واردات بلای جان فراوری پوشش های حرارتی ایران ساخت است

به گزارش تور آلمان ارزان، یک شرکت دانش بنیان داخلی توانسته پوشش حرارتی فراوری کند؛ با این وجود هنوز هم وادرات آن ادامه دارد.

واردات بلای جان فراوری پوشش های حرارتی ایران ساخت است

از وبلاگ سوبارو دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پوشش ضد حریق یا فایر پروف (Fire Proof) یعنی استفاده از ملات، رنگ و … در جهت محافظت از آتش سوزی ساختمان و یا صنایع که بر روی سازه های فلزی یا بتنی اجرا می گردد.

این نوع پوشش ها علاوه بر این که سازه های مورد نظر را پایدار می نمایند، همچنین زمان بیشتری را برای عملیات نجات و گریز فراهم می سازند و از گسترش آتش بر روی دیوار ها جلوگیری می نمایند.

یک شرکت دانش بنیان ایرانی با داشتن معدن ورمیکولیت (مواد اولیه پوشش های مقاوم حریق) و کارخانه فرآوری توانسته پوشش های ضد حریق فراوری کند.

علیرضا حسن پور مطلق مدیر مهندسی شرکت دانش بنیان گیلان میکا درباره عایق فراوری شده در این شرکت گفت: عایق حرارتی، صوتی و ضد حریق ورمیکس سی با پایه سیمان در صنعت ساختمان کاربرد دارد.

به گفته مدیر مهندسی این شرکت: این محصول، عایقی است حرارتی، صوتی، نسوز و ضد حریق. مواد تشکیل دهنده آن 100 درصد معدنی و بدون هیچ گونه اضافه کردنی های شیمیایی و رزین است که در برابر حریق مقاومت بالایی دارد. همچنین در برابر آتش سوزی (تا دمای 1200 درجه سانتیگراد) هیچ گونه دود و گازی فراوری نخواهد شد.

حسن پور به مزایای پوشش های عایق حرارتی، صوتی و ضد حریق ورمیکس سی اشاره نمود و گفت: با استفاده از این محصول دیگر احتیاج به اجرای دیوار دوجداره نیست، اجرای آن احتیاج به تیم تخصصی ندارد و همانند گچ در ساختمان اجرا می گردد، به علت جایگزینی ورمیکس با گچ و خاک، هزینه مصالح و اجرای گچ و خاک از هزینه کل ساختمان کسر می گردد (در صورت اجرای عایق های دیگر در ساختمان، اجرای گچ و خاک الزامی خواهد بود).

وی اضافه کرد: از مهم ترین خصوصیات یک عایق خوب یک پارچه بودن آن پس از اجرا است و، چون ورمیکس یک ملات است هیچ گونه شکافی پس از اجرا مانند عایق های قطعه ای نخواهد داشت و علاوه بر آن که در آتش نمی سوزد از مصالح و تجهیزات پشت خود (سازه های فلزی، کابل های برق و ...) نیز در برابر حریق حفاظت می نماید.

به گفته حسن پور، ورمیکس بر روی کلیه مصالح ساختمانی (سفال، آجر، بلوک سیمانی و گچ) قابل اجرا است و در سطوح داخلی و همچنین سطوح خارجی ساختمان قابل اجراست.

حسن پور بیان نمود: نمونه مشابه این فراوریات از کشور های اسپانیا، عربستان، امارات و کره جنوبی به کشور وارد می گردد.

وی همچنن گفت: شرکت دانش بنیان گیلان میکا توانایی فراوری بیش از احتیاج داخل کشور را دارد، ولی متاسفانه همچنان واردات این محصول ادامه دارد. این درحالی است که این محصول توانسته استاندارد های بین المللی را کسب کند؛ به عبارتی دیگر محصول این شرکت از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی آن است.

مدیر مهندسی این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: با فراوری این محصول برای 600 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 821

به "واردات بلای جان فراوری پوشش های حرارتی ایران ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات بلای جان فراوری پوشش های حرارتی ایران ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید