15 طرح گردشگری در قم افتتاح می گردد، احتیاج به 20 هزار تخت اقامتی

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران ، عیسی رضایی در نشستی خبری که قبل از ظهر دوشنبه به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم برگزار گردید به افزایش ورود زائران به استان قم طی چند ماه اخیر و در پی توافق هسته ای اشاره و اعلام کرد: رشد سفر زائران خارجی بخصوص از کشورهای حوزه خلیج فارس به قم افزایش چشمگیری داشته به گونه ای که ظرفیت های اقامتی استان کاملا تکمیل شده است.

15 طرح گردشگری در قم افتتاح می گردد، احتیاج به 20 هزار تخت اقامتی

اگر علاقمند به سفر با بهترین مسافرت به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی بابیان اینکه نزدیک به نیمی از مسافرانی که به قصد زیارت وارد کشور می شوند حتماً به قم سفر می نمایند، ادامه داد: به دلیل موقعیت خاص این استان سالانه 20 میلیون زائر و مسافر به این شهر سفر می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم موضوع گردشگری را فرا بخشی عنوان و با تأکید بر اینکه نهادهای مربوطه نیز در این زمینه باید فعالیت خود را نشان دهند، ادامه داد: طبق آنالیز های اجرا شده 28 سازمان و اداره در بحث فراهم کردن زیرساخت های گردشگری دخیل هستند که در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

افزایش 100 درصدی اعتبارات در سال 93

وی در ادامه به اعتبارات میراث فرهنگی طی سال های 92 و 93 اشاره نمود و بیان داشت: اعتبارات عمرانی این نهاد در سال 92 میزان 235 میلیون تومان بود که این رقم در سال 93 با افزایش 100 درصدی به رقم 565 میلیون تومان افزایش داشت.

رضایی، اعتبارات ابلاغی در سال 92 را نیز مبلغ 2 میلیارد و 610 میلیون تومان عنوان نمود که این رقم در سال 93 به 2 میلیارد و 888 میلیون تومان افزایش داشته است.

وی مرمت، احیا و بازسازی بعضی از آثار میراث فرهنگی را در سال 93 مورد اشاره قرارداد و اعلام کرد: مرمت و احیای کاروانسرای تینوج، محوطه تاریخی قلی درویش، ساماندهی و مرمت بعضی از خانه های تاریخی استان و همچنین بازسازی بازار بزرگ قم و گذرخان ازجمله اقدامات انجام شده است که در سال 94 نیز پروژه هایی ماند گازرسانی به منطقه گردشگری صبا، کاوش های تپه قلی درویش و ... در سال 94 صورت گرفته است.

آژانس های مسافرتی قم در بحث تورهای گردشگری اماکن تاریخی استان فعالیت چندانی ندارند

رضایی در ادامه به بحث بازدید توریست از آثار تاریخی قم اشاره و به عدم همکاری آژانس های مسافرتی در این زمینه اشاره نمود و ابراز داشت: 56 آژانس مسافرتی در قم فعال است که این آژانس ها در زمینه برگزاری تور برای گردش توریست ها در استان فعالیت چندانی ندارند و همین امر موجب شده تا اماکن و آثار تاریخی استان قم مغفول بماند.

وی در ادامه به ثبت 350 اثر تاریخی قم اشاره و ابراز کرد: هزار اثر نیز در استان شناسایی شده است که در بحث مرمت و بازسازی این آثار اولویت با بناهایی است که در معرض خطر ریزش بوده و احتیاجمند سرعت در بازسازی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم همچنین بابیان اینکه 12 منطقه در قم نیز به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است، ادامه داد: سرمایه گذار برای بعضی از این مناطق انتخاب شده و برای بعضی دیگر نیز مانند دریاچه حوض سلطان، منطقه طایقان و کهک در سال جدید مناقصه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به حضور 15 هزار هنرمند صنایع دستی در سطح استان اشاره و اعلام کرد: استان قم در زمینه فراوری و آموزش صنایع دستی جزو استان های سرآمد در کشور است اما متأسفانه در زمینه بازاریابی نتوانسته فعالیت چشمگیری داشته باشد و در این زمینه استان با مشکل روبرو است.

رضایی احداث بازارچه های دائمی برای ارائه آثار صنایع دستی استان قم را مورد تأکید قرارداد و ابراز داشت: در این زمینه احتیاجمند همکاری سایر نهادها هستیم و مناطقی در شهر قم را نیز برای احداث بازارچه های صنایع دستی پیشنهاد داده ایم که امیدواریم با موافقت روبرو گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم به فعالیت های بخش گردشگری این استان نیز اشاره و بابیان اینکه اولویت استان قم گردشگری زیارتی است، گفت: در حال حاضر 9 هزار تخت، 104 هتل، هتل کاشانه و مسافرخانه، 150 خانه مسافر مجوز دار و 110 مجتمع گردشگری، تفریحی و توریستی و 56 آژانس مسافرتی در استان قم فعالیت دارند.

استان قم احتیاجمند 20 هزار تخت اقامتی است

وی با تأکید بر اینکه احتیاج استان بیش از این مقدار است، گفت: باید تخت های استان به 20 هزار تخت افزایش یابد و در حال حاضر 39 هتل از یک الی پنج ستاره جمعاً به مبلغ 457 میلیارد تومان در حال ساخت است که راه اندازی این مراکز حدود 20 هزار شغل در استان ایجاد می نماید و پنج هزار تخت بر تخت های اقامتی استان افزوده می گردد.

رضایی به افتتاح پروژه های این اداره در هفته دولت اشاره و گفت: جمعاً 15 پروژه با اعتبار سه میلیارد 400 میلیون تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد که یک مجتمع بین راهی و سه هتل ازجمله این پروژه ها است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 884

به "15 طرح گردشگری در قم افتتاح می گردد، احتیاج به 20 هزار تخت اقامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 طرح گردشگری در قم افتتاح می گردد، احتیاج به 20 هزار تخت اقامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید