چین تصمیمی برای اعزام نیروهای نظامی به منطقه مورد اختلاف با ویتنام ندارد

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: یک مقام رسمی چین روز گذشته تاکید نمود: پکن هرگز نیروهای نظامی خود را به منطقه مورد اختلاف با ویتنام در دریای جنوبی چین اعزام نخواهد کرد.

چین تصمیمی برای اعزام نیروهای نظامی به منطقه مورد اختلاف با ویتنام ندارد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اختلاف چین و ویتنام بر سر مالکیت یک میدان نفتی در دریای جنوبی چین موجب افزایش تنش در روابط دو کشور شده است. سایر کشورهای منطقه از جمله مالزی، فیلیپین و برونئی نیز ادعاهایی در مورد مالکیت جزایر و منابع طبیعی دریای جنوبی چین دارند.

بر اساس این گزارش یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز پیش از این ضمن رد اقدامات چین در مناطق مورد اختلاف با کشورهای همسایه در دریای جنوبی چین اعلام کرده بود: پکن با استفاده از نیروهای هوایی و دریایی قصد ارعاب و تهدید کشورهای همسایه را دارد.

کشتی های چینی و ویتنامی در هفته های اخیر بارها در اطراف مناطق مورد اختلاف دو کشور در دریای جنوبی چین اقدام به عملیات گشت زنی کرده اند. ویتنام چین را به اعزام 6 فروند ناو جنگی به منطقه متهم کرده ولی معاون وزیر خارجه چین تاکید نمود: پکن به هیچ وجه نیروهای نظامی خود را به منطقه اعزام نکرده است.

وی در کنفرانس خبری توضیح داد: من می توانم به شما بگویم که از 2 می تاکنون ما هرگز نیروهای نظامی خود را به منطقه مورد اختلاف با ویتنام اعزام نکرده ایم و هیچ تصمیمی هم برای اعزام نیروی نظامی نداریم چرا که در حال اجرا فعالیت های عادی، غیر نظامی و تجاری خود در منطقه هستیم.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده ولی سایر کشورهای منطقه از جمله فیلیپین، برونئی، مالزی، تایوان و ویتنام نیز ادعاهایی در مورد مالکیت این دریا را مطرح کرده اند. چین نیروهای نظامی خود را در بعضی از جزایر مورد اختلاف با کشورهای همسایه مستقر کرده است.

آمریکا هنوز طرف هیچ کشوری را در مناقشه های مرزی دریای جنوبی چین نگرفته است ولی به شدت از رفتارهای چین انتقاد کرده و خواهان حل و فصل مناقشه های موجود به وسیله مصاحبه شده است.

نخست وزیر ویتنام نیز تاکید نمود: این کشور گزینه های دفاعی مختلفی را ضد چین در نظر گرفته که شامل اقدام حقوقی و قانونی است. آمریکا نیز حمایت خود را از این اقدام ویتنام اعلام کرده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 458

به "چین تصمیمی برای اعزام نیروهای نظامی به منطقه مورد اختلاف با ویتنام ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تصمیمی برای اعزام نیروهای نظامی به منطقه مورد اختلاف با ویتنام ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید