منطقه شکار ممنوع بزمای یکی از دیدنی های خراسان رضوی است

به گزارش تور آلمان ارزان، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، منطقه شکار ممنوع بزمای یکی از دیدنی های خراسان رضوی است.

منطقه شکار ممنوع بزمای یکی از دیدنی های خراسان رضوی است

این منطقه حفاظت شده با وسعت 28000 هکتار در 8 کیلومتری جنوب شرقی تربت حیدریه واقع شده است. سیمای طبیعی بزمای، کوهستانی و تپه ماهوری بوده و بیشترین گونه های گیاهی آن شامل چوبک، کلاه میرحسن، میخک کوهی، شکرتیغال، فرفیون، ریواس، گون و … است و از جمله حیات وحش آن میتوان به کل، بز، قوچ و انواع پرندگان اشاره نمود. در مرداد سال 1391 در این منطقه گونه نادر لک لک سیاه مشاهده شد. لک لک سیاه با نام انگلیسی Black Stork از پرندگان زمستان گذر و تابستان گذر کمیاب از راسته لک لک سانان و خانواده لک لک ها است.

لک لک های سیاه نر و ماده همشکل بوده و عمدتا از ماهی و گاهی از حشرات، ملخ ها، سمندرها و نیز از جوندگان و پستانداران کوچک، مارها و مارمولک ها تغذیه می نمایند. این پرنده در نواحی آب های شور و شیرین، رودخانه های کم عمق با ساحل شنی، کانال ها، جزایر، اراضی سیلاب گیر و نواحی پردرخت کنار دریاچه ها بسر برده و معمولا روی درختان آشیانه می سازد. این پرنده در ایران به تعداد کم و مهاجر و در منطقه ها جنوبی کرمان و فارس و نیز در منطقه ها شمال غرب، بصورت گروه های کوچک مهاجر دیده می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2326

به "منطقه شکار ممنوع بزمای یکی از دیدنی های خراسان رضوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه شکار ممنوع بزمای یکی از دیدنی های خراسان رضوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید