چگونه پسوردی قوی انتخاب کنیم؟

به گزارش تور آلمان ارزان، زومیت نوشت: یک مطالعه نشان می دهد که 51 درصد از رمزهای عبور معمول که به وسیله بسیاری از کاربران استفاده می شوند، در کمتر از یک دقیقه به وسیله هوش مصنوعی قابل تشخیص اند.

چگونه پسوردی قوی انتخاب کنیم؟

سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد مزایای پرتعدادی دارند، اما همزمان می توانند بسیار خطرناک باشند. آن طور که 9to5Mac می نویسد، سرویس تازهی به نام PassGAN می تواند رمزهای عبور را در زمانی بسیار کوتاه بشکند. این سرویس با بهره گیری از هوش مصنوعی 51 درصد از رمزهای عبور را در زیر یک دقیقه و 71 درصد از آن ها را در کمتر از یک روز شکست.

ماه گذشته میلادی مایکروسافت در بیانیه ای به خطرات پیشرفت هوش مصنوعی اشاره نمود و گفت برای مقابله با این خطرات سرویس تازهی به نام Security Copilot در دسترس قرار می دهد. این سرویس به پژوهشگران امنیتی یاری می نماید که سراغ مقابله با سوءاستفاده از فناوری های مدرن بروند.

بیشتر بخوانید:

  • پیش بینی باورنکردنی اینشتین در نامه ای که تازه پیدا شده/ عکس

  • عکس | این خودروساز شگفت انگیز عربستانی رقیب تسلاست / مدیران ایران خودرو و سایپا بخوانند!

  • خبر مهم خودروسازهای داخلی برای معرفی جانشین های جنجالی خودروهای معروف خارجی / عکس

مؤسسه Home Security Heroes در مطالعه ای تازه قدرت ترسناک فناوری هوش مصنوعی مولد را در معرض توجه قرار داده است. این مؤسسه از سیستم PassGAN برای پردازش لیستی شامل بیش از 15 میلیون نام کاربری و رمز عبور دیتاست Rockyou استفاده کرد و نتیجه ، ترسناک بود.

هوش مصنوعی پیروز شد 51 درصد از تمامی رمزهای عبور معمول را در کمتر از یک دقیقه شناسایی کند. 65 درصد از این رمزهای عبور در کمتر از یک ساعت، 71 درصد در کمتر از یک روز و 81 درصد در کمتر از یک ماه شکسته شدند.

در حالت عادی پژوهشگران امنیتی به صورت دستی سراغ تجزیه وتحلیل رمزهای عبور فاش شده می روند، اما PassGAN می تواند به صورت اتوماتیک توزیع رمزهای عبور واقعی در لیست های فاش شده از رمزهای عبور را یاد بگیرد.

اگر می خواهید حساب های کاربری خود را ایمن نگه دارید، سراغ استفاده از رمز عبوری بروید که حداقل 12 کاراکتر شامل حرف های کوچک و بزرگ انگلیسی، عدد و نمادهایی مثل هشتگ باشد. این رمز عبور بسیار سخت تر از رمزهای عبور ساده تشخیص داده می گردد.

مطابق مطالعه تازه، هوش مصنوعی در حال حاضر نمی تواند هیچ رمز عبور 18 کاراکتری را که شامل حرف و عدد است بشکند.

به منظور محافظت بیشتر از حساب کاربری حتما احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید و در حساب های مختلف سراغ رمزهای عبور متفاوت بروید. توصیه می کنیم هر چند وقت یک بار رمزهای عبور خود را تغییر دهید، خصوصا رمز عبور حساب های حساس. هرگز از وای فای عمومی استفاده نکنید، به ویژه اگر در پی اتصال به حساب های بانکی هستید.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2446

به "چگونه پسوردی قوی انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پسوردی قوی انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید