ناکامی عنوان داران کشتی فرنگی دنیا در کسب سهمیه المپیک

به گزارش تور آلمان ارزان، با معین شدن نفرات راه یافته به فینال رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره اروپا، 12 فرنگی کار دیگر صاحب سهمیه المپیک شدند.

ناکامی عنوان داران کشتی فرنگی دنیا در کسب سهمیه المپیک

به گزارش خبرنگاران، اسامی نفرات راه یافته به ملاقات فینال رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره اروپا به میزبانی بوداپست مجارستان معین شد.

این رقابت ها در 6 وزن المپیکی 60، 67، 77، 87، 97 و 130 کیلوگرم برگزار گردید و نفرات راه یافته به فینال پیروز به کسب سهمیه المپیک توکیو شدند.

کشتی گیرانی که در این رقابت ها نیز به سهمیه المپیک نرسیدند، می توانند در آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک، اردیبهشت در رقابت های دنیای گزینشی المپیک به میزبانی بلغارستان به میدان بروند.

پیش از این نفرات اول ، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک رقابت های قهرمانی دنیا 2019 و نفرات فینالیست قهرمانی قاره آمریکا پیروز به کسب سهمیه المپیک شده اند. رقابت های گزینشی قاره های آسیا و آفریقا نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. پس از آن رقابت های دنیای گزینشی المپیک به عنوان آخرین فرصت کسب سهمیه، اردیبهشت ماه در بلغارستان برگزار می گردد.

اما در این مسابقات تعدادی از چهره های شاخص و عنوان دار کشتی دنیا و المپیک با شکست مقابل رقبا از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماندند.

در وزن 60 کیلوگرم، استیگ آندره برگ نروژی و دارنده مدال های برنز دنیا و المپیک در همان دور نخست مقابل اریک توربا از مجارستان 3 بر یک باخت و از دور رقابت ها کنار رفت. مراد ممدوف دارنده مدال های نقره زیر 23 سال دنیا و طلای جوانان دنیا نیز از رسیدن به سهمیه المپیک در این وزن بازماند.

در وزن 67 کیلوگرم، اسلاویک گالستیان ارمنستانی و دارنده مدال برنز دنیا در نیمه نهایی مقابل راماز زویدزه گرج 10 بر یک باخت و از رسیدن به فینال و سهمیه المپیک بازماند. آتاکان یوکسل دارنده مدال برنز دنیا از ترکیه، الکساندر لیوونچیک از بلاروس و دارنده مدال نقره امیدهای دنیا و میهای میهوت نفر سوم امیدهای دنیا از رومانی نیز در دور نخست برابر رقبایشان باختند و به سهمیه المپیک نرسیدند.

در وزن 77 کیلوگرم، فاتح چنگیز دارنده مدال های برنز بزرگسالان و طلای امیدهای دنیا از ترکیه در دور نخست مقابل ناتساکانیان بلغار 4 بر 4 باخت و حذف شد.

پاسکال ایسل آلمانی و دارنده مدال برنز دنیا از آلمان نیز در دور نخست مقابل الکساندر چهرکین روس 5 بر 2 باخت و به سهمیه المپیک نرسید. بولکوادزه گرج قهرمان امیدهای دنیا نیز با شکست 2 بر یک مقابل چهرکین در یک هشتم نهایی در رسیدن به سهمیه المپیک ناکام بود.

در وزن 87 کیلوگرم، میلاد علیرزایف روس که در واپسین لحظات جانشین داویت چاکوتادزه قهرمان المپیک 2016 شده بود در نیمه نهایی مقابل لاشا گوبادزه گرج دارنده مدال طلای دنیا 2019 با نتیجه 9 بر 5 باخت تا روسیه به سهمیه های کامل المپیک در کشتی فرنگی نرسد.

اما دیگر نتیجه جالب این رقابت ها در وزن 87 کیلوگرم، شکست یک بر یک متهان باشار ترک و دارنده مدال های طلای دنیا 2017 و 2018 در مبارزه نخست مقابل لاشاگوبادزه گرجستانی بود.

در وزن 97 کیلوگرم، ملونین نومونوی دارنده مدال های طلا و نقره دنیا از فرانسه در دور نخست مقابل حریف نه چندان مطرح خود از سوئد باخت و حذف شد. در این وزن میلوف بلغار و دارنده مدال نقره دنیا به همراه ساولاینن قهرمان امیدهای دنیا 2019 از فنلاند با رسیدن به فینال پیروز به کسب سهمیه المپیک شدند.

در وزن 130 کیلوگرم، سرگئی سمنوف دارنده مدال های طلای دنیا و برنز المپیک از روسیه و و نیستائوتاس از لیتوانی با رسیدن به فینال صاحب سهمیه المپیک شدند.

اسامی فینالیست های رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره اروپا به توضیح زیر است:

وزن 60 کیلوگرم: کرم کمال(ترکیه) - اتین کینسینجر(آلمان)

وزن 67 کیلوگرم: بالینت کورپاسی(مجارستان) - راماز زویدزه(گرجستان)

وزن 77 کیلوگرم: بوزو استارسویچ(کرواسی) - الکساندر چهرکین(روسیه)

وزن 87 کیلوگرم: لاشا گوبادزه(گرجستان) - اسلام عباس اف(آذربایجان)

وزن 97 کیلوگرم: آروی ساولاینن(فنلاند) - کایریل میلوف(بلغارستان)

وزن 130 کیلوگرم: مانتاس نیستائوتاس(لیتوانی) - سرگئی سمنوف(روسیه)

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1807

به "ناکامی عنوان داران کشتی فرنگی دنیا در کسب سهمیه المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامی عنوان داران کشتی فرنگی دنیا در کسب سهمیه المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید