان مهم شهر با نزدیک شدن کریسمس به بازارهای محلی تبدیل می شوند و مردم از نقاط دور و نزدیک برای شرکت در بزرگ ترین و طولانی ترین بازارهای کریسمس کشور به این شهر سفر می نمایند. حتی بعضی معتقدند که اشتوتگارت به خاطر بازارهای کریسمس و همین طور خیابان های سنگفرش و ساختمان های قدیمی و تاریخی اش به یک شهر کریسمسی زیبا و باشکوه تبدیل می گردد. همان طور که گفتیم در شهر اشتوتگارن 5 بازار محلی مخصوص کریسمس برگزار می گردد که مهم ترین آن ها که در مقابل قصر قدیمی شهر قرار گرفته است باراز وینترترام است. غرفه های این بازار به ارائه خوراکی و تنقلات زمستانی مثل بلوط بوداده، شیرینی های سنتی و نوشیدنی های کریسمس می پردازند. این بازار یکی از پرشورترین بازارهای کریسمس آلمان است و مطمئنا تجربه ای دلپذیر و خوشایند از سفر به آلمان برایتان رقم خواهد زد.

فرانکفورت، بازار رومربرگ | Römerberg Market

در چند هفته منتهی به جشن کریسمس، صدها غرفه چوبی در میادین تاریخی و قدیمی در نزدیکی رومربرگ فرانکفورت چیده می شوند تا یکی از برترین بازارهای کریسمس آلمان را شکل بدهند. غرفه های چوبی و سنتی در تقابل با ساختمان های بلند و مدرن منطقه تجاری اقتصادی شهر، تضاد جالب و زیبایی به وجود می آورند. این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای کریسمس در آلمان است و اولین بار در سال 1393 به این بازار اشاره شده است. با قدم زدن در این بازار محلی می توانید خوراکی ها و تنقلات و شیرینی های خوشمزه مخصوص کریسمس را نوش جان کنید و از فضای پرجنب و جوش و سرزنده بازار لذت ببرید. اگر در پی خرید سوغاتی هستید این بازار مکانی ایده آل است و عرفه های متعددی به فروش صنایع دستی، هنری و سوغاتی های آلمان و فرانکفورت مشغول هستند.

دوسلدورف، بازار Engelchen Market

بازارهای کریسمس آلمان با شور و حرارت زیادی برگزار می شوند و در هر شهر و منطقه ای بازار محلی و سنتی ویژه ای برپا می گردد. در این مطلب سعی کردیم برترین بازارهای کریسمس آلمان را به شما معرفی کنیم و در ادامه، بازار کریسمس شهر دوسلدورف را معرفی می کنیم. دوسلدورف که به عنوان مرکز مد و فشن آلمان هم شناخته می گردد با نزدیک شدن جشن سال نو، میزبان برترین بازارهای کریسمس آلمان تبدیل می گردد. اگر در حوالی کریسمس به آلمان و دوسلدورف سفر کردید می توانید پیشنهاد می کنیم روزتان را با خرید در خیابان مشهور دوسلدورف یعنی Königsallee شروع کنید. بسیاری از بازارها و مراکز خرید در این نزدیکی قرار دارند و بازار مشهور کریسمس شهر هم در این مکان قرار گرفته است. این بازار در بین مردم محلی بسیار محبوب و پرطرفدار است و از قدیم مردم محلی برای خرید و امتحان کردن غذاها و نوشیدنی های سنتی کریسمس به این بازار می آیند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2213

به "مشهورترین و برترین بازارهای کریسمس آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین و برترین بازارهای کریسمس آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید