سفر به هانوی ، آشنایی با جاذبه های گردشگری هانوی

به گزارش تور آلمان ارزان، با وارد شدن به خیابان های پر جنب و جوش هانوی، شما جوهره زندگی ویتنامی را درک خواهید کرد. پایتخت ویتنام، مرکز مالی رو به رشدی است که هنوز به شدت به فرهنگ سنتی پایبند مانده و سعی دارد تا هم ویتنام قدیم و هم ویتنام جدید را به طور همزمان نمایش دهد. محله های قدیمی پر است از جنب و جوش و حرکت فروشندگان خیابانی؛ کافه ها و رستوران های شلوغ؛ چشم انداز هایی معاصر و تنها عبور از یکی از خیابان ها در سفر به هانوی می تواند فعالیتی باشد که با آزاد کردن مقدار زیادی آدرنالین همراه می گردد. وقتی با ازدحام جمعیت احاطه می شوید، می توانید به محیط هایی آرام پناه ببرید. دریاچه هوآن کیئن محلی آرامش بخش است که دقیقا در داخل شهر واقع شده و معبد ادبیات و موزه اقوام، فرصت مناسبی برای بهره مندی از تاریخ غنی ویتنام فراهم می آورد. با خبرنگاران همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری هانوی آشنا شوید.

سفر به هانوی ، آشنایی با جاذبه های گردشگری هانوی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

محله های قدیمی هانوی

برای بسیاری از بازدید نمایندگان، جاذبه اصلی در سفر به هانوی، قدم زدن در خیابان های بخش باستانی و ناحیه قدیمی ویتنام است. در این کوچه های پر پیچ و خم و باریک، قلب تجاری شهر می تپد و تاریخچه آن به 1000 سال قبل بر می گردد. این خیابان های نیمه ویران که از جذاب ترین جاذبه های گردشگری هانوی می باشند، جایی هستند که معماری عجیب و غریب قرون وسطایی با هیاهوی صدای موتورسوارها، فروشندگان خیابانی، تجارت و خرید و فروش با هم ادغام شده اند. اگر با کنجکاوی نگاه کنید، در این منطقه معماری سنتی خانه مغازه ای، معماری غالب است. در این منطقه، فروشندگان معمولا در طبقه بالای مغازه هایشان زندگی می نمایند. این خانه مغازه ها ساختمان هایی بلند و باریک هستند که به صورت ردیفی در کوچه ها قرار گرفته اند. با رفتن به کوچه های فرعی، فرصتی عالی برای رهایی از ازدحام خیابان های شلوغ هانوی نصیبتان می گردد. همچنین در این کوچه ها، انواع غذاهای محلی به فروش می رسد و دستفروش ها انواع میوه ها و سبزیجات را به فروش گذاشته اند، همچنین انواع صنایع دستی و کالاهای تزئینی بودایی برای فروش عرضه می گردد. یادگاری از حکومت استعماری فرانسه دقیقا در مرکز شهر به چشم می خورد، کلیسای سن ژوزف در سال 1886 ساخته شده و نمونه خوبی از سبک معماری نئو گوتیک است. نمای بیرونی با دو برج نارک تزئین شده، در حالی که نمای داخلی با پنجره های شیشه بری شده تزئین شده است. ورودی اصلی کلیسا جز برای برگزاری عشا ربانی باز نمی گردد. در مواقعی جز عشا ربانی برای ورود به کلیسا باید از پشت کلیسا و به وسیله دفتر اسقف اعظم وارد کلیسا شوید.

دریاچه هوآن کیم

یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری هانوی، دریاچه هون کیم است که در بخش جنوبی بافت قدیمی شهر واقع شده است. مهم ترین جاذبه گردشگری این دریاچه، جزیره کوچکی است که معبد نگوک سون در آن واقع شده است و به وسیله یک پل قرمز می توان به این جزیره دسترسی پیدا کرد. این معبد به سه شخصیت تاریخی مهم ویتنام اختصاص دارد: لا تو، که به عنوان قدیس حامی طب مورد احترام است؛ دانشمند معروف وان کونگ؛ و ارتشبد قرن 13، ترن هونگ دائو، که با ارتش مهاجم مغول جنگید. جزیره کوچک دیگری در جنوب دریاچه واقع شده است که برج مستحکمی در آن قرار گرفته و از روی پل نمای زیبایی دارد.

معبد ادبیات

معروف ترین بنای مذهبی شهر که فضایی بسیار زیبا و آرامش بخش دارد، معبد کونفوسیوس است که در قرن 11 به عنوان دانشگاه ساخته شد. امروزه معبد ادبیات بنایی برای پاسداشت محققان کشور است. در قرون وسطی در این دانشگاه، ادبیات و فلسفه کونفوسیوسی تدریس می شد و در نزدیکی در ورودی می توانید نام دانشجویانی را که در این مکان تحصیل نموده اند، ببینید که بر روی ستون ها حکاکی شده است. در داخل، باغ های مینیاتوری به غرفه هایی منتهی می شوند و یک پاگودا حاوی مجسمه ای از کونفوسیوس واقع شده است که به خوبی مورد حفاظت قرار می گیرد.

مقبره هو شی مین

این مکان زیارتگاه بسیاری از مردم ویتنام است. این زیارتگاه مجموعه گسترده ای از باغ های شهر را شامل می گردد و مقبره هو شی مین و همچنین موزه ها و بناهای یادبود زیادی را در بر می گیرد که همگی از جاذبه های گردشگری هانوی هستند. بنای اصلی این مجموعه مقبره هو چی مین است که ساختمانی مرمری بوده و بدن مومیایی شده هو چی مین در یک حفاظ شیشه ای در آن قرار گرفته است. در این مجموعه موزه هو چی مین نیز واقع شده است که در بر گیرنده گلچینی از یادگاری های مربوط به هو چی مین و اطلاعات جالبی راجع به تاریخ انقلاب ویتنام است. بازدید از خانه هو چی مین هم می تواند جالب باشد. این خانه به شکل فوق العاده ای حفظ شده است. یک پاگودای ستونی شکل که حاصل بازسازی معبدی متعلق به قرن 11 است نیز در این مجموعه واقع شده. ساختمان اصلی این معبد در زمان استعمار فرانسه نابود شده بود.

موزه قوم شناسی ویتنام

موزه قوم شناسی ویتنام برای علاقه مندان به موزه ها و دوست داران تاریخ مکانی جالب خواهد بود. در موزه ویتنام هانوی با بناهای قوم شناسی که مجموعه های ارزشمند ملی را در بر می گیرند، داستان های مختلف مربوط به فرهنگ ویتنام توسط تیم مجربی که سرپرستی مجموعه را بر عهده دارند، نقل می گردد. در این مکان قومیت های کهن ویتنام در بناهایی که خانه ویتنام نامیده می شوندT با نمایش آثار هنری وصنایع دستی نظیر چوب کاری، فلزکاری و لباس های سنتی به بازدید نمایندگان معرفی می شوند. در باغی که خارج از ساختمان اصلی واقع شدهT نمایشگاه های مختلفی برگزار می گردد. در اینجا می توانید از خانه های روستایی که توسط اقلیت های مختلف بومی ویتنام در سرتاسر کشور مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین از آرامگاه گیارای بازدید کنید.

موزه زندان هوآ لو

موزه زندان هوآ لو که توسط دولت استعماری فرانسه در اواخر قرن 19 ساخته شده، در اصل از این مکان برای زندانی کردن انقلابیون ویتنام و مخالفان حکومت فرانسه استفاده می شد، اما در میان بیشتر توریست ها به عنوان مکانی که از آن برای زندانی کردن اسرای آمریکایی در طول جنگ ویتنام استفاده می شد، شناخته شده است. معروف ترین خارجی که در این زندان محبوس بوده، جان مک کین است. این زندان شامل سلول های انفرادی، بند های جمعی و حیاط است. گیوتینی که فرانسوی ها از آن استفاده می کردند نیز در معرض دید تماشاچیان قرار گرفته است. اطلاعات فراوانی در خصوص درگیری طولانی ویتنامی ها علیه حکومت استعماری فرانسه وجود دارد که همراه با جزئیات در این زندان نگهداری می شوند. دو اتاق مربوط به اسرای آمریکایی است که در این زندان محبوس بودند، همچنین فیلم مستندی از اسرای آمریکایی و آزادی آن ها و یادگاری هایی از زندانی ها در این مکان به نمایش گذاشته می گردد.

تئاتر عروسکی آبی

تئاترهای عروسکی آبی در هانوی نمونه عالی از هنر و سرگرمی سنتی ویتنام و از جاذبه های گردشگری هانوی است و اگر بچه های کم سن و سال دارید، تماشای این نمایش ها سرگرمی عصرگاهی خوبی برایتان خواهد بود. این شکل از هنر باستانی ابتدا در روستاهای ویتنام و در طول باران های موسمی زمانی که شالیزار ها زیر آب فرو می رفتند، برگزار می شد، اما امروزه عمدتا این نمایش ها در استخرهای ویژه ای که برای این کار ساخته شده اند، برگزار می گردد. این نمایش ها معمولا بر افسانه های محلی مشهور تمرکز دارد و توسط یک گروه عروسک گردان و با استفاده از ابزار های سنتی ویتنامی اجرا می گردد. هانوی مرکز اصلی تئاتر های عروسکی آبی است و هر روز 5 نمایش در تئاتر عروسکی آبی شهرداری به اجرا در می آید. در سفر به هانوی، دیدن این تئاترها را از دست ندهید.

موزه تاریخ جنگ

در حیاط بیرونی این موزه گلچینی از مجموعه اسلحه ها و ماشین آلات نظامی مانند هواپیما ها و تانک های فرانسوی و آمریکایی و هواپیماهای جنگی مربوط به شوروی سابق به نمایش گذاشته شده است. در داخل ساختمان اطلاعات زیادی در خصوص جنگ با آمریکا و فرانسه وجود دارد. همچین نمایشگاه تسلیحات برای علاقه مندان به تاریخچه ویتنام در قرن بیستم تدارک دیده شده است. بسیاری از بازدید نمایندگان معتقدند که پنل های اطلاعات به خوبی تنظیم نشده اند و جذاب ترین بخش موزه برای آن ها در سفر به هانوی، چشم انداز حیاط و هواپیماهای اطراف برج هاست.

موزه هنرهای زیبا

دوست داران هنر و موزه گردی، برای دیدن این مجموعه زیبا از آثار هنرمندان ویتنامی که دوران ما قبل تاریخ تا آثار هنرمندان معاصر در بر می گیرد، قطعا در سفر به هانوی احتیاج به توقفی طولانی در این موزه دارند. بعضی از این گنجینه های با ارزش عبارتند از سفال ها و سنگ های قیمتی متعلق به سلسله تران و سلسله دیناستی، مجسمه های بودا متعلق به سلسله مک و لی و مجسمه های پیچیده ای از الهه گوآن یین. همچنین مجموعه گسترده ای از کارهای سرامیکی مربوط به قرن 11 و 12 و گالری مهمی از هنرهای مردمی در این موزه نمایش داده می گردد.

دژ امپراطوری

دژ امپراطوری هانوی پایگاه حیاتی قدرت نظامی این منطقه بوده و تا قبل از سال 1960 و شروع جنگ ویتنام نقش استراتژیک و مهمش را حفظ نموده بود. این بنا در سال 2010 به خاطر نقش مهم و طولانی مدتی که در گذشته هانوی داشت، در سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. باستان شناسان و کارشناسان پس از پیدا کردن پایه های کاخ های قدیمی در این مکان تاریخچه این مکان را بیش از 1000 سال تخمین زدند. همچنین در این مکان پناهگاهی متعلق به دوره جنگ ویتنام وجود دارد که در آن نقشه ها و برنامه های نظامی نمایش داده می شوند.

دریاچه غربی

تای هو یا دریاچه غربی بزرگترین دریاچه هانوی است و خط ساحلی آن 15 کیلومتر امتداد دارد. بسیاری از مردم برای پیاده روی یا دوچرخه سواری از این جهت ساحلی استفاده می نمایند و در جهت ورزش می نمایند، اما دو معبد زیبا نیز در این نزدیکی وجود دارد. پاگودای تای هو معبدی بسیار زیباست و به الهه مادر اختصاص دارد. پاگودای Trấn Quốc یکی از قدیمی ترین معابد ویتنام است (هر چند بارها بازسازی شده است). برای اکثر مسافران در سفر به هانوی، دریاچه غربی مکانی عالی برای دیدن منظره ای از هانوی مدرن و جدید است. در این مکان می توانید انواع غذاهای دریایی تازه را در رستوران هایی که نزدیک دریاچه واقع شده اند، میل کنید. دریاچه غربی در کنار خیابان Thuy Khue واقع شده است.

خانه خاطرات

هر کسی در خصوص نحوه زندگی ای که مردم هانوی در کودکی داشتند، کنجکاو است، حتما باید در سفر به هانوی، به خانه خاطرات سری بزند. این خانه که به خوبی بازسازی شده، خانه یک بازرگان معمولی بوده و با وسایل روزمره و عتیقه هایی مربوط به چند قرن گذشته پر شده است. خانه از ویژگی های معماری سنتی برخوردار است و بر اساس سنت قدیمی فنگ شوی ساخته شده، به طوری که انرژی به خوبی در خانه جریان پیدا کند. در بعضی از اتاق ها می توانید از صنایع دستی و کارهای سنتی و خوشنویسی ها دیدن کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 356

به "سفر به هانوی ، آشنایی با جاذبه های گردشگری هانوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به هانوی ، آشنایی با جاذبه های گردشگری هانوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید