آموزش تصویری نحوه پولیش چراغ خودرو

به گزارش تور آلمان ارزان، آسیب به هر یک از قطعات خودرو حتی به صورت جزئی احتیاج به آنالیز و برطرف دارد. به خصوص بخشی مانند چراغ خودرو که کدر یا مات شدن شیشه آن، جلوی پخش نور را می گیرد و در حین رانندگی در شب ممکن است خطرآفرین باشد. روش های مختلفی برای برطرف این مات شدن یا کدر شدن چراغ خودرو وجود دارد؛ اما برترین روش آن، استفاده از پولیش است. در این مطلب همراه باشید تا با نحوه پولیش چراغ خودرو به صورت اصولی آشنا شوید.

آموزش تصویری نحوه پولیش چراغ خودرو

شما می توانید برای خدمات واکس و پولیش خودرو در محل و بعلاوه سرویس کارواش سیار، درخواست خود را در وبسایت خبرنگاران ثبت کنید و پس از استعلام قیمت، در صورت تمایل، سفارش خود را نهایی نموده و از این خدمات ارزان بهره ببرید.

نکات کلیدی

  • پیش از شروع فرایند پولیش، چراغ های خودرو را خاموش کنید.
  • بعد از پولیش از موادی مانند واکس به عنوان یک لایه محافظ روی چراغ بهره ببرید تا مجدد کدر و مات نگردد.
  • در صورتی که لنز داخلی چراغ خودرو آسیب دیده، این فرایند جوابگو نیست و باید چراغ خودرو را تعویض کنید.
  • هنگام خرید سنباده به مقدار کدر یا مات شدن چراغ خودرو توجه کنید. هر چه عدد گریت آن بالاتر رود، سنباده نرم تر می گردد.

ابزارهای لازم برای پولیش چراغ خودرو

برای پولیش چراغ خودرو با روش های مختلف، به ابزارهای مختلفی احتیاج دارید. در واقع ابزارهای لازم برای اجرای این فرایند با توجه به نحوه پولیش چراغ خودرو معین می گردد. اکنون برای برطرف کدری چراغ ماشین و شفاف شدن چراغ های خودرو باید وسایل زیر را آماده کنید:

مواد شوینده

در اولین مرحله از این فرایند باید چراغ خودروها را به خوبی تمیز کنید. به همین علت به مواد شوینده ای مانند آب و صابون یا اسپری های مخصوص بدنه خودرو احتیاج دارید.

مشاهده هزینه کارواش در محل!

پولیش

برای برطرف کدری چراغ های خودرو به پولیش هم احتیاج دارید. این ماده لایه ای پلیمری روی چراغ ها ایجاد می نماید و جلوی خرابی آن ها را می گیرد. بعلاوه از چراغ در برابر اشعه UV هم محافظت می نماید. شما می توانید از پولیش برای طلق چراغ های جلویی و عقبی خودرو بهره ببرید.

دستمال نرم یا اسفنج

در مراحل پایانی برای تمیز کردن به یک دستمال نرم میکرو فایبر یا اسفنج احتیاج دارید. برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی چراغ ها و بدنه خودرو بهتر است پارچه دارای دوخت نباشد.

چسب کاغذی

از قلم نیاندازید که پیش از توجه به نحوه پولیش چراغ خودرو باید به آسیب ندیدن بدنه و رنگ خودرو هم دقت کنید. برای این کار به چسب کاغذی با ضخامت کم احتیاج دارید. این چسب را دور تا دور چراغ می چسبانید و بعد مراحل کار را شروع می کنید.

کاغذ سنباده

کاغذهای سنباده در گریت های متفاوتی به فروش می رسند که بر اساس این اعداد، نرم یا زبر هستند. برای پولیش چراغ خودرو به سنباده با گریت 1500 تا 3000 احتیاج دارید که نرم و برای پولیش چراغ خودرو، مناسب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مواد مورداحتیاج صفرشویی خودرو، پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی تجهیزات صفرشویی خودرو را مطالعه کنید.

نحوه پولیش چراغ خودرو در 6 مرحله

برترین راهکار برای پولیش چراغ خودرو، استفاده از ماده پولیش است؛ اما روش های دیگری هم وجود دارند که در ادامه شرح می دهیم. اگر شما هم قصد دارید نحوه پولیش چراغ خودرو را به صورت اصولی یاد بگیرید، باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • چراغ خودرو را با آب گرم و صابون بشویید.
  • بعد با آب شستشو دهید و اجازه دهید تا چراغ موردنظر به خوبی خشک گردد.
  • برای جلوگیری از ایجاد خراشیدگی روی بدنه خودرو و پریدن رنگ آن، اطراف چراغ را با چسب بپوشانید.
  • اکنون ورقه های سنباده را در آب خیس کنید و درست مانند شکل بالا، آن را روی چراغ خودرو بکشید.
  • اگر چراغ به شدت مات یا زرد شده است، کار را با سنباده های گریت 1500 شروع کنید و تا گریت 2500 ادامه دهید.
  • سپس سنباده دیگری را خیس کنید و همین کار را مطابق تصویر بالا به شکل عمودی (از بالا به پایین) انجام دهید.
  • بار دیگر چراغ را شستشو دهید و آن را به خوبی خشک کنید. گوشه ای از پارچه نرم را به ماده پولیش آغشته کنید. سپس با فشار محکم و به صورت دایره ای، پارچه را روی چراغ بکشید تا به خوبی صاف و شفاف گردد.
  • بعد از خشک شدن کامل پولیش، با استفاده از قسمت تمیز پارچه، چراغ را به خوبی تمیز کنید. سپس بعد از تمیز شدن می توانید همین فرایند را برای نقاطی که هنوز به صورت جزئی کدر است، انجام دهید.

اکنون که با نحوه پولیش چراغ خودرو آشنا شدید، این نکته را به خاطر بسپارید که رعایت مهم ترین نکات برای انجام این فرایند الزامی است. بعلاوه باید از ابزارهای باکیفیتی استفاده و تکنیک های پولیش چراغ خودرو را به درستی اجرا کنید. گاهی مات شدن چراغ به قدری زیاد است که نمی توان این کار را طی چند مرحله انجام داد و باید به دست یک متخصص سپرد.

ثبت سفارش کارواش سیار

آشنایی با 6 ماده خانگی برای پولیش چراغ خودرو

با کدر شدن چراغ خودرو، نه تنها زیبایی ظاهری خودروی شما از بین می رود، بلکه ایمنی شما حین رانندگی هم کاهش پیدا می نماید. برترین روش پولیش چراغ خودرو، همان روشی است که در بخش قبلی شرح دادیم.

اما چند راه دیگر هم برای این کار وجود دارند که نتایج بعضی از آن ها موقتی است. 6 ماده خانگی برای پولیش چراغ خودرو که می توانید امتحان کنید؛ عبارتند از:

  • جوش شیرین و سرکه
  • خمیر دندان
  • واکس ماشین
  • الکل
  • آب لیمو
  • فویل آلومینیومی

بیشتر بخوانید: کارواش سیار خبرنگاران (کارواش نانو)

برترین پولیش چراغ خودرو

نحوه پولیش چراغ خودرو برای هر یک از چراغ ها با توجه به شرایطی که دارند، فرق می نماید؛ اما برترین روش، استفاده از پولیش برای برطرف رنگ زرد و قسمت های مات شده چراغ خودرو است.

تونین، مفرا، پلی تاپ و سوناکس بعضی از برندهای محبوب پولیش در بازار هستند. البته با توجه به شدت مات شدن چراغ می توان از روش های تخصصی هم استفاده کرد. در این حالت، برترین پولیش چراغ خودرو برای شما، یاری گرفتن از افراد متخصص است. این افراد با ابزارهای تخصصی و تکنیک های ویژه ای، چراغ های خودروی شما را به خوبی جلا می دهند.

سخن پایانی

اگر چراغ های خودروی شما هم مات و کدر شده است، تمیز کردن آن ها اهمیت زیادی پیدا می نماید. در این مطلب نحوه پولیش چراغ خودرو با روشی مطمئن و اصولی را شرح دادیم. یادتان باشد برترین راهکار برای شفاف کردن چراغ ها در عقب یا جلوی ماشین، استفاده از پولیش است و هرگز هر روشی را امتحان نکنید.

اگر هم به وسایل لازم دسترسی ندارید یا در این فرایند خیلی متخصص نیستید، کافی است از افراد متخصص این کار یاری بگیرید. با ثبت درخواست خود در سرویس کارواش سیار خبرنگاران متخصصان به محل موردنظر شما اعزام می شوند و کار پولیش خودرو را به برترین نحو انجام می دهند.

بعلاوه می توانید به وسیله راه های درج شده در سایت با کارشناسان خبرنگاران در ارتباط باشید. اگر هنوز هم سوالاتی درباره نحوه پولیش چراغ خودرو دارید، در قسمت نظرات بنویسید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

آیا برطرف کدری چراغ ماشین با وایتکس امکان پذیر است؟

بله، از ترکیب مقداری لیمو ترش و وایتکس محلولی به دست می آید که باید با استفاده از پنبه، به برطرف کدری و زردی چراغ خودرو بپردازید. سپس با یک پنبه تمیز، چراغ را خوب خشک کنید.

آیا می توان از بخار استون برای چراغ ماشین و جلا دادن آن استفاده کرد؟

خیر، استفاده از بخار استون نه تنها باعث شفافیت نمی گردد. بلکه چراغ خودرو را تیره تر می نماید.

قیمت پولیش ماشین در خبرنگاران چقدر است؟

شما می توانید با ورود به صفحه واکس و پولیش خودرو در محل، قیمت دقیق را استعلام بگیرید.

دریافت خدمات کارواش سیار

دریافت خدمات کارواش سیار

منبع: آچاره
انتشار: 11 مرداد 1403 بروزرسانی: 11 مرداد 1403 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2534

به "آموزش تصویری نحوه پولیش چراغ خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تصویری نحوه پولیش چراغ خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید