معرفی جاذبه های شهر قدیمی فرح آباد ساری

به گزارش تور آلمان ارزان، معرفی فرح آباد

شهر قدیمی فرح آباد ساری به عنوان یکی از جاذبه های قدیمی و تاریخی این شهر از ایران شناخته می گردد. این شهر دارای مکان های گردشگری بسیاری است که کاخ دنیا نما، مسجد جامع و پل شاه عباسی سه مورد از آن ها به شمار می فرایند.

معرفی جاذبه های شهر قدیمی فرح آباد ساری

خرید بلیط ماهان

شهر قدیمی فرح آباد ساری

در بیست و هشت کیلومتری ساری - فرح آباد شهری قدیمی وجود دارد که از جاذبه های جهانگردی بسیاری برخوردار است. این شهر که در دوران صفوی از بناهای مختلفی برخوردار بوده هم اکنون چند بخش مهم تماشای برجای گذاشته است. شهر فرح آباد در زمان شاه عباس اول با نام دارالسرور شناخته می شد و جزء بنادر پر رونق به حساب می آمد.

محبوبیت این شهر در میان شاه عباس به قدری بود که در تابستان مکانی را برای سپری کردن در شهر فرح آباد ساری به خود اختصاص داده بود. سال ها بعد این مکان تاریخی به وسیله روس ها احاطه و به آتش کشیده شد. خبرنگاران سعی بر آن دارد تا مکان و جاذبه های جهانگردی شهر فرح آباد ساری را برای شما دوستداران بناهای تاریخی مورد آنالیز و واکاوی قرار دهد. در ادامه به معرفی مدرسه و بعلاوه مسجد فرح آباد خواهیم پرداخت.

مسجد و مدرسه شهر قدیمی فرح آباد ساری

همان طور که در بخش قبلی نیز عنوان کردیم شهر فرح آباد دارای مکان های تاریخی و جهانگردی بسیاری است که در این بخش به معرفی مسجد و مدرسه این شهر خواهیم پرداخت. از مکان های برجا مانده در این شهر به علت پایگاه مردمی بودن مسجد آن است که در زیر بنایی مستطیلی شکل با ابعاد 75٭65 تاسیس شده است. فرم چهار ایوانی این مسجد از ویژگی های معماری شاخص آن محسوب می گردد.

در بخش جنوبی این مسجد می توان محراب و ایوان اصلی آن را به نظاره نشست. برای درس طلاب در حیاط مسجد فرح آباد حجره های متعددی به چشم می خورند. برای استراحت مسافران در بخش شمالی، بناهای مختلفی رؤیت می گردد. شبستان های بزرگ دو طرف ایوان مسجد شهر فرح آباد ساری را در برگرفته اند.

کاخ دنیا نما در شهر فرح آباد

از دیگر آثار برجای مانده در شهر فرح آباد ساری کاخ دنیا نما می باشد. از مهم ترین ویژگی های این کاخ می توان به نقاشی های حک شده بر روی دیوارهای آن اشاره نمود که تلفیقی از هنر شرق و غرب می باشد. این نقاشی ها علت محکمی بر نام گذاری این بنای تاریخی به شمار می فرایند. از مهم ترین ویژگی های این کاخ می توان به بخش های به جای مانده از آن در قسمت شمالی این شهر اشاره نمود.

رودخانه تجن نیز در اطراف این کاخ همچنان خروشان است و می توان دیگر بقایای این کاخ را در قسمت غربی آن مشاهده نمود. زمین بازی چوگان و بعلاوه ساختمان دواشکوبه از مهم ترین دلایلی شناخته می شوند که می توان به وسیله وجود آن ها آباد بودن شهر قدیمی فرح آباد ساری را در دوران صفوی به اثبات رساند.

پل شاه عباسی در شهر قدیمی فرح آباد ساری

در شهر فرح آباد می توان پلی را مشاهده نمود که این روزها نیمه ویران همچنان برجای مانده است. در بنای این پل از آجر و ملات ساروج استفاده شده است. پل شاه عباسی بر روی رودخانه تجن در شهر فرح آباد بنا شده است. آسیب جبران ناپذیری بر چشمه های این پل در طی سالیان دراز وارد شده است به طوری که از هفت چشمه تنها چند چشمه طاق به چشم می خورند.

این پل به صورت شرقی- غربی احداث شده و از زیبایی های نیمه ویران شهر قدیمی فرح آباد ساری شناخته می گردد. در سفر به ساری تماشا این شهر تاریخی و جاذبه های نهفته در آن از جمله پل شاه عباسی را به شما عزیزان جهانگرد و جهانگرد پیشنهاد می کنیم. در ادامه به جاذبه های جغرافیایی این شهر تاریخی بیشتر خواهیم پرداخت.

جاذبه های جغرافیایی شهر قدیمی فرح آباد ساری

در بحث های قبلی به معرفی مکان های تاریخی و تماشای شهر فرح آباد پرداختیم در این بخش جاذبه های جغرافیایی این مکان تاریخی را مورد آنالیز قرار می دهیم. مرداب ها و سواحل زیبای این منطقه با وجود پرندگان مهاجر از جمله تماشای های بی نظیر شهر قدیمی فرح آباد ساری محسوب می شوند.

جلگه های وسیع در کنار دشت های پهناور نیز در این شهر خودنمایی می نمایند و رودخانه خروشان تجن نیز به زیبایی این منطقه می افزاید. صیدگاه های ماهیگیری به همراه آب بندان های بزرگ نیز از دیگر جاذبه های جغرافیایی شهر فرح آباد ساری شناخته می شوند.

جهت بازدید بهترین خدمات خبرنگاران به لینکهای زیر مراجعه نمایید:

  • تور لحظه آخری مشهد
  • بلیط هواپیما چارتر
منبع: دلتابان
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2157

به "معرفی جاذبه های شهر قدیمی فرح آباد ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های شهر قدیمی فرح آباد ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید