9 SSD اکسترنال مقرون به صرفه که پاییز سال جاری می توانید خریداری کنید

به گزارش تور آلمان ارزان، این روزها SSD های اکسترنال که به منظور ذخیره سازی اطلاعات روانه بازار شده اند، سرعت و امنیت انتقال داده بالاتری نسبت به هارد دیسک ها دارند و از این رو نیز محبوبیت بسیار خوبی میان کاربران پیدا نموده اند. از آنجایی که SSDها اجزای مکانیکی متحرک ندارند، انرژی و برق به مراتب کمتری مصرف می نمایند و ابعاد و مقدار بسیار جمع وجورتری نسبت به هارددیسک ها دارند. بنابراین، اگر قصد دارید که سرعت پردازش و نقل و انتقال اطلاعات در سیستم شما به طرز قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند، خرید حافظه SSD باید جزء اولویت های شما باشد. با خبرنگاران در این مقاله همراه شوید تا شما را با 9 SSD اکسترنال مقرون به صرفه از برندهای مختلف با بودجه 2.5 میلیون تومان بازار آشنا کنیم.

9 SSD اکسترنال مقرون به صرفه که پاییز سال جاری می توانید خریداری کنید

اس اس دی اکسترنال نتاک مدل Z Slim ظرفیت 500 گیگابایت

اگر بودجه کافی برای خرید یک محصول باکیفیت و بادوام را دارید، به عنوان اولین گزینه خرید می توانید اس اس دی اکسترنال نتاک مدل Z Slim را مورد آنالیز قرار دهید.

حافظه SSD اکسترنال نتاک مدل z slim با طراحی منحصر به فرد و خاص خود یکی از سبک ترین و کوچک ترین هاردهای موجود در بازار است که سنگینی وزن آن صرفاً به 50 گرم می رسد و سرعت بسیار بالایی هم دارد. این حافظه قابلیت اتصال به لپ تاپ و پی سی، موبایل، پلی استیشن و ایکس باکس را دارد و این کار را با استفاده از رابط USB 3.2 به خوبی انجام می دهد.

سرعت خواندن اطلاعات این محصول 500mb/s و سرعت نوشتن اطلاعات آن نیز به 450mb/s می رسد که 4 برابر سرعت هارد معمولی است. یک عدد آداپتور و کابل USB-A به USB-C در پک این محصول با ظرفیت 500 گیگابایتی وجود دارد که با استفاده از این دو به راحتی می توانید آن را به لپ تاپ و گوشی هوشمند خود متصل کنید.

این SSD اکسترنال ارزان قیمت بازار با همه سیستم عامل های ویندوز 7 به بالا، Mac OS 10.6 به بالا و اندروید 5.0 به بالا سازگار است و میانگین عمر 1,5 میلیون ساعت را به کاربران ارائه می دهد. بدنه این محصول از پلاستیک مقاوم ساخته شده تا در برابر حوادث احتمالی از خود مقاومت خوبی نشان دهد. بعلاوه همراه این SDD یک کاور محافظ نیز به شما تقدیم می گردد تا در هنگام جابه جایی، این محصول آسیب نبیند.

اس اس دی اکسترنال ای دیتا مدل SD600Q ظرفیت 480 گیگابایت

محصولات ای دیتا آن قدر شناخته شده هستند که احتیاجی به تعریف از آن ها نباشد و این موضوع در خصوص حافظه SSD اکسترنال مدل SD600Q ظرفیت 480 گیگابایت این شرکت نیز به خوبی صدق می نماید.

این SSD اکسترنال ارزان ای دیتا در وزن بسیار سبک 60 گرمی و ابعاد جمع وجور در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز وارد بازار شده و محبوبیت بسیار خوبی میان کاربران مختلف پیدا نموده است. این محصول باکیفیت از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار است؛ به طوری که شرکت ای دیتا ادعا نموده که حافظه SD600Q با افتادن از ارتفاع 1.22 متری آسیب نمی بیند و توانسته است استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 را کسب کند.

این مدل جزو برترین حافظه های SSD اکسترنال ارزان مبتنی بر رابط USB 3.2 محسوب می گردد و به لطف فناوری 3D NAND، سرعت زیاد و امنیت بالایی دارد. این محصول قادر است با سرعت 440 مگابایت بر ثانیه اطلاعات شما را هم بنویسد و هم بخواند. بدنه این مدل از پلاستیک و سیلیکون ضد شوک ساخته شده و میانگین عمر مفید آن نیز 2 میلیون ساعت گزارش شده است.

بعلاوه این محصول با کلیه دستگاه های مختلف از جمله انواع لپ تاپ ها، تبلت ها، گوشی های هوشمند و کنسول های بازی سازگاری دارد. به لطف بدنه مقاومش، این محصول می تواند در بازه دمایی بین 5 تا 50 درجه سانتیگراد بدون هیچ مسئله ای به فعالیت بپردازد و بعلاوه صدای بسیار کمی نیز فراوری می نماید.

در مجموع، اگر به دنبال یک حافظه SSD اکسترنال قابل حمل و خوش قیمت هستید، SD600Q شرکت ای دیتا می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

اس اس دی اکسترنال سیلیکون پاور مدل PC60 ظرفیت 480 گیگابایت

SSD مدل PC60، یک محصول فوق العاده باکیفیت و خوش قیمت از سیلیکون پاور است که با ویژگی های بسیار خوبی که دارد توانسته رضایت کاربران زیادی را به خود جلب کند.

این محصول در ظرفیت های متنوعی متناسب با سلایق مختلف ارائه شده، اما این مدل 480 گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار کاربران قرار می دهد. اس اس دی اکسترنال سیلیکون پاور مدل PC60 به گونه ای طراحی شده که کاملا ضد ضربه است و در برابر خط وخش های احتمالی مقاومت خوبی را ارائه می دهد. یکی دیگر از مجذوب نمایندهیت هایی که این محصول به لحاظ ظاهری دارد این است که دارای ابعادی کاملا جمع و جور و وزن بسیار سبک 65 گرمی آن است؛ بنابراین می توانید به راحتی داخل جیب خود بگذارید و آن را حمل کنید.

این SSD اکسترنال ارزان قیمت بازار از فناوری 3D NAND Flash پشتیبانی می نماید و سرعت نوشتن و خواندن ترتیبی 500 و 540 مگابایت بر ثانیه را در دسترس کاربران قرار می دهد. البته به این شرط که این هارد را به وسیله کابلی که به همراه آن قرار گرفته است، به پورت USB 3.2 سیستم خود متصل کنید. یک نشانگر LED نیز روی بدنه این محصول تعبیه شده که آگاهی های لازم را به اطلاع کاربران می رساند. این محصول باکیفیت با بیشتر سیستم عامل ها نظیر ویندوز 8 به بالا، اندروید 6 به بالا و Mac OS 10.3 به بالا سازگاری دارد و از لحاظ مصرف انرژی، عملکرد بسیار مناسبی را ارائه می دهد.

اس اس دی اکسترنال ای دیتا مدل SC680 ظرفیت 480 گیگابایت

مدل SC680، یکی دیگر از محصولات باکیفیت شرکت ای دیتا است که همچون دو محصول قبلی از 480 گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره می برد، اما یک سری ویژگی های خاص نیز به کاربران ارائه می دهد که آن را به یک محصول پرطرفدار و ارزشمند میان کاربران تبدیل نموده است.

اول از همه باید به طراحی خوش دست با ضخامت 10 میلی متری و وزن فوق العاده سبک 35 گرمی آن اشاره کنیم که آن را برای حمل و نقل به گزینه خرید بسیار مناسبی تبدیل می نماید. این محصول ضد ضربه بوده، بی سر و صدا عمل می نماید و نسبت به دیگر درایو های اس اس دی اکسترنال مصرف انرژی کمتری نیز دارد. یکی از ویژگی های بسیار خوب این SSD اکسترنال ارزان ای دیتا مجهز بودن به درگاه USB-C است.

بهره گیری از این درگاه ، دیگر مانند USBهای قدیمی هنگام اتصال شما را آزار نمی دهد و از هر سمتی به راحتی قابل استفاده است. به لطف بهره مندی از رابط کاربری USB-C با تکنولوژی USB 3.2 نسل 2 این محصول باکیفیت سرعت فوق العاده خواندن و نوشتن 530 و 460 مگابایت در ثانیه را به کاربران ارائه می دهد و این سرعت حدود 6.5 برابر سریع تر از دیگر هاردهای اکسترنال به شمار می رود.

در واقع، با این حجم از سرعت، درایو SC680 ای دیتا می تواند یک فیلم با کیفیت 4K و حجم 10 گیگابایت را در زمانی کمتر از 20 ثانیه کپی کند که این آمار و ارقام فوق العاده است. تراشه های حافظه NAND این محصول نیز از نوع 3D NAND بوده و در برابر شوک یا لرزش مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد، بنابراین از داده های شما به خوبی محافظت می نماید. از همه مهم تر، می توان با خیال راحت این SSD اکسترنال ارزان ای دیتا را خریداری کرد؛ چرا که می توان این حافظه SSD اکسترنال را با خیال راحت به گوشی های موبایل، کنسول های بازی و صد البته تلویزیون های هوشمند متصل کرد.

البته باید اطمینان حاصل کنید که گوشی هوشمند اندرویدی شما از قابلیت OTG پشتیبانی می نماید. بعلاوه این محصول با سیستم عامل های ویندوز 8 به بالا و Mac OS 10.6 به بالا سازگاری دارد و هیچ مسئله ای از این بابت وجود ندارد. علاوه بر تمام این مزیت ها، این درایو SSD تقریبا عملکردی بدون صدا دارد و برای استفاده کاربران حساس به صدا، یک گزینه بسیار خوب خواهد بود.

اس اس دی اکسترنال ایسوس مدل ARION ظرفیت 256 گیگابایت

اس اس دی اکسترنال ایسوس مدل ARION، یکی از محصولات خوش قیمت و باکیفیت موجود در بازار است که فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر به شکل ظاهری این محصول توجه کنید، با طراحی منحصر به فرد آن روبرو می شوید که نسبت سایر محصولات معرفی شده مجذوب نماینده بصری بهتری دارد.

این محصول اگرچه نسبت به سایر SSDهای معرفی شده وزن سنگین 118 گرمی دارد، اما با این حال، شما به راحتی می توانید آن را درون کیف لپ تاپ خود حمل ونقل کنید. اگر از مشخصات ظاهری این SSD اکسترنال ارزان بگذریم، وجود درگاه های USB-Type-C و بعلاوه پورت USB 3.2 موجب شده تا کاربران خیلی راحت قادر به وصل کردن این محصول به سیستم خود باشند و به تبادل اطلاعات بین دستگاه ها بپردازند.

سرعت انتقال اطلاعات اکسترنال ایسوس مدل ARION، حدود 10 گیگابایت بر ثانیه است و میانگین عمر 1,5 میلیون ساعت را به کاربران ارائه می دهد. از لحاظ قابلیت های محافظتی، این محصول به لطف بدنه ساخته شده از جنس فلزش، عملکرد بسیار مناسبی دارد و در برابر شوک و یا لرزش تا حد بسیار زیادی می تواند دوام بیاورد. این حافظه اینترنال SSD از تمامی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک نیز پشتیبانی می نماید.

اس اس دی اکسترنال تویین موس مدل EliteDrive ظرفیت 512 گیگابایت

محصولات برند تایوانی تویین موس اگرچه شاید به میزان محصولات برند ای دیتا نام آشنا نباشند، اما کیفیت بسیار خوبی دارند و این موضوع را می توان از رضایت حدود 90 درصدی خریداران اس اس دی اکسترنال تویین موس مدل EliteDrive در خبرنگاران به خوبی فهمید.

این محصول وزن بسیار سبک 21 گرمی دارد که باعث می گردد برای کاربرانی که احتیاج به حمل و نقل کردن SSD اکسترنال با خود دارند، گزینه بسیار ایده آلی به شمار بیاید. بعلاوه نباید ابعاد بسیار جمع وجور این SSD را از قلم بیندازیم که بسیار خوش دست است. بدنه این محصول از فلز ساخته شده تا در برابر حوادث احتمالی از خود مقاومت خوبی نشان دهد. بعلاوه این محصول مقاوم در برابر شوک و لرزش است و ظرفیت 512 گیگابایتی آن نیز، فضای ذخیره سازی مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

اگر از ویژگی های مقاومتی این قطعه بگذریم، وجود درگاه های USB-Type-C و بعلاوه پورت USB 3.2 موجب شده تا کاربران خیلی راحت قادر به وصل کردن این محصول به سیستم خود باشند و به تبادل اطلاعات بین دستگاه ها بپردازند. این محصول به لطف پشتیبانی از فناوری 3D NAND، امنیت بالایی دارد و سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی آن نیز به 550 و 450 مگابایت بر ثانیه می رسد که از این لحاظ عملکرد مناسبی دارد. میانگین عمر مفید آن نیز یک میلیون ساعت گزارش شده است.

این حافظه SSD اکسترنال ارزان از تمامی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می نماید و از الگوریتم BBM برای شناسایی و حذف خطاهای دسترسی نیز بهره می برد. یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب این SSD، پشتیبانی از فناوری S.M.A.R.T است. اسمارت (S.M.A.R.T) بر عملکرد تمامی قسمت های هارد دیسک نظارت دارد و در هر لحظه آنالیز دقیقی را از سطح سلامت هارد دیسک انجام می دهد. چنانچه هارد دیسک دچار مسئله ای گردد این قابلیت به کاربر هشدار می دهد تا نسبت به برطرف ایراد و یا برداشتن اطلاعات خود از هارد دیسک اقدام کند. در مجموع، اس اس دی اکسترنال تویین موس مدل EliteDrive برای استفاده کاربران عادی، یک گزینه بسیار خوب خواهد بود.

اس اس دی اکسترنال سن دیسک مدل PORTABLE E30 ظرفیت 480 گیگابایت

هارد دیسک مدل PORTABLE E30 یکی از هاردهای اکسترنال خوب شرکت سن دیسک است که از لحاظ کیفیت ساخت و ویژگی های فنی، یک SSD فوق العاده خوب محسوب می گردد.

این محصول باکیفیت 480 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار شما قرار می دهد و به وسیله رابط USB 3.2 نیز به لپ تاپ یا کامپیوتر شما متصل می گردد. این SSD اکسترنال ارزان سن دیسک سرعت خواندن 520 مگابایت بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد که سرعت بسیار خوبی به شمار می رود. طراحی ارگونومیک این SSD به خوبی درون دست کاربران جای می گیرد و به لطف وزن سبکش نیز هیچ مسئله ای برای حمل و نقل کاربران به وجود نمی آورد. یک قلاب لاستیکی سخت نیز روی بدنه این محصول تعبیه شده که کاربران می توانند آن را به کیف یا حلقه کمربند خود متصل نمایند.

این محصول از لحاظ مقاومتی حرف زیادی برای گفتن دارد و اگر از ارتفاع دو متری سقوط کند، هیچ مسئله ای برای آن به وجود نمی آید و از اطلاعاتتان به خوبی محافظت خواهد نمود. میانگین عمر این حافظه SSD در حد 1.5 میلیون ساعت بوده و کاربران نگرانی از این بابت نخواهند داشت. این حافظه اینترنال SSD از تمامی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک نیز پشتیبانی می نماید.

اس اس دی اکسترنال توین موس مدل Portable SSD EliteDrive - Dark Grey ظرفیت 512 گیگابایت

اس اس دی اکسترنال توین موس مدل Portable SSD EliteDrive - Dark Grey در دسته هاردهایی با ظرفیت بالا یک انتخاب فوق العاده ارزشمند به شمار میرود چرا که قیمت آن بسیار ارزان تر از خیلی از مدل های دیگر در بازار است و از ویژگی های بسیار خوبی نیز پشتیبانی می نماید.

اگر جزو کاربرانی هستید که احتیاج به حمل و نقل هارد اکسترنال خود دارید، این محصول با وزن بسیار سبک 21 گرمی اش می تواند انتخاب بسیار ایده آلی برای شما باشد. بعلاوه باید به ابعاد بسیار جمع وجور 9 در 39.6 در 100 میلی متری این محصول نیز اشاره کنیم. از برترین ویژگی های این حافظه، قدرت و سرعت انتقال اطلاعات آن است. این SSD اکسترنال ارزان با دارا بودن USB 3.2 Type-C سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی 450 و 410 مگابایت بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد و می تواند در کمترین زمان اطلاعات را منتقل نماید.

درون پک این دستگاه، یک کابل USB-C به USB-A به همراه تبدیل USB-A به USB-C وجود دارد. بنابراین مسئله ای جهت اتصال به درگاه های USB معمولی و USB-C دستگاه های شما وجود ندارد. این محصول در برابر ضربه مقاوم است و می تواند در برابر خطرات متعددی که در طول یک روز ممکن است برای یک وسیله قابل حمل به وجود بیاید مراقبت کند. این محصول در برابر لرزش و شوک مقاومتی در حد G1500 دارد و میانگین عمر مفید آن نیز یک و نیم میلیون ساعت گزارش شده است.

این محصول از حافظه TRIM نیز پشتیبانی می نماید. به واسطه این قابلیت، سیستم عامل می تواند به حافظه ذخیره سازی از نوع SSD اطلاع دهد که از کدام داده ها دیگر استفاده نخواهد شد و می تواند آن ها را پاک کند. بدنه این حافظه از جنس آلومینیوم و دو سر ابتدا و انتهای آن از جنس پلاستیک فراوری شده و مجهز به کنترل نماینده SMI نیز است.

اس اس دی اکسترنال ای دیتا مدل SE730H ظرفیت 512 گیگابایت

اگر احتیاج به هارد SSD اکسترنال با فضای ذخیره سازی بالا دارید، اس اس دی اکسترنال ای دیتا مدل SE730H با ظرفیت 512 گیگابایت به خوبی می تواند به احتیاج شما پاسخ دهد.

این محصول باکیفیت ای دیتا حدود 33 گرم وزن دارد و از فرم فاکتور 2.5 اینچی بهره می برد. این SSD اکسترنال ارزان قیمت بازار در ابعاد 12.2 در 44 در 72.7 میلی متر فراوری شده و به لطف استفاده از فناوری 3D NAND، سرعت انتقال اطلاعات و امنیت بالایی دارد. حدبیشتر سرعت خواندن اطلاعات در این مدل از حافظه SSD اکسترنال برابر با 500 مگابایت در ثانیه و حدبیشتر سرعت نوشتن اطلاعات آن تا 450 مگابایت در ثانیه است که اندازه بالایی به حساب می آید.

این حافظه SSD اکسترنال ای دیتا در برابر آب، شوک و گردوغبار مقاوم است. علاوه بر این ها این هارد به استاندارد IP68 هم مجهز شده تا عملا با یک محصول ضد ضربه، ضد آب، ضد گرد و غبار و به طور کلی خراب نشدنی روبرو شده ایم. این SSD به وسیله درگاه USB-C نسل دوم به کامپیوتر و لپ تاپ شما متصل می گردد. بعلاوه برای استفاده از این محصول احتیاجی نیست که تنظیمات خاصی روی کامپیوترتان انجام دهید و به محض اتصال قابل استفاده خواهد بود.

SSD اکسترنال ارزان بازار؛ سخن پایانی

اگر هر چند وقت یکبار مجبور به انتقال اطلاعات از گوشی هوشمند یا کامپیوتر هستید، حافظه SSD اکسترنال می تواند با سرعت بالای خود در زمان شما صرفه جویی نموده و کار شما را ساده تر کند. در این مطلب به معرفی و آنالیز 9 SSD اکسترنال ارزان با بودجه 2.5 میلیون تومان بازار، اما باکیفیت پرداختیم تا با توجه به احتیاج و بودجه ای که برای خرید آن در نظر گرفته اید، دست به انتخاب برترین گزینه بزنید.

شما تجربه استفاده از کدام محصول معرفی شده را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این SSDهای موجود در این فهرست ارزش خرید بالاتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مهر 1402 بروزرسانی: 16 مهر 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2512

به "9 SSD اکسترنال مقرون به صرفه که پاییز سال جاری می توانید خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 SSD اکسترنال مقرون به صرفه که پاییز سال جاری می توانید خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید