6 چیزی که نمی دانستید مو های زائد صورت را بیشتر می نمایند

به گزارش تور آلمان ارزان، صورت اغلب زنان از مو های نازکی پوشیده شده، اما بعضی زنان ممکن است متوجه رویش مو های ضخیم تر و تیره تری روی صورت خود شوند. به این حالت پُرمویی یا هیرسوتیسم (Hirsutism) گفته می گردد و زنانی که به آن دچارند مو های ضخیم تر و بیشتری روی صورت و بدن خود دارند. گرچه راه های متعددی برای خلاصی از مو های زائد صورت وجود دارد، اما پیشگیری و پرهیز از بعضی عوامل تأثیرگذار هم می تواند رشد این مو ها را کمتر کند.

6 چیزی که نمی دانستید مو های زائد صورت را بیشتر می نمایند

در ادامه با چند عامل پنهان مؤثر در رشد مو های زائد صورت آشنا خواهیم شد.

1- حواس تان به اندازه BPA ای که در معرض آن قرار دارید نیست

همان فیش های به ظاهر بی ضرری که هنگام خرید دریافت می کنید، شما را در معرض BPA یا همان بیسفنول A قرار می دهند که یک اخلالگر قوی غدد درون ریز است و می تواند هورمون ها را تحت تأثیر قرار دهد. اندازه BPA فیش های خریدی که معمولاً در فروشگاه ها دریافت می کنیم، 250 تا هزار برابر بیشتر از اندازه BPA موجود در غذا های کنسروی است.

بدن می تواند این ماده شیمیایی خطرناک را به وسیله پوست جذب کند که پس از ورود به بدن می تواند سلامت باروری و دستگاه غدد درون ریز بدن را تحت ثأثیر قرار دهد، امری که ممکن است منجر به رشد مو های ناخواسته گردد. BPA در محصولات مختلف از جمله بطری های آب، دستمال سفره و دستمال توالت هم وجود دارد، اما تولیدنمایندگان زیادی هم هستند که آن را از محصول خود حذف می نمایند که این امر با عبارت BPA-free (فاقد BPA) بر روی محصول ذکر می گردد.

2- فرصت ورزش کردن ندارید

حتی اگر زندگی شلوغی دارید هم با اختصاص مقداری زمان به ورزش کردن می توانید به کاهش مو های زائد صورت خود یاری کنید. داشتن اضافه وزن احتمال رویش مو های ناخواسته بر روی چانه یا پشت لب را بیشتر می نماید. آغاز تدریجی ورزش با انجام ورزش های هوازی با فشار کم یا میانه مانند شنا یا دویدن می تواند به کنترل رشد مو های زائد صورت یاری کند.

3- زیاد ماهی می خورید

گنجاندن مقداری ماهی چرب در رژیم غذایی خود روشی عالی برای دریافت بیشتر پروتئین است، اما مصرف زیاد آن می تواند باعث رشد مو های زائد گردد. مصرف ماهی های چرب مانند سالمون و ماهی خال مخالی سطح هورمون تستوسترون در زنان را بالا می برد و وقتی اندازه این هورمون در بدن بالاتر از حد طبیعی باشد، این امر می تواند به رشد مو های ناخواسته بیانجامد.

4- نمی توانید روز خود را بدون قهوه آغاز کنید

اگر نمی توانید به آغاز روز خود بدون نوشیدن یک لیوان قهوه حتی فکر کنید، باید بدانید که مصرف زیاد قهوه می تواند سطح هورمون تستوسترون را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده مصرف منظم قهوه به مدت تنها 4 هفته می تواند اندازه تستوسترون را در بدن بالا ببرد. اگر آمادگی ترک قهوه صبحگاهی تان را ندارید، از قهوه بدون کافئین یا قهوه فوری بهره ببرید که از کافئین کمتری برخوردارند.

5- مضطربید

ما در دنیایی پرشتاب زندگی می کنیم که دوری از اضطراب در آن تقریباً غیر ممکن است. تجربه گهگاه اضطراب امری طبیعی است، اما داشتن اضطراب مداوم می تواند تعادل هورمونی طبیعی بدن را تحت تأثیر قرار دهد. برهم خوردن تعادل هورمون ها بر سلامت کلی اثر می گذارد و می تواند به رشد مو های ناخواسته سرعت بیشتری دهد.

6- خواب کافی ندارید

نداشتن خواب کافی می تواند اثری جدی بر سلامت شما داشته باشد و هورمون هایتان را دچار اختلال کند. برای جلوگیری از رشد مو های زائد صورت، باید دست کم 7 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2505

به "6 چیزی که نمی دانستید مو های زائد صورت را بیشتر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 چیزی که نمی دانستید مو های زائد صورت را بیشتر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید