200 شرکت دانش بنیان برای برطرف نیازهای صنعت آبزی پروری به میدان آمدند

به گزارش تور آلمان ارزان، فعالان فناور صنعت آبزی پروری دور هم جمع شدند تا برای برطرف نیارها و چالش های این صنعت راهکارهای فناورانه و دانش بنیان ارائه گردد.

200 شرکت دانش بنیان برای برطرف نیازهای صنعت آبزی پروری به میدان آمدند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با هدف برطرف احتیاج های شرکت های فعال در حوزه آبزیان اقدام به برگزاری رویدادی با اسم ارائه احتیاجهای فناورانه حوزه آبزیان کرد. این رویداد از سلسله رویدادهای ارتقای تاب آوری و رقابت پذیری زنجیره های ارزش و با هدف شبکه سازی میان شرکت های دانش بنیان و صنایع راهبردی کشور است تا در نهایت به یاری فناوری های نوین شاهد تامین امنیت موادغذایی و افزایش فراوریات در این حوزه باشیم.

در این رویداد 7 شرکت از صنایع مختلف از جمله شرکت های نیکسا، کشت و صنعت مکران، آبزیان آسیا، اتحادیه فراوری و تجارت آبزیان، پرورش ماهی عباسی دلوئی، تکثیر میگو سندرف جاسک وآرمان جنوب (تحفه)، در حوزه آبزیان احتیاجهای فناورانه خود را ارائه دادند و 200شرکت دانش بنیان هم این احتیاجها را دریافت کردند.

عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در این برنامه گفت: برای قرار گرفتن تمام فرایند های مرتبط با فراوری در طول زنجیره ارزش احتیاجمند تلفیق فرایند فراوریات با فناوری های نوین در بیشتر حوزه ها مانند کشاورزی سنتی و شیلات خواهیم بود. زیرا در صورت نبود پردازش های فناورانه در عرصه فراوری امکان قرار گرفتن در جهت توسعه و افزایش فراوریات را نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حوزه آبزی پروری باید به چند موضوع از جمله صید و صیادی و بعلاوه آب های داخلی و فراهم بودن زیرساخت ها برای فراوری هرچه بیشتر توجه داشت.

گلشاهی با اشاره به این که باید نگاه ویژه ای برای افزایش فراوریات در حوزه آبزیان داشت، گفت: هرچند آب های شور ولمیزرع ساحلی هم بخشی از منابع آبی کشور هستند اما امکان استفاده از آن ها برای پرورش آبزیان امکان پذیر نیست بنابراین ضروری است تا قبل از آغاز فراوری، بسترسازی و زیرساخت های لازم برای استفاده از چنین منابعی در دستور کار قرار گیرد.

وی بعلاوه اعلام کرد: طی چند سال گذشته در معاونت علمی،الویت بندی های برای توجه به بعضی حوزه های خاص و گلوگاهی کشور از جمله حوزه های صنعت و کشاورزی اجرا شده است تا براساس این الویت ها به برطرف مسائل شرکت های دانش بنیان و بعلاوه چالش های کشور در هریک از این حوزه ها بپردازیم، که با ایجاد مسائل ارزی و روبرو شدن کشور با چالش واردات نهاد های کشاورزی اجرای این طرح با قوت بیشتری پیگیری شد.

به گفته این فعال فناور، ارتقای تاب آوری برای شناسایی و برطرف احتیاج های گلوگاهی و استراتژی جامعه و همچین ارتقای رقابت پذیری بین المللی به وسیله توسعه صادرات کالاها و خدمات دارای ارزش افزوده از جمله دستاوردهای پیروز الویت بندی برای برطرف احتیاج های جامعه است. تا به امروز، به 40 حوزه درصنایع مختلف برای برطرف چالش ها و نقاط گلوگاهی براساس زنجیره ارزش ورود نموده ایم. در تلاشیم تا از این طریق نقش علم و فناوری را در حوزه های صنعتی کشاورزی پررنگ تر کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2045

به "200 شرکت دانش بنیان برای برطرف نیازهای صنعت آبزی پروری به میدان آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 شرکت دانش بنیان برای برطرف نیازهای صنعت آبزی پروری به میدان آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید