چهار آثار تاریخی ساوه به منظور حفظ و نگهداری به صورت اضطراری بازسازی شد

به گزارش تور آلمان ارزان، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، چهار آثار تاریخی ساوه به منظور حفظ و نگهداری به صورت اضطراری بازسازی شد.

چهار آثار تاریخی ساوه به منظور حفظ و نگهداری به صورت اضطراری بازسازی شد

رضا ایاز اظهار کرد: این آثار شامل تکیه تاریخی روستای سیلیجرد، بقعه اشموئیل پیغمبر، موزه چهار سوق و امامزاده نوح روستای بالقو است که برای بازسازی آنها 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: تکیه سیلیجرد که متعق به دوران قاجار است و امسال با هزینه کرد 500 میلیون ریالی اقدامات بازسازیی از جمله اجرای هزاره آجری، قاب بندی و نصب پنجره ها، شیب بندی و بندکشی آن انجام شد.

ایاز یادآور شد: بقعه اشموئیل پیغمبر واقع در روستای پیغمبریه این شهرستان واقع است که یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای هزاره سنگی، قاب بندی و شیب بندی، بازسازی و آجر فرش آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای موزه چهار سوق این شهرستان به عنوان یکی از بناهای بجا مانده از دوره صفوی که همه ساله اعتباری برای تداوم بازسازی و نگهداری آن هزینه می شود و امسال نیز 500 میلیون ریال در راستای پاکسازی، بندکشی و تعویض آجرهای فرسوده آن هزینه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه اضافه کرد: همچنین به منظور حفاظت از بنای آرامگاه امامزاده نوح بن موسی بن جعفر روستای بالقوی این شهرستان که یادگاری از دوران ایلخانی است، عملیات بازسازیی شامل شیب بندی، عایق کاری و بندکشی اجرا شده است.

بقعه امامزاده نوح بن موسی جعفر در 10 آذر 1354 با شماره ثبت 1199، ساختمان گنبدی موزه چهار سوق در 16 خرداد 1356 با شماره ثبت 1382، بقعه اشموئیل پیغمبر در تاریخ 14 مهر 1354 با شماره ثبت 1181 و تکیه سیلیجرد در تاریخ 20 اردیبهشت 1386 با شماره ثبت 19056 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیدند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2507

به "چهار آثار تاریخی ساوه به منظور حفظ و نگهداری به صورت اضطراری بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار آثار تاریخی ساوه به منظور حفظ و نگهداری به صورت اضطراری بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید