اسپانیا: با شرکای اروپایی برای تسهیل روابط تجاری قانونی با ایران همکاری داریم

به گزارش تور آلمان ارزان، وزارت خارجه اسپانیا با اشاره به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در تأیید عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم 3.67 درصد، خواهان کاهش ذخایر اورانیوم ایران شد و بیان کرد که با شرکای اروپایی به دنبال تسهیل روابط تجاری با تهران هستند.

اسپانیا: با شرکای اروپایی برای تسهیل روابط تجاری قانونی با ایران همکاری داریم

با تور اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه اسپانیا با صدور بیانیه ای به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد تأیید عبور ایران از سقف 300 کیلوگرم اورانیوم با غنای 3.67 درصد واکنش نشان داد.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه اسپانیا گزارش کرد، وزارت خارجه اسپانیا با اشاره به خروج آمریکا از برجام مدعی شده است که خروج یکی از امضاکنندگان توافق هسته ای ایران و 1+5، ایران را از پایبندی به این توافق معاف نمی نماید.

این بیانیه ادامه می دهد: دولت (اسپانیا) از مقامات ایران درخواست می نماید تا سطح ذخایر اورانیوم غنی شده را به مقدار مجاز که در توافق اشاره شده است، کاهش دهند.

وزارت خارجه اسپانیا در ارتباط با کوشش کشورهای اروپایی برای تسهیل روابط تجاری با ایران گفت: اسپانیا با شرکای خود در اتحادیه اروپا برای ساده تر کردن روابط تجاری قانونی با ایران و همچنین حفظ مفاد توافق هسته ای که همچنان سهم مهمی در نظام عدم اشاعه و ثبات منطقه ای ایفا می نماید، همکاری می نماید.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی ها در اجرای وعده ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو این توافق بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، از روز 18 اردیبهشت 98 بعضی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می نماید.

بر اساس این بیانیه، ایران پایبندی به سقف برجامی ذخایر اورانیوم با غنای پایین و آب سنگین را متوقف کرد. ایران همچنین قرار است از روز 16 تیر، در گام دوم کاهش تعهداتش به برجام، اقدامات دیگری از جمله افزایش احتمالی سطح غنی سازی را در دستور کار قرار دهد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی این هفته تایید کرد که میزان ذخایر اورانیوم با غنای 3.67 درصد ایران از مرز 300 کیلوگرم که در توافق هسته ای به عنوان سقف مجاز ذخایر اورانیوم غنی شده ایران در نظر گرفته شد، عبور نموده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 338

به "اسپانیا: با شرکای اروپایی برای تسهیل روابط تجاری قانونی با ایران همکاری داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا: با شرکای اروپایی برای تسهیل روابط تجاری قانونی با ایران همکاری داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید