هفتمین انتقال قلب بین استانی روز عاشورا با موفقیت انجام شد

به گزارش تور آلمان ارزان، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به عملیات پروازی انتقال قلب از یزد به تهران گفت: قلب کودک 9 ساله یزدی در روز عاشورا برای پیوند به کودک 9 ساله ای در تهران منتقل شد.

هفتمین انتقال قلب بین استانی روز عاشورا با موفقیت انجام شد

به گزارش خبرنگاران دکتر مهدی شادنوش اظهارکرد: این کودک یزدی در یک حادثه حین دوچرخه سواری آسیب دیده بود و بلافاصله کوشش برای بازگرداندن او به زندگی در بیمارستان رهنمون یزد انجام شد اما شدت ضربه به سر این پسر 9 ساله به حدی بود که سبب مرگ مغزی وی شد.

وی در ادامه گفت: با مرگ مغزی کودک تیم رضایت گیری واحد فراهم اوری اعضای پیوندی بیمارستان شهید رهنمون یزد پیروز به اخذ رضایت از این خانواده برای اهدای اعضای بدن شدند.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت اضافه نمود: با این اعلام رضایت این خانواده و با توجه به هماهنگی های اجرا شده توسط مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت و با یاری اورژانس کشور تیم پزشکی تخصصی از آشیانه هواپیمایی ریاست جمهوری پرواز کرد و پس از فرود هواپیما در یزد بلافاصله به بیمارستان شهید رهنمون یزد رفت و بعد از دریافت، قلب پیوندی را به صورت پروازی به بیمارستان شهید رجایی منتقل کرد.

شادنوش ادامه داد: خوشبختانه عملیات انتقال هفتمین قلب اهدایی با پیروزیت انجام شد و قلب سجاد 9 ساله که هنگام دوچرخه سواری در یزد تصادف نموده بود، در سینه مهیار 9 ساله در تهران جای گرفت.

وی با بیان اینکه این عملیات در روز عاشورا با پیروزیت انجام شد، گفت: این هفتمین عملیات انتقال قلب بین استانی است که با ایثار این خانواده بزرگوار میسر شد البته هماهنگی برای انتقال اعضا به صورت استانی سخت و حاصل یک کار بین بخشی است و خوشبختانه استان یزد نیز رکورددار این عملیات و اقدام انسان محبت آمیز و خداپسندانه در کشور است.

به گزارش سایت وبدا، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در انتها گفت: کبد این کودک 9 ساله نیز برای پیوند به دیگر بیماران نیازمند از یزد به شیراز منتقل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 558

به "هفتمین انتقال قلب بین استانی روز عاشورا با موفقیت انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین انتقال قلب بین استانی روز عاشورا با موفقیت انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید