نویسنده ای که با نخستین رمانش برنده گران ترین جایزه ادبی کانادا شد

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی سی نیوز، این نویسنده برای کتاب ما راهنماها که از سوی انتشارات رندوم هاوس کانادا منتشر شده پیروز به کسب جایزه 100 هزار دلاری گیلر شد.

نویسنده ای که با نخستین رمانش برنده گران ترین جایزه ادبی کانادا شد

برای دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

نام برنده این رقابت عصر دیروز دوشنبه 10 نوامبر در جشن گیلر اعلام شد. مایکلز در رقابت با پنج فینالیست دیگر پیروز شد تا این جایزه را از آن خود کند.

به این ترتیب این جایزه 100 هزار دلاری که از سوی اسکاتیا بانک اهدا می گردد و گرانترین جایزه ادبی کانادا است، به شان مایکلز رسید.

مایکلز که برای نوشتن اولین رمانش به این پیروزیت دست یافته، کتابش را با الهام از زندگی مخترعی روسی به نام لو سرگیوویچ ترمن نوشته است. او هنگام دریافت جایزه اش خطاب به مخاطبان گفت احساس نهنگی را دارم که یک شهر را در دهانش جای داده باشد.

خائنان نوشته دیوید بزموزگیس، بگو نوشته فرانسیس ایتانی، دختری که شنبه شب بود نوشته هیتر اوینل، همه غم های کوچک من نوشته میریام تاوز و انتها آشوین رائو نوشته پادما ویسواناتان دیگر کتاب هایی بودند که به فهرست نهایی این رقابت راه یافته بودند.

از این میان ایتانی نویسنده 72 ساله پیش از این پیروز به دریافت جایزه کشورهای مشترک المنافع شده و اونیل با رمان اولش با عنوان لالایی هایی برای جرایم کوچک در سال 2007 جایزه کتابخوانان کانادا را به خانه برد.

جک رابینوویچ بینانگذار این جایزه در سال 1994 (که آن زمان با اهدای 25 هزار دلار به نفر برنده آغاز شد) این جایزه را به یاد همسر فقیدش دوریس گیلر ویراستار ادبی پایه نهاد.

وی سال جاری گفت مبلغ این جایزه سال جاری دو برابر شده و از 50 هزار دلار پیشین به 100 هزار دلار افزایش یافته است، به هر یک از راه یافتگان به فهرست نهایی نیز به جای 5 هزار دلار 10 هزار دلار اهدا می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 498

به "نویسنده ای که با نخستین رمانش برنده گران ترین جایزه ادبی کانادا شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "نویسنده ای که با نخستین رمانش برنده گران ترین جایزه ادبی کانادا شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده ای که با نخستین رمانش برنده گران ترین جایزه ادبی کانادا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید