آموزش 780 نفر از علاقه مندان و فعالان صنعت گردشگری استان مرکزی در سال 98

به گزارش تور آلمان ارزان، بیش از 780 نفر از علاقه مندان و فعالان گردشگری استان مرکزی در سال 98 آموزش دیدند.

آموزش 780 نفر از علاقه مندان و فعالان صنعت گردشگری استان مرکزی در سال 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سیدحسن حسینی معاون گردشگری استان امروز سه شنبه 26 فروردین ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: با توجه به سیاست های ابلاغ شده از سوی وزارتخانه در مورد ضرورت توجه به آموزش به عنوان زیرساخت لازم برای توسعه گردشگری و افزایش سطح خدمات و کیفیت ارائه آن و برای به روزرسانی دانش و مهارت افراد شاغل در صنعت گردشگری استان و همچنین تربیت نیروهای علاقه مند و متقاضی اشتغال در این صنعت، این دوره های آموزشی برگزارشده است.

او ادامه داد: در این مدت هشت دوره کوتاه مدت گردشگری، 19 دوره آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری برگزارشده است

معاون گردشگری استان مرکزی گفت: همچنین دو مرحله مصاحبه زبان انگلیسی ویژه فراگیران دوره های مدیر فنی و راهنمایان گردشگری در استان مرکزی برگزارشده است.

او افزود: آموزش در همه دوره ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و درده های اخیر نقش آموزش و بازنگری و نیز توسعه دانسته ها ازجمله ضرورت هایی است که همه دستگاه ها و بخش های دولتی بدان پرداخته و مورد اهمیت قرار می دهند.

حسینی بابیان اینکه برگزاری این دوره های آموزشی برای فعالان گردشگری به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان در مواردی ازجمله مشتری مداری، پذیرایی و آداب و رفتار حرفه است، افزود: در بحث آموزش ها برای دفاتر خدمات مسافرتی به مواردی ازجمله کیفیت و نوآوری پرداخته می گردد و در بحث راهنمایان تور آموزش داشتن رفتار حرفه ای و شرایط عبور از بحران های منطقه ای مهم است.

او توضیح داد: با استفاده از توان دو موسسه آموزش گردشگری، تعداد 709 نفر با گذراندن 19 دوره آموزشی، طی میانگین چهار ساعت آموزش در یک ساله گذشته گواهینامه های آموزشی معتبر از اداره کل استان دریافت نموده اند.

معاون گردشگری استان مرکزی افزود: تعداد 76 نفر دوره های کوتاه مدت را گذرانده اند که در امسال در آزمون شرکت خواهند کرد.

او گفت: این عملکرد با توجه به محدودیت های ایجادشده متأثر از شیوع ویروس کرونا و الزام به تعطیلی مراکز آموزشی گردشگری شد که آزمون دوره برگزارشده در امسال محقق خواهد شد.

حسینی افزود: با توجه به بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر الزام گذراندن دوره های مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری و همچنین کارکنان اقامتگاه های بوم گردی و ابلاغ آن در تابستان 98، یک موسسه آموزشی استان، با پیگیری به عمل آمده توانست مجوزهای جدید را از دفتر مطالعات و آموزش کشور اخذ نموده و نسبت به آموزش 44 نفر در رشته مدیریت عمومی و 30 نفر در رشته بلد محلی نفر در شش ماهه دوم سال 98 اقدام کند.

او یادآور شد: برگزاری دوره های ضمن خدمت شاغلان صنعت گردشگری استان، درس سمینارهای آموزشی و دوره های توانمندسازی فعالان گردشگری از شاخص ترین فعالیت های آموزشی در سال 98 بوده و در بین دوره های مصوب آموزشی، دوره های مدیر فنی دفاتر، راهنمایان گردشگری و مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، بیشترین متقاضی را داشته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1151

به "آموزش 780 نفر از علاقه مندان و فعالان صنعت گردشگری استان مرکزی در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش 780 نفر از علاقه مندان و فعالان صنعت گردشگری استان مرکزی در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید