با شماری از غذاهای محلی معروف شانگهای آشنا شویم

به گزارش تور آلمان ارزان، ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین غذاهای محلی شانگهای آشنا کنیم؛ شهری که گزینه های آشپزی بسیاری را به ما ارائه می دهد. در شانگهای همه جا مناسب جشن دریافت بوده و می توان به راحتی به غذاهای محلی معروف شانگهای دست یافت. با ما همراه شوید تا شما را به دنیایی از طعم و مزه های متفاوت در شانگهای ببریم.

با شماری از غذاهای محلی معروف شانگهای آشنا شویم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شیائولونگبائو

این غذا را در اول لیست بهترین غذاهای محلی شانگهای قرار دادیم، زیرا هیچ فهرستی از غذاهای مورد علاقه ما نمی تواند بدون شیائولونگبائو باشد. دامپلینگ که هوشمندانه سوپ خود را در بسته بندی های ظریف و شنماینده پنهان نموده، در این شهر به یک تعصب فرهنگی شباهت یافته است. حتی با اینکه این سوپ دهان و زبان تازه واردها را می سوزاند اما، نمی توانیم بدون این غذای کلاسیک در این شهر دوام بیاوریم.

دی شویی دونگ

گوشت های دنده همانقدر که نرم بوده، تازه نیز هستند و با قرار دادنشان در سس سویا شیرین می شوند، به حدی که طعم دهنده های دیگر گوشت دنده حتی به گرد پای این سس هم نمی رسند. حالا که استخوانهای کوچک در این طعم دهنده های متنوع وجود ندارند، رایحه خوش این مورد از غذاهای محلی معروف شانگهای می تواند در عرض چند ثانیه به مشام برسد.

بادمجان برشته شده

تعداد کمی از افراد قبل از آمدن به چین بادمجان را دوست دارند اما، در اینجا تقریبا همه عاشقش می شوند. بادمجان با سس سویا، سرکه، سیر، زنجبیل، شکر، فلفل چیلی و گاهی اوقات حتی گوشت خوک سوخاری شده و خوراک بادمجان که مورد علاقه بسیاری از افراد بوده، به گزینه ای اصلی در منوی بسیاری از رستوران ها تبدیل شده است. این مورد از بهترین غذاهای محلی شانگهای ترکیب کاملی از شوری، شیرینی و طعم و مزه بوده و ما با خوردن آن احساس گناه نمی کنیم چون، گیاهی است.

قورباغه

لطفا احساس تهوع نداشته باشید. در زیر پوست نازک قورباغه، گوشتی وجود دارد که از همه لحاظ از مرغ بهتر است. گوشت قورباغه ارزان و فراوان در دسترس بوده و به دلیل همین ویژگی ها، ما متوجه شده ایم که تقریبا در هر رستورانی می توانیم قورباغه را امتحان کنیم.

ام پاولوا

این مورد از غذاهای محلی معروف شانگهای که نمای بیرونی آن خشک و ترد بوده، از درون مانند پر نرم است و زمانیکه آغاز به خوردنش می کنید، نمی توانید باور کنید که سفیده تخم مرغ بتواند تا این حد خوش طعم باشد. این خوراک که هواداران بسیاری دارد، یکی از بهترین غذاهای محلی شانگهای بشمار می آید.

صدف کبابی

شانگهای بهشت غذاهای دریایی بوده و در آن یک خیابان به صدف، صدف سیاه، دو کفه ای ها، خارچنگ و قارچ صدفی اختصاص داده شده است. هر فروشنده در شونینگ لو روش پخت متفاوتی با دیگران دارد. خوراک ها به طور کلی در این سه دسته جای می گیرند: صدف با سس لوبیای سیاه، صدف با روغن چیلی و سیر و صدف های تازه فرانسوی در سس پنیر.

غذای دریایی مورد علاقه خود را کشف کنید

اگر از بازار غذاهای دریایی توینگ چوان لو بازدید ننموده اید، همین الان به آنجا بروید. در این محل می توانید مهارتهای چانه زنی خود را امتحان نموده و آنها را بهبود دهید، زیرا گرسنگی انگیزه فوق العاده ای به شما می دهد! زمانیکه مجموعه ای از غذاهای دریایی تازه را انتخاب می کنید، می توانید غذای دریایی خود را به هر کدام از رستورانها ببرید. سرآشپزها آنها را برای شما می پزند و همان چیزی که می خواهید را به شما تحویل می دهند.

تونگزجی

تونگزجی یا جوجه جوان نام خنده داری است که با ترجمه از زبان محلی روی این غذا گذاشته شده است. تونگزجی ها که یکی از غذاهای محلی معروف شانگهای بوده، گوشت فوق العاده نرمی دارند و می توانند با فلفل سبز یا ادامامه سرخ شوند. از این غذا به عنوان سوپ دارویی نیز استفاده می گردد.

کباب توت فرنگی کاراملی

این کبابهای کاراملی که باقی مانده نسل کباب های شیرین هستند، با ظاهر توت فرنگی رسیده در فروشگاه های شانگهای اعلام می نمایند که بهار رسیده است. این توت فرنگی را در اوج فصل خود در ماه می بخورید. اگر خوش شانس باشید، یک فروشنده را پیدا خواهید کرد که قبل از چشیدن، آنها را در یک ظرف پر از شکر فرو می برد.

خرچنگ خام

اجازه ندهید این خرچنگ های نیمه شفاف و مغز نارنجی شما را بترسانند. خرچنگ مست که از خرچنگ های دریایی خال خالی درست شده را باید حتما امتحان کنید که گوشت آن مثل ساشیمی زیر دندان نرم می گردد و مغزش حالت خامه ای دارد.

توفوی بدبو

توفوی بدبو، یکی از بدبوترین غذاهای شهر بوده که حتما بینی شما را آزار می دهد. توفوی بدبو یکی از غذاهای محلی معروف شانگهای بوده که خارجی ها عاشقش هستند. توفوی سرخ شده و طعم دار شده با سس سویا و سس چیلی قرمز از بیرون ترد و از درون به طور عجیبی نرم است. شما می توانید این مورد از غذاهای محلی شانگهای را امتحان کنید.

سس ماست میسو

این سس مانند اکس تازی مایع است. اولین دفعه ای که سالاد نان لافا را امتحان کردیم، فورا معتاد سس ماست میسو شدیم. حالا هر وقت سالاد را سفارش می دهیم، برای سفارش دادن سس اضافه لحظه ای تامل نمی کنیم، زیرا می خواهیم تا جای ممکن نان لافای خود را در آن فرو ببریم. حرفهایی که در خصوص خوردن سالاد بخاطر سالم بودنش شنیده اید را فراموش کنید و این سالاد را بخاطر طعم فوق العاده اش امتحان کنید.

نقش دوفو

این غذا که یکی از بهترین غذاهای محلی شانگهای بوده، با طعمی تند درست می گردد و در بسیاری از رستورانها نیز می توان آن را پیدا کرد. در افسانه ها آمده که پیرزنی با صورتی پر از جای جوش به نام ماپو این غذا را برای اولین بار با هیوجائو (فلفل گل) درست نموده است. حتما آن را با یک کاسه برنج، یک لیوان عظیم شیر یا چینتائو سرد بخورید، زیرا این غذا بیش از اندازه تند بوده و به آن اعتیاد پیدا خواهید کرد.

نودل های خیابانی آخر شب

هیچ چیزی بهتر از یک کاسه سنگین دلچسب نودل خیابانی نمی تواند یک شب طولانی را به خاتمه برساند. این نودل ها با سبزی، جوانه ها، گوشت خوک، یک تخم مرغ و مقدار مناسبی نمک مونو سدیم گلومات یا شکر پخته شده و در هر زمان می توانید از خوردنشان لذت ببرید.

اردکهای کبابی آویزان

ما عاشق خرید یک پرنده و دادن آن به یک قصاب هستیم تا سریع کار آن را تمام کند و بدون وقفه استخوانها را جدا نموده و قسمتهای آب دارش را درون ظرف های پلاستیکی بگذارد. این اردک در سوپ و با نودل طعم فوق العاده ای دارد.

شین تای ران

نام شین تای ران برگرفته از یک آواز کلاسیک چینی در خصوص زنی مهربان است. در این مورد قلب مهربان همان مغز کیک برنجی بود، زیرا عناب های شیرین با موچی پر شده و با لعابی شیرین سرو می شوند. بیشتر رستورانهای شانگهای نمونه ای از آن را دارند.

نودل های با دست پخت مسلمانها

چه چیزی از سوپ نودل بهتر است؟ سوپ نودلی که پیشخدمت در مقابل چشمان شما درست می نماید! این نودل ها که به سرعت در یک آبگوشت آماده پخته می شوند، حتما در دل شما جا باز خواهند کرد. این توپ ها سریعا کش می آیند و پیچیده می شوند و سپس، دوباره کش می آیند تا زمانیکه نودل های نازک از آنها ساخته شوند.

ماهی آبپز شده با فلفل چیلی

بخش آبپز این غذا کمی غلط انداز بوده و منظور از آب در واقع همان روغن است. بخشهای نرم ماهی در یک کاسه عظیم روغن چیلی خوابانده و در برخی مواقع به همراه جوانه های لوبیا و چیلی قرمز خشک مخلوط می شوند. این مورد از بهترین غذاهای محلی شانگهای بین گردشگران در سالهای اخیر هواداران بسیاری برای خود دست و پا نموده است.

هونگشائو

عاشق هونگشائو هستید؟ پس شما هم نقطه مشترکی با رئیس رستوران آقای مائو و 90 درصد مردمی که تا به حال این مورد از غذاهای محلی شانگهای با سس سویا را امتحان نموده اند، دارید. این غذا که می تواند وعده اصلی شام باشد، به میزان قابل توجهی هر شب در خانه و رستورانهای شانگهای پخته می گردد.

خارچنگ

دوباره برای امتحان غذایی که مردم شانگهای در تابستان دیوانه آن می شوند، به شونینگ لو برمی گردیم. هوای بالای 35 درجه بدون ظرف های پر از خارچنگ هایی که با چیلی طعم دار شده اند و در کنار چینگتائو ارزان و سرد سرو می شوند، قابل تحمل نیست.

کباب ها

هرچه که قابل خوردن باشد، در شانگهای قابل کباب کردن نیز هست. صبحانه، ناهار، شام یا حتی کباب های سه نصف شب همواره خوش طعم و خوشمزه اند. کباب ماهی مرکب، گوشت بره یا حتی کباب لوبیا سبز جز محبوب ترین غذاهای شانگهای هستند.

شکلات داغ همزده به همراه مارشملوی خانگی

قبل از شکلات داغ همزده نمی توانستیم شکلات داغ خوبی در شانگهای پیدا کنیم، چه برسد به یک شکلات داغ به همراه مارشملوهای دوست داشتنی. با اینکه این شکلات داغ همزده از سمت برخی مشتریان نادیده گرفته شده اما، ما هنوز هم احساس نوستالژیکی به لیوان های مخصوص شکلات داغ غلیظ داریم.

ماهی دودی شانگهای

ما عاشق لباس های شیانجی تانگ هستیم اما، یکی دیگر از دلایل علاقه ما به این مکان، سرو مدرن ماهی دودی کلاسیک شانگهای بوده که آخر هفته ها در منوی صبحانه در کافه سرو می گردد. این ماهی سرد که با ظرافت سرخ شده، در سس قهوه ای رنگ شیرین و خوش نمکی خوابانده گشته و با دانه های کنجد بو داده تزئین می گردد.

تارت لیموی پائول

این تارت باور نکردنی است. تارت لیموی آب نباتی با شربت لیمو، تکه های یخ زده لیمو و خامه وانیلی هم زده درست شده و حتی کلوچه های کوچک لیمویی نیز در کنار آن سرو می شوند. با ضربه ای به پوسته آن، تارت دوست داشتنی و محتویات شیرین آن بیرون می آیند و فرآیند سه روزه درست کردنش تکمیل می گردد.

خرچنگ مودار

اینگونه خرچنگ بسیار محبوب است و زمانیکه حتی فصل خرچنگ مودار نیست، گونه های تقلبی زیادی از سخت پوستان به جای آن به فروش می رسند. اگر نمی دانید چطور باید این خوراک را بخورید و پوسته آن را جدا کنید، نترسید و از پیشخدمت یاری بخواهید.

پوره برنج

دیانگژی لو جایی است که همواره می توانید روی پوره هایش حساب کنید. چائوشان گائو جایی است که عاشقان پوره غذای دریایی حتما باید به آن سر می زنند. در این رستوران به شما اجازه می دهند تا غذایتان را در حالیکه در ظرف خود شنا می نماید، انتخاب کنید. سپس، آن را در یک ظرف سفالی عظیم می پزند و خاتمه پوره خامه ای خوشمزه شما آماده است.

پنکیک پیاز سبز

بهترین پنکیک های پیاز سبز آنهایی هستند که مادرعظیمها ساعت شش صبح از خواب بلند می شوند و با مخلوط کردن خمیر و ضربه زدن به این بینگ های کوچک آنها را درست می نمایند. اگر خوش شانس باشید و اول صبح به چنین افرادی برخورد کنید، حتما از آنها مقداری پنکیک پیاز سبز بخرید.

لوبیا سبزهای خشک سرخ شده

بسیاری از کسانی که به رستوران های شانگهای می فرایند، برای اضافه کردن کمی سبزیجات روی میز، یک بشقاب از این لوبیاهای خشک شده و سرخ شده خوشمزه را سفارش می دهند. این لوبیاها که با چیلی قرمز خوشرنگ و گوشت خوک مزه دار شده اند، با کمی سس سویا و روغن کنجد سرو شده و یکی از غذاهای محلی معروف شانگهای بحساب می آیند.

تارت های تخم مرغ پرتقالی

ما عاشق تارت های تخم مرغ پرتقالی هستیم و در شانگهای فروشگاه کیک لیلیان، بهشت این دسر فوق العاده محبوب هست. شعار آنها این است: ما احتمالا بهترین تارت های تخم مرغ شهر را داریم، چه کسی طاقت مقاومت در برابر این دسر شیرین را دارد؟ لیلیان تارت های تخم مرغ پرتقالی خوشمزه ای با پوسته ای نرم و نازک داشته که درون آن حالت ژله ای دارند. آنها در ساعات شلوغی در یک چشم به هم زدن به فروش می رسند.

در ادامه بخوانیدمعرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای خیابانی شانگهایمنبع: همگردی
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1323

به "با شماری از غذاهای محلی معروف شانگهای آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از غذاهای محلی معروف شانگهای آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید