نپال 122 تبعه چینی را به اتهام جرایم سایبری بازداشت کرد

به گزارش تور آلمان ارزان، مقام های نپالی امروز خبر دادند، 122 شهروند چین در عملیات پلیس برای مقابله با اتباع خارجی به اتهام هایی از قبیل جرایم سایبری و بانکی در این کشور بازداشت شده اند.

نپال 122 تبعه چینی را به اتهام جرایم سایبری بازداشت کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بازداشت 122 تبعه چینی در نپال به اتهام دست داشتن در کلاهبرداری بانکی و جرایم سایبری، خبرساز شده و واکنش سخنگوی وزارت خارجه چین را هم به دنبال داشته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پلیس نپال در بزرگ ترین عملیات خود برای مقابله با جرایم اتباع خارجی که با ویزا گردشگری به این کشور وارد شده اند، 122 مرد و زن چینی را بازداشت کرد.

مقام های نپال خبر دادند، نیروهای پلیس کاتماندو پایتخت این کشور روز دوشنبه (دیروز) بعد از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه این افراد فعالیت های مشکوکی دارند، این افراد را بازداشت نموده است.

اوتام سوبدی رئیس پلیس نپال در یک کنفرانس خبری اظهار داشت، اتهام بازداشت شدگان چینی، جرایم سایبری و هک کردن دستگاه ها خودپرداز بانک ها است. گذرنامه ها و لپ تاپ های این افراد هم توقیف شده است.

سوبدی اضافه کرد: این اولین بار است که این تعداد زیاد از اتباع خارجی (در نپال) به اتهام فعالیت های مجرمانه دستگیر شده اند.

هوبیندرا بوگانی یکی از مقام های ارشد پلیس نپال هم اظهار داشت، سفارت چین در نپال در جریان عملیات برای بازداشت اتباعش قرار داشت و از بازداشت ها حمایت نموده بود.

بازداشت این تعداد اتباع چینی در نپال با واکنش گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روبرو شده است. این مقام چین اظهار داشت، مقام های چین و نپال درباره این پرونده با هم همکاری داشتند و پکن برای تقویت همکاری ها با پلیس نپال آمادگی دارد.

در جریان سفر دو ماه قبل (ماه اکتبر) شی جین پینگ رئیس جمهور چین به کاتماندو پایتخت نپال، دو کشور یک معاهده در مورد یاری متقابل در زمینه مسائل مرتبط با جرایم را امضا نموده بودند.

طبق آمارهای دولت نپال، از ابتدای امسال میلادی بیش از 134000 گردشگر چینی به این کشور سفر نموده اند و در قیاس با سال گذشته، میزان سفرهای گردشگران چین به این کشور همسایه 9.2 درصد افزایش یافته است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 760

به "نپال 122 تبعه چینی را به اتهام جرایم سایبری بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نپال 122 تبعه چینی را به اتهام جرایم سایبری بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید