از توصیه هایی تازه در رفتارهای سازمانی بشنوید

به گزارش تور آلمان ارزان، از رفتارهای سازمانی چقدر می دانید؟

سال نو میلادی شروع شده و نکاتی برای اینکه مدیران و صاحبان کسب و کار چگونه بتوانند در برهه ای نو رفتارهای سازمانی راهگشا و درستی داشته باشند، بدون شک می تواند مثمرثمر باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

از توصیه هایی تازه در رفتارهای سازمانی بشنوید
  • اهمیت عمل به توصیه ها وابسته به فضای فرهنگی است

در فرهنگ غربی، آن دسته از رهبران سازمانی که نمی توانند نصایح خودشان را عملی سازند، انگیزه کارمندان خود را به شدت تخریب خواهند کرد، اما تحقیقات نشان از آن دارد در فرهنگ های آسیایی این موضوع اهمیت کمتری برای کارمندان خواهد داشت. در حالی که فرهنگ های غربی تمایل دارند به ثبات بین گفتار و کردار ارزش بدهند، فرهنگ های آسیایی انعطاف پذیری و ظرفیت تنظیم گفتار و کردار با احتیاجهای هر موقعیت را می پسندند.

  • زمان گذاشتن برای تمرکز بر آینده

در پی این هستید که کسب وکاری که صاحبش هستید را رشد دهید؟ یکی از قدرتمندترین اقداماتی که می توانید برای رشد دادن کسب وکار انجام دهید، در عین حال ساده ترین کار نیز محسوب می گردد: برای تفکر در خصوص آینده زمان صرف کنید. مدیران ارشد، به ویژه در سازمان های موجود، زمان زیادی را صرف تمرکز بر آینده میان مدت تا بلندمدت نخواهند کرد. اگر شما استثنا هستید، احتمال اینکه نوآوری در مقایسه با سازمان های دیگر باعث رشد شما گردد، بیشتر خواهد بود.

  • احتیاج تیم های گوناگون به پیوندهای مشترک

آیا می خواهید عملکرد تیم های چندفرهنگی خود را در سال نو بالا ببرید؟ به عنوان یک رهبر سازمانی، باید پیوندهای مشترکی بین اعضای تیم بوجود آورده تا شرایط برای پیروزیت آنها فراهم گردد. این کار برای ایجاد اطمینان و حس مشترک ارزش و هویت که برای دستاوردهای تیمی ضرورت دارد، ضروری است.

  • اعتماد و درستی بعد از یک اشتباه

بعد از اینکه شرکت تان کار خطایی کرد، نحوه مدیریت ارتباطات با ذی نفعان بسیار اهمیت دارد. برای اینکه اعتماد مشتریان را بازیابید، از هر کانالی که می توان استفاده نموده تا در خصوص اهمیت درستکاری و اعتمادآفرینی برای ذی ن فعان داخلی و خارجی پیغام ارسال کنید.

  • اعتماد تیم های برنده به پیروزیت آینده

یک سازمان پیروز به منبع استعداد بزرگی احتیاج خواهد داشت؛ اما افراد استخدام شده با استعداد تنها به سازمان هایی خواهند پیوست و برای آنها موثر کار می نمایند که انتظار دارند در آنها تیم برنده باشند. یک رهبر سازمانی اعتماد به نفس یک تیم را پرورش خواهد داد: جذب هسته کلیدی استعداد بر دیگران اثرگذار است، منبع استعدادها را تقویت نموده و انتظارات از پیروزیت آینده را تعدیل می سازد. البته باید نسبت به بحران های اعتماد به نفس نیز آگاهی داشت.

  • در داده ها غرق نشوید

بسیاری از کارشناسان گفته اند که داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل های کسب وکار منبع بعدی مزیت رقابتی هستند، اما دچار اشتباه نشوید. اگر بیش از حد بر داده ها متکی باشید، در نهایت تصمیم های کند، بی تفاوت و بی نتیجه خواهید گرفت. رهبران سازمانی خوب ارزش ها و محدودیت های شواهد کمی را می دانند؛ آنها می دانند چه زمانی باید قاطعانه عمل نموده و چه زمانی به فراست خودشان مطمئن باشند.

  • احتیاج نوآوری به تفکیک، نه انزوا

در نظر گرفتن و رشد دادن یک مدل کسب وکار نو و مخل در واحدی جداگانه، روش خوبی برای کسب وکارهای موجود است تا خود را در برابر سیاست ها و واقعیت های کسب وکار هسته ای حفظ سازند. مثلا شرکت نستله این کار را با راه اندازی واحد نس پرسو (Nespresso) انجام داد. اما این تفکیک سازی به معنای منزوی سازی نخواهد بود. مکانیزم های یکپارچگی که به واحد نو امکان داده دانش، تخصص و دارایی های اولیه سازمان را در بازار نو بهره برداری نمایند، باید همچنان به وسیله سازمان به کار گرفته گردد.

  • درنظر گرفتن قضاوت به عنوان فاکتوری صریح در استخدام و ارزیابی

همه می دانند قضاوت کردن چقدر مهم است. (و مدیری که قضاوت نکند ترسو به شمار میرود)، اما تعداد بسیار کمی از رهبران سازمانی قضاوت را صراحتا جزو ویژگی های یک رهبر به شمار می آورند. یک علت آن این است که تعریف قضاوت کار سختی است. اگر این طور است، با توافق در خصوص اینکه قضاوت واقعا چیست، با مشکل روبرو خواهید شد. اگر توافقی وجود ندارد، در خصوص اینکه در ظرفیت قضاوت کردن در خصوص افراد چه چیزی نادیده گرفته شده، بحث و گفت وگو کنید. این کار باعث خواهد شد نقاط قوت و ضعف را بشناسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2225

به "از توصیه هایی تازه در رفتارهای سازمانی بشنوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از توصیه هایی تازه در رفتارهای سازمانی بشنوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید