10 ایده خلاقانه و مجذوب کننده برای کادو کردن هدیه

به گزارش تور آلمان ارزان، بسیاری از افراد برای انتخاب کادو برای دوستان و عزیزان خود، وقت زیادی می گذارند اما به کادو کردن آن، زیاد توجهی نمی نمایند. نحوه کادو کردن هدایایی که به دیگران می دهید، می تواند حرف های زیادی را غیرمستقیم به آن ها منتقل کند. با روش های خلاقانه می توانید هدایای خود را کادو کنید و لذت گرفتن هدیه را برای دوستان و عزیزان خود بیشتر کنید. در ادامه چند روش خلاقانه برای کادو کردن هدیه را ببینید و از آن ها ایده بگیرید. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

10 ایده خلاقانه و مجذوب کننده برای کادو کردن هدیه

چرا کادو کردن هدیه اهمیت دارد؟

هر هدیه ای که برای عزیزان خود خریداری کنید، برای آن ها ارزشمند است و آن را دوست خواهند داشت؛ فرقی نمی نماید که هدیه ای گران قیمت باشد یا مقرون به صرفه. اما هر چقدر که بیشتر برای این هدیه وقت بگذارید و آن را به زیباترین شکل ممکن کادو کنید، به عزیزان خود نشان می دهید که چقدر برایتان اهمیت دارند.

کادو کردن هدیه اگر با شیوه های خلاقانه و زیبا باشد می تواند پیغام های مخفی زیادی را به عزیزان شما منتقل کند. مثلا با کادو کردن هدیه خود با پارچه های زیبای مخصوص کادو می توانید اهمیت دادن به محیط زیست را به دوست خود نشان دهید. یا با قرار دادن یک عکس قدیمی روی کادو می توانید یک خاطره مشترک را به او یادآوری کنید.

برترین روش برای کادو کردن هدیه چیست؟

در سال های دور و دوران بچگی ما، کاغذ کادوهای متنوعی وجود داشت که بعضی از آن ها براق و زرورقی بود. بیشتر افراد برای هدیه دادن، این کاغذ کادوها را می خریدند و هدایا را در آن ها می پیچند و با روبان تزیین می کردند. اما امروزه با وجود اینکه تنوع کاغذرنگی ها و کاغذ کادوها بیشتر شده، افراد سعی می نمایند با کمی خلاقیت، روش های جدیدی برای کادو کردن هدیه خود پیدا نمایند.

برترین روش برای کادو کردن هدیه این است که تا جای ممکن آن را ساده نگه دارید و گاهی چیزهای شخصی، مثلا یک عکس قدیمی، یک نقاشی مشترک یا یک پیغام ویژه را با آن همراه کنید. یعنی یک ویژگی خاص به کادو بدهید که آن را از سایر کادوها متمایز کند و مخصوص خود شما دو نفر باشد.

ایده هایی خلاقانه برای کادو کردن هدیه

در ادامه این چند ایده خلاقانه را ببینید. تماشا آن ها یاری می نماید تا خودتان هم به ایده های جدیدی برای کادو کردن هدیه برسید.

1. اضافه کردن عکس یا محصولات چاپی

اگر دوست دارید چیزی به کادو اضافه کنید که دوستان و عزیزانتان را به فکر فرو ببرد، می توانید از عکس ها یا محصولات چاپی بهره ببرید. سری به دوربین و فایل های شخصی خود بزنید. چند عکس دو نفره که با گیرنده هدیه دارید پیدا کنید و یکی از آن ها را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. عکس مورد نظر را در ابعاد کوچک چاپ کنید. این عکس را می توانید زیر نوار دور کادو بگذارید یا با چسب دوطرفه، روی آن بچسبانید.

اگر برای پیدا کردن عکس دو نفره مشکل دارید، می توانید هر عکس دیگری که می دانید عزیزانتان دوست دارند به کادوی آن ها اضافه کنید. مثلا عکس کوچکی از شهر زادگاهشان، از حیوان خانگی محبوبشان و… حتی می توانید محصولات چاپی روی کادو اضافه کنید. مثلا یه نقاشی را چاپ کنید و روی کادو بچسبانید.

برای این روش به وسایل زیر احتیاج دارید:

  • کاغذ کادوی ساده
  • نخ های کنفی برای پیچیدن دور کادو
  • عکس چاپ شده

2. از المان های طبیعی بهره ببرید

در خصوص کادو کردن هدیه یکی از روش های مجذوب کنندهی که اخیرا زیاد رواج پیدا نموده، استفاده از المان های طبیعی است. برای این کادوها می توانید از طبیعت اطراف خود الهام بگیرید. برای کادو کردن باید از کاغذهایی با رنگ خنثی استفاد کنید. سپس می توانید المان های طبیعی مثلا گل خشک، برگ، صدف، کاج و… را به آن اضافه کنید. این چیزها را باید در گشت وگذارهای خود در دل طبیعت پیدا کنید و خریدنی نیستند. به همین علت هدیه ای که با این روش کادو گردد، بسیار منحصربه فرد و مجذوب کننده خواهد بود و شبیه آن را جای دیگر نمی توانید پیدا کنید.

ابتدا باید مقداری کاغذ کادوی ساده یا کاغذ کرافت برای کادو پیچ کردن هدیه انتخاب کنید. کاغذ کرافت گزینه خوبی است چون می تواند یک پس زمینه کاملا خنثی ایجاد کند. حسن دیگر این کاغذها این است که 100 درصد قابل بازیافت هستند. سپس می توانید برگ، شاخه، گل و هر چه دوست دارید از دل طبیعت پیدا کنید و روی آن بچسبانید و دور آن نخ بپیچید. این روش به قدری مجذوب کننده و چشم نواز است که باعث می گردد دوستان و عزیزان شما دلشان نیاید تا کادوی هدیه خود را باز نمایند.

وسایل لازم:

  • کاغذ کرافت
  • برگ، گل خشک و…
  • نخ کنفی برای پیچیدن کادو

3. یادداشت بگذارید

برای این روش می توانید از کارت های تبریک بهره ببرید یا خودتان یک کارت ساده طراحی کنید اما همواره اضافه کردن یک دلنوشته و یادداشت به کادوها، باعث مجذوب کننده تر شدن آن ها می گردد. این نوشته باید کوتاه و مجذوب کننده باشد یا اینکه یک خاطره شیرین دو نفره را به خاطر بیاورد. مطمئن باشید هر کلمه ای که می نویسید، لبخندی روی لب عزیزان تان می آورد. می توانید این ایده را با ایده اول ترکیب کنید و مثلا پشت عکس، یادداشت خود را بنویسید. این یکی از برترین روش ها برای شخصی کردن کادوها است.

وسایل لازم:

  • کاغذ کادو
  • خودنویس یا اتوماتیک برای نوشتن
  • یک کارت ساده یا عکس

4. از کاغذ صرف نظر کنید

دنبال راهی می گشت تا بدون کاغذ کادو، هدایای خود را بسته بندی کنید؟

فکر خوبی است که از کاغذ کادو برای کادو کردن هدیه استفاده نکنید چون بعضی از انواع کاغذکادوها قابل بازیافت نیستند. برای جایگزین کردن کاغذکادو، از خرازی یا فروشگاه لوازم کادویی، می توانید تکه های پارچه مخصوص کادو کردن تهیه کنید. این پارچه ها طرح های زیبایی دارند و بعدا می توان از آن ها بارها به نام پارچه برای کادو کردن هدیه یا دستمال در منزل استفاده کرد.

هدیه را وسط پارچه بگذارید و پارچه را با نخ های کنفی دور کادو بپیچید. این روش بسیار متفاوت و مجذوب کننده است و اخیرا پارچه های مخصوص این کار را راحت می توانید پیدا کنید که طرح های مجذوب کنندهی دارند. اگر خودتان دستی در کارهای هنری دارید، می توانید با چاپ دستی روی پارچه های ساده، پارچه های مخصوص کادو تهیه کنید.

وسایل لازم:

  • پارچه
  • نخ کنفی

5. کادو را به دیوار بزنید

اگر کادوی شما انواع قاب یا تابلو است، می توانید آن را کادو نموده به دیوار بزنید تا اشتیاق عزیزان تان برای باز کردن کادو بیشتر گردد. برای این منظور، تابلو یا قاب را با کاغذ کرافت بپوشانید و با روبان دور آن را تزیین کنید. برای اینکه قاب درست روی دیوار قرار بگیرد، بعدداز پیچیدن آن در کاغذ کرافت، قسمتی از قاب را که برای آویزان کردن به دیوار است، از کاغذ بیرون بگذارید. می توانید یک تگ هم به قسمت گره روبان اضافه کنید و تاریخ باز کردن کادو را به عزیزان خود اعلام کنید. مثلا روی آن بنویسید تا عید نوروز بازش نکن!

بعد از نصب کردن آن روی دیوار به عزیزان خود پیغام بدهید و بگویید که کادویشان روی دیوار است و می توانند بعد از چه مدتی بازش نمایند.

وسایل لازم:

  • کاغذ کرافت
  • روبان
  • تگ هدیه
  • قاب

6. کادو را از جایی آویزان کنید

اگر کادوی شما این ویژگی را دارد که بتوانید آن را از جایی آویزان کنید، می توانید آن را به شکل یک وسیله تزیینی کادو نموده و آن را از درخت، دستگیره در یا هر جایی که جلوی دید فرد مورد نظر باشد، آویزان کنید. برای این منظور باید هدیه را طوری کادو کنید که یک آویز از جنس نخ کنفی یا روبان داشته باشد. برای کسانی که در تعطیلات کریسمس درخت کاج در خانه می گذارند و به همدیگر هدیه می دهند، آویزان کردن هدیه به درخت کریسمس هم ایده خوبی است.

وسایل لازم:

  • روبان یا نخ کنفی

7. با زرق و برق کادو کنید

برای اینکه هدیه شما بدرخشد و ظاهری خیره نماینده و شیک داشته باشد می توانید برای کادو کردن آن از کاغذکادوهای براق و متالیک بهره ببرید. برای تکمیل کردن هدیه، کافی است بعد از کادو پیچ کردن آن، با روبانی که رنگ متناسبی با رنگ کاغذ کادو دارد، دور آن نواری بپیچید و با یک پاپیون آن را گره کنید. این کاغذ کادوها رنگ های مجذوب کنندهی دارند مثلا طلایی و نقره ای. برای این نوع کاغذ کادوها لازم نیست چیز دیگری غیر از روبان اضافه کنید و زیبایی این کادوها در ساده بودن آن ها است. فقط در انتخاب رنگ روبان دقت کنید تا با کاغذ کادو تناسب داشته باشد.

این روش برای وقتی که زمان کمی برای کادو کردن هدیه دارید، مناسب است. پس سعی کنید همواره یکی دو کاغذ کادوی متالیک در خانه داشته باشید.

وسایل لازم:

  • کاغذ کادوی متالیک و براق
  • روبان با رنگ متناسب
  • چسب های دوطرفه یا چسب نواری

8. آن را ساده نگه دارید

گاهی اوقات سادگی برترین انتخاب است. بعضی از افراد عادت دارند که برای کادو کردن هدیه، از کاغذکادوهای شلوغ استفاده نمایند، چند رنگ روبان دور آن بپیچند، به آن عکس و متن اضافه نمایند و در مجموع کادویی شلوغ و پرزرق وبرق درست نمایند. اما معمولا نتیجه کار زیاد شیک و مجذوب کننده نیست. سعی کنید برای کادو کردن هدیه از یک روش و ایده بهره ببرید. مثلا کادو پیچ کردن هدیه با یک کاغذ رنگی ساده و درست کردن یک پاپیون پارچه ای برای تزیین آن، کافی است.

اگر کادوهای ساده را دوست ندارید، می توانید کاغذ کادو را ساده انتخاب کنید ولی برای روبان یا پایپیون روی کادو، روبان های طرح دار را انتخاب کنید.

وسایل لازم:

  • کاغذ کادوی ساده
  • روبان یا پاپیون پارچه ای

9. وسایل داخل خانه را بازیافت کنید

اگر کاغذ کادو یا چسب ندارید یا نمی خواهید برای خرید کاغذی که بازیافت نمی گردد هزینه کنید، می توانید از چیزهایی که در خانه دارید برای کادو کردن هدیه بهره ببرید. تکه ای نخ کنفی، یک تکه پارچه زیبا، روبان های قدیمی، روسری های کوچک و… با این روش، هم در کادو کردن کمی خلاقیت به خرج می دهید و هم با بازیافت کردن وسایلی که در خانه دارید، به حفظ محیط زیست یاری می کنید.

معمولا تکه های پارچه در همه خانه ها پیدا می گردد. حتی می توانید با بریدن نوارهای باریک پارچه ای، خودتان روبان درست کنید. می توانید هدیه خود را با کاغذهای سفید معمولی کادو کنید و روی آن را با کشیدن گل ها و طرح هایی با آبرنگ یا مدادرنگی، کاغذ ساده را به یک کاغذ کادوی زیبای دست ساز تبدیل کنید.

10. تگ هدیه اختصاصی تهیه کنید

یکی از چیزهایی که جدیدا به تزیینات کادوها اضافه شده، تگ های زیبای هدیه است. یک قطعه کارت کوچک که با یک بند به کادو وصل می گردد و روی آن پیغام های دلنشین یا نام هدیه دهنده نوشته می گردد. به جای این تگ های آماده می توانید خودتان با یک تکه مقوا، یک تگ شخصی و اختصاصی درست کنید.

روی این تگ پیغامی که دوست دارید بنویسید و نام خودتان و کسی که هدیه را دریافت می نماید اضافه کنید. حتی می توانید تگ های قابل دانلود را از اینترنت دانلود کنید و آن ها را چاپ کنید. این تگ را می توانید به سلیقه خود تزیین کنید. مثلا با آبرنگ روی آن گل یا هر طرحی خواستید بکشید.

یکی از ویژگی هایی که باعث می گردد هدیه شما خاص و بی نظیر باشد، نحوه کادو کردن آن است. هر چقدر این کادو کردن، شخصی تر باشد، حس خوبی به مخاطب می دهد. به جای خرید وسایل آماده و چسباندن آن ها به همدیگر سعی کنید چیزی از خاطرات، علاقه مندی ها، روزهایی که با هم گذرانده اید و… به کادوها اضافه کنید. به این ترتیب می توانید هدیه ای متفاوت داشته باشید که در عین سادگی، یادآور روزهای شیرین با هم بودن است.

منبع: Artifactuprising

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2022

به "10 ایده خلاقانه و مجذوب کننده برای کادو کردن هدیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایده خلاقانه و مجذوب کننده برای کادو کردن هدیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید