10 روستای شگفت انگیز در کانادا

به گزارش تور آلمان ارزان، زمانی که نام کانادا به میان می آید، بیشتر مردم یاد شهرهای بزرگ این کشور می افتند، ونکوور، مونترال و یا تورنتو! اما همه ما می دانیم که روستاهای کانادا هستند که آرامش بی وصف این کشور را به نمایش می گذارند. این روستاهای دنج، در سراسر کشور کانادا پراکنده اند و طبیعت بی نظیر آن ها، شما را با خود به دوران کودکی خواهد برد. پس اگر می خواهید که در سفرتان، روستاهای کانادا را از دست ندهید، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا این 10 دهکده زیبا را به شما معرفی کنیم.

10 روستای شگفت انگیز در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

1- فرلیگسبورگ (Frelighsburg)

روستای فرلیگسبورگ در کبک واقع شده و یکی از زیباترین دهکده های کانادا به شمار می رود. فضای دل انگیز و طبیعت زیبایی که این روستا دارد و موقعیت بسیار خوبش در کوهپایه کوه پیناکل (Pinnacle) و در کنار روخانه پایک، آن را بسیار معروف نموده است. فرلیگسبورگ در نزدیکی مرز ورمانت واقع شده و زمانی شکل گرفت که در قرن 18، لویالیست های آمریکایی به آنجا آمدند.

بعضی از ساختمان های موجود در این روستا، از همان زمان، به خاطر نوع مصالحی که در آن ها استفاده شده یعنی چوب و آجر، باقی مانده اند. از برجسته ترین جاذبه های روستای فرلیسگبورگ می توان به کلیسایی از قرن 20 اشاره نمود و یک آسیاب بادی که قدمت آن به سال 1839 برمی گردد. در اطراف این دهکده زمین هایی با درختان زیبای سیب دیده می گردد.

2- ویکتوریا بای دِ سی (Victoria-by-the Sea)

این روستا در سواحل تنگه نوتامبرلند (Northumberland Strait)، در میان شارلوت تاون و سامرساید واقع شده است. قدمت روستای ویکتوریا بای دِ سی به قرن 19 برمی گردد، جایی با خانه های ویکتوریایی رنگارنگ، فانوس های دریایی کوچک و مردمی محلی که بسیار دوست داشتنی هستند. صنایع دستی این روستا بسیار معروف هستند که می توانید برای سوغاتی شمع های دستی و ظروف سفالی را از اینجا تهیه کنید.

3- مریکویلد (Merrickville)

یکی دیگر از روستاهای کانادا به مریکویلد معروف است که از طرف سازمانی به نام Communities in Bloom به زیباترین روستای کانادا ملقب گشت. در اینجا می توانید کلیساهای زیبایی از دوران گوتیک، خانه های تاریخی سنگی و دوران ویکتوریا را مشاهده کنید. بسیاری از این ساختمان های قدیمی در حال حاضر فروشگاه هایی شدند که کارهای هنری و صنایع دستی را به نمایش گذاشته و برای فروش می آورند. یکی از تفریحاتی که در این روستا می توانید انجام دهد، قایق سواری کانو و کایاک است.

4- واترتون (Waterton)

دهکده کوهستانی دنج و کوچک واترتون از روستاهای کانادا است که در میان پارک ملی واترتون لیکس قرار گرفته است. این پارک ملی حدودا 18 هزار متر مربع است که یکی از بهترین طبیعت گردی های کشور کانادا را می توانید اینجا داشته باشید. زمانی که به این روستا نزدیک می شوید، هتل تاریخی شاهزاده ولز چشم اندازی جذاب را برای شما نمایش می گذارد و کوه هایی که در پشت آن قرار گرفته اند، بسیار حیرت انگیزند.

5- تادوساک (Tadoussac)

از شهر کبک تنها با 3 ساعت رانندگی می توانید به یکی از زیباترین روستاهای کانادا به نام تاسوداک برسید که محل بسیار معروفی برای دیدن نهنگ است. نهنگ ها در پاییز در سفرشان به سمت اقیانوس اطلس از این روستا می گذرند که تماشایشان بسیار تجربه متفاوتی خواهد بود. تورهای زیادی برای دیدن این موجود زیبا برگزار می شوند که البته اگر خوش شانس باشید از ساحل هم می توانید آن ها را تماشا کنید.

6- الورا (Elora)

از دیگر روستاهای کانادا می توان به الورا اشاره نمود که در 20 کیلومتری شمال غرب گولف و در تنگه الورا قرار گرفته است، جایی که صخره های آهکی 25 متری زیبایی وجود دارد که از آن ها رودخانه های گرند و ایروین دیده می گردد. از تفریحات محبوب این روستا می توان به کایاک سواری، کمپینگ و طبیعت گردی اشاره نمود. ساختمان های سنگی و جالب الورا به قرن 19 برگشته و فضایی جالب را پدید آورده اند. بعضی از آن ها کاربری خود را به خاطر رونق گردشگری این منطقه به استودیو، رستوران و فروشگاه تغییر داده اند.

7- هریسون هات اسپرینگز (Harrison Hot Springs)

این روستای کوچک در شرق ونکوور و در کنار دریاچه هریسون واقع شده است. سواحل شگفت انگیز شنی و کوه هایی که در پس زمینه دیده می شوند، حس بسیار خوبی را به شما خواهند داد. در بخش دوم نام این روستا هات اسپرینگز به معنای چشمه آب گرم است که دلیل آن هم دو چشمه ای است که در اینجا وجود دارد.

8- نورث هتلی (North Hatley)

یکی دیگر از روستاهای کانادا که در میان دهکده های زیبای کبک واقع شده، نورث هتلی است که در کنار دریاچه ماساویپی قرار گرفته و اطرافش با کوه های زیای محاصره شده است. می توان گفت که این روستا شبیه به یک آمفی تئاتر طبیعی است. در اواخر قرن 19، این روستا یکی از محبوب ترین سکونتگاه ها برای ثروتمندان آمریکایی تبدیل شد که در نتیجه آن می توانید ساختمان های لوکس و مجللی در آن ببینید. البته خانه های تاریخی زیادی هم در اینجا دیده می گردد که بیشتر آن ها به هتل، گالری هنری و بوتیک تبدیل شده اند.

9- بلو راکس (Blue Rocks)

بلو راکس در جنوب سواحل نووا اسکاتیا و در فاصله 5 دقیقه ای از لووننبورگ، ثبت شده در میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. مناظر رومانتیک این روستا الهام بخش هنرمندان زیادی نظیر نقاش ویلیام ای دگارت بوده است. بیشتر مردم محلی زندگی خود را ماهیگیری می گذرانند. صخره های بی نظیری که در اطراف بلو راکس دیده می گردد و نمای چشمگیری از اقیانوس را به نمایش می گذارند.

10- ممرام کوک (Memramcook)

برای اینکه به این روستا بروید کمتر از 20 دقیقه از شهرهای Moncton و Dieppe زمان احتیاج دارید. یکی از بهترین منطقه هایی که فرهنگ آکادیا در آن زنده است، این روستاست که زبان آن ها فرانسویس است. بنای یادبود این روستا، تاریخ جالب مردم آکادیا را به نمایش می گذارد و در اینجا می توانید از مناظر طبیعی زیبا لذت برده و یا به طبیعت گردی و دوچرخه سواری بپردازید.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 475

به "10 روستای شگفت انگیز در کانادا" امتیاز دهید

4 کاربر به "10 روستای شگفت انگیز در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روستای شگفت انگیز در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید