18 پیشنهاد جذاب برای سفر ویتنام

به گزارش تور آلمان ارزان، ویتنام کشوری است که مردمش به جمله فقط شاد باشید. معتقدند. همین نگرش باعث شده که اگر در زندگی شان با سختی روبرو شدند دوام بیاورند. طبیعت نفس گیر و منحصر به فرد این کشور با مردم مهربانش گردشگران زیادی را برای دیدنش وسوسه می نماید. از آنجا که جاذبه های این شهر بی شمارند و در برنامه ریزی سفر ممکن است سردرگم شوید، لیستی از کارهایی که در کشور ویتنام می توان انجام داد تهیه کردیم.

18 پیشنهاد جذاب برای سفر ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

1. بازدید از هانوی، پایتخت ویتنام

هانوی دومین شهر بزرگ ویتنام و پایتخت امروزی کشور است. حدود هزار سال پیش چینی ها این شهر را کنار رودخانه سرخ ساختند. بعدها فرانسوی ها کنترل شهر را در دست دریافتد تا اینکه در دهه 1900 میلادی اوضاع سیاسی عوض شد و هوشی مینه رهبر کمونیستی ویتنام، هانوی را پایتخت خاطرنشان کرد. هانوی جایی است که در آن، زندگی و سازه های سنتی و مدرن را کنار هم می توانید ببیبنید. در پایتخت ویتنام جاذبه های بی شماری نهفته است. در مطلب 10 جایی که باید در هانوی ببینید بیشتر بخوانید.

2. بازار گردی و خرید ویتنام در شهر هانوی

بازارهای شلوغ و مراکز خرید زنجیره ای هانوی معروفند. به لطف سرعت بالای مدرنیزه شدن شهر، پاساژها و بوتیک های زیادی ساخته شدند. اما در این بین بازارهای سنتی خرید ویتنام در شهر هانوی (در فضای باز یا سرپوشیده) حسابی پرطرفدارند. هر چیزی می توانید در این بازارها پیدا کنید: غذاهای ویتنامی ارزان و خوشمزه خیابانی، صنایع دستی ساخته شده از بامبو و پوست درختان، کفش های چوبی، پارچه های ابریشمی اعلاء و وسایل تزئینی برای منزل.

پیشنهاد می کنیم برای خرید پارچه و لباس به سمت خیابان هانگ دا(Hang Da) بروید. در بازار هانگ دا می توانید لباس های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی را با قیمتی مناسب بخرید. پاساژهای هانوی بهترین گزینه برای عاشقان پوشاک مارک دار است.

.

3. بازدید از مجموعه هوشی مینه

یکی از مهم ترین جاذبه های هانوی مجموعه هوشی مینه است. بنای یادبودی هوشی مینه که شامل آرامگاه و موزه است در مرکز میدان Ba Dinh قرار گرفته است. برای ساختش از معماری بنای یادبود لنین در مسکو الهام گرفته شده، البته سبک معماری ویتنامی هم را در بنا می توانید ببینید. هوشی مینه اولین رئیس جمهور دموکرات ویتنام، ابتدا دنباله روی حزب کمونیست بود و بعدها تبدیل به رهبر کمونیستی ویتنام شد. مبارزاتش علیه نظام وقت کشور نتیجه داد و اولین نظام جمهوری دموکرات کشور را تاسیس کرد. هوشی در سال 1969 میلادی، در سن 79 سالگی در گذشت. البته قبل از مرگش دستور داد که بدنش را مومیایی نمایند. در بازدید از آرامگاهش حتما او را خواهید دید. البته اجازه عکس دریافت از آرامگاه و داخل بنا را ندارید. بازدید از این مکان قوانین خاص خود را دارد؛ مثلا حق ندارید دست توی جیب هایتان کنید و در بنا بچرخید. این کار نوعی بی احترامی به هوشی مینه است.

4. دیدار از معبد تک ستونی

معبد تک ستونی (One pillar pagoda) مکان دیگری است که در پایتحت ویتنام باید بازدید کنید. امپراطور LyThai Tong فرزندی نداشت. یک شب خواب دید که بودیستاوا خدای بخشش پسری به او داده آن هم از زنی روستایی. امپراطور با دختری روستایی ازدواج کرد و صاحب پسری شد. بعدها برای تشکر از خدای بخشش دستور ساخت این معبد را داد. ظاهر معبد تک ستونی شبیه گل نیلوفر تازه شکفته ای است که در آیین بودایی نماد پاکی است. این معبد بارها بازسازی و نماد شهر هانوی شد.

5. آشنایی با فرهنگ ویتنام

این مقاصد برای عاشقان فرهنگ محلی است. اگر دوست دارید نگاهی دقیق تر به آداب و رسوم ویتنامی ها بیندازید، موزه مردم شناسی بهترین انتخاب برای شماست. معبد ادبیات(Temple Of Literature) دیگر مرکز فرهنگی ویتنام است. اولین دانشگاه ویتنام با 82 ستون سنگی که براساس نظریات کنفوسیوس و پیروانش ساخته شد. پایه ستون های این معبد به شکل لاکِ لاک پشت ساخته شده. لاک پشت نماد خرد و هوش ویتنامی هاست و ارتباط نزدیکی با این معبد دارد.

6. سفر دریایی در خلیج هالونگ

یکی از 19 جاذبه ویتنام که حتما باید ببینید، خلیج هالونگ است. خلیج هالونگ حدود 4 ساعت از هانوی فاصله دارد. خلیج هالونگ (Halong Bay) حدود 165 کیلومتر با هانوی فاصله دارد و با جزایر آهکی اش که حدود 500 میلیون سال قدمت دارند از جاذبه های طبیعی ویتنام به حساب می آید. براساس افسانه های محلی اژدهایی بر فراز خلیج پرواز می نموده و بعد تخم هایش را در جاهای مختلف خلیج قرار داده تا از اینجا حفاظت کند. در حقیقت هر جزیره یکی از همان تخم های اژدها است و Halong Bay یعنی خلیج اژدهای نشسته.

7. کایاک سواری

کایاک یعنی شکارچی و در گذشته وسیله ای برای رفتن به دریا و صید ماهی بود. کایاک امروزه تبدیل به ورزش و تفریحی آبی شده است. کایاک سواری در خلیج هالونگ و دیدن غار طبیعی (Amazing Cave) در جزیره های آهکی تجربه بی نظیر خواهد بود.

8. صید ماهی مرکب در هالونگ

حالا نوبت به صید ماهی مرکب (Squid) می رسد. صید ماهی از فعالیت های هیجان انگیز برنامه کروز است. در اصل با یک تیر دو نشان می زنید، یاد می گیرید که چطور یک ماهی مرکب صید کنید و هم زیبایی های خلیج هالونگ را می بینید.

9. بازدید از مزرعه مروارید

می دانید مروارید چطور درست می شود؟ البته که مروارید را نمی کارند ولی مکانی که مروارید را فراوری می نمایند به مزرعه معروف است. این مزرعه در گوشه ای از خلیج هالونگ واقع شده و از نزدیک می توانید فرایند فراوری مروارید را ببینید. در The only Pearl farm in Halong سبدهایی را در آب می اندازند. در هر سبد صدفی با دانه ای شن قرار گرفته تا در مدت زمان یک سال و نیم تا دو سال تبدیل به مروارید شود. فراوری مروارید با دخالت انسان صورت می گیرد و بعد از تشکیل مروارید در همین مزرعه آن را می فروشند. البته گاهی اوقات مروارید، سیاه از آب در می آید که گران تر است.

10. دهکده های شناور خلیج هالونگ

این دهکده ها در دنیا حسابی معروفند. شغل ساکنین دهکده های روی آب ماهیگیری است و به طور متوسط هر دهکده 30 تا 50 خانوار دارد. اینجا همه چیز شناور است، از خانه ها تا مدرسه ها. شاید در نظر ما زندگی سختی داشته باشند اما خودشان عادت دارند.

11. آشنایی با شهر سایگون

شهر سایگون (هوشی مین) بزرگترین شهر ویتنام است. بعد از اتمام جنگ و یکی شدن ویتنام شمالی و جنوبی در سال 1975 میلادی، نام این شهر به سایگون تغییر کرد. سایگون در تاریخ 30 آوریل 1975 به دست سربازان ویتنام شمالی افتاد. قسمت جالب قضیه این است که سربازان شمالی حتی آدرس کاخ ریاست جمهوری را بلد نبودند تا تصرفش نمایند و از مردم شهر می پرسیدند.

12. آشنایی با تاریخ جنگ ویتنام

حالا به سراغ تاریخ جنگ ویتنام می رویم. برای آشنایی با جنگ ویتنام ابتدا به مجموعه تونل های کو چی (Cu Chi) سر می زنیم. شبکه عظیمی از تونل های زیرزمینی که در منطقه کوچی شهر سایگون ساخته شدند. این تونل ها پایگاه ویتنامی ها در طول جنگ با آمریکا بود. جالب است بدانید آمریکایی ها هیچوقت نتوانستند کشفش نمایند. البته اینجا به جز کارکرد نظامی استفاده های دیگری هم داشت. مکانی برای انبار مواد غذایی و اسلحه، بیمارستان، جایی برای استراحت و اتاق جلسه های سری هم در این تونل ها برگزار می شد. تونل های کو چی حدود 121 کیلومتر طول دارد و شامل موزه های جنگی و مخفیگاه های فوق سری است. همه نوع فضایی در تونل در نظر گرفته شده. از بیمارستان، انبار اسلحه، آشپزخانه، چاه آب تا دفتر کار برای برگزاری جلسه های فوق سری و محرمانه.

13. بازدید از کلیسای نوتردام اما نه در پاریس

وقت بازدید از کلیسای نوتردام رسیده است. بله درست شنیدید! در هوشی مین هم کلیسای نوتردام وجود دارد. البته که نوع معماری و تزئینات ساختمانی اش با نوتردام فرانسه متفاوت است اما با این وجود از بناهای مهم شهر به شمار می رود. وقتی که فرانسوی ها کنترل شهر را در اختیار داشتند این کلیسا ساخته شد. ناقوس های کلیسا هرکدام 58 متر ارتفاع دارند. همه مصالح کلیسا از فرانسه آورده شده و بالاخره ساختش بعد از 17 سال در 1880 میلادی تمام شد. این کلیسا تا سال 1962 به عنوان کلیسای اصلی سایگون شناخته می شد اما در این سال، پاپ بیست و سوم اسمش را به کلیسای جامع نوتردام سایگون تغییر نام داد.

14. دیدن معبد بانوی دریا را از دست ندهید

بعد از بازدید کلیسا به معبد بانوی دریا (Ba Thein Hua Temple) می رویم. این معبد که در محله چینی هاست برای الهه دریا ساخته شده. مردم ویتنام معتقدند اگر قبل از سفر دریایی شان به این معبد بیایند و دعا نمایند سفر ایمنی خواهند داشت و الهه تیِن هوآ از آن ها در دریا محافظت می نماید.

15. کاخ همبستگی (Reunification یا Independence)

از ساختمان های مهم شهر است که روزگاری محل اقامت رئیس جمهور ویتنام جنوبی بود. تمام کاخ پر از مجسمه و هدایای کشورهای خارجی است. اتاق های جلسات، پذیرایی و اتاق جنگ هم از دیگر قسمت های کاخ است. اما جذاب ترین بخش اینجا به اعتقاد بازدیدنمایندگانش زیرزمین است. جایی مجهز به خطوط تلفن امن، نقشه و هرچه که برای در امان ماندن از جنگ احتیاج است.

16. بازدید از موزه جنگ ویتنام

در ویتنام جنگ بود، آتش بود و خون بود. خبرنگاری بودم که دیر یا زود گذارش به آنجا می افتاد. شب شد و خوابیدم و ناگهان صدای جنگ گوش ها را پر کرد. همه جا می لرزید. خرابی ها به بار آمد. قلب ها سوراخ شد و در یک آن ضجه بچه ها بی سرپرست و مادرانی که کودکشان از دست رفته بود، به گوش رسید و من خیلی زود فهمیدم که در بهار کسی دوباره زنده نمی شود.

این جملات بخش هایی از توصیفات اوریانا فالاچی از جنگ ویتنام است. در سفر به ویتنام، بازدید از موزه جنگ ویتنام را در برنامه تان بگنجانید. جایی که با تانک و هلیکوپتر هایی که از جنگ به جا مانده تصویری از گذشته ویتنام را جلوی چشمان تان می آورد.

17. گشت و گذار در محله چینی ها (Cholon)

شهر سایگون بزرگ ترین محله چینی ها در کل ویتنام است. تاریخچه این محله به سال 1778 میلادی برمی شود. اگر دوست دارید که فرهنگ و معماری اصیل چینی را ببینید اینجا را به شما پیشنهاد می کنیم. این محله شبیه محلات چینی شهرهای نیویورک و سانفرانسیسکو است. اگر دوست دارید ادویه های تازه و متنوع بخرید، خرید از این محله را از دست ندهید. بازار Cho Binh Tay در نزدیکی همین محله واقع شده است؛ جایی شلوغ و پر از مغازه. برای خرید پارچه های رنگارنگ با قیمت مناسب بیشتر افراد به اینجا می آیند.

18. ماجراجویی در شهر بن تر

قایق سواری در رودخانه بن تر(Ben Tre) از دیگر هیجان های سفر به ویتنام است. شهر Ben Tre در دلتای رود مکونگ است و از سه جزیره تشکیل شده. این شهر با دسرهای نارگیلش معروف است. قایق سواری در رودخانه این شهر و گذر از میان درخت های نارگیل هواداران خودش را دارد. به شما پیشنهاد می کنیم صبح زود از هوشی مین راه بیفتید تا حدود 3 ساعت بعد به شهر Ben Tre برسید. به این ترتیب وقت کافی خواهید داشت تا در شهر بشد. بازدید از مزارع برنج، نمک و نارگیل هم می تواند گزینه خوبی برای بازدیدتان باشد. برنج برای ویتنامی ها آنقدر مهم است که تمام وعده های غذایی شان را شامل می شود. برنج سرخ شده، نوشیدنی برنجی، نودل از برنج و حریره برنجی از غذاهایی به شمار می رود که همه با برنج درست می شود. البته نمک هم برای ویتنامی ها خیلی اهمیت دارد.

اگر دوست دارید از ویتنام بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم حتما سری به مطالب زیر هم بزنید. مطمئن باشید که دست خالی بر نمی شد.

  • هانوی را شهر افسانه ها می دانند.
  • سفری 3 دقیقه ای به ویتنام را مهمان ما باشید.
  • ویتنام کشوری است که با رودخانه مکونگ پیوند عمیقی دارد و شاید بتوان گفت حیاتش را مدیون این کشور است. برای اینکه بیشتر از این کشور بدانید مطلب ویتنام؛ در امتداد مکونگ را بخوانید.

اطلاعات بیشتر درباره تور ویتنام

منبع: دالاهو
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 492

به "18 پیشنهاد جذاب برای سفر ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 پیشنهاد جذاب برای سفر ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید